Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-09-2024 om 13:11
Beste lezers. Ik zit met een probleem en ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken. Drie jaar geleden. Hebben wij getekend voor een nieuwbouwhuis. Dit met enige twijfel want we wonen nu in een jaren 30 heren huis. Mijn droomhuis, maar het staat op de verkeerde plek. Dat wisten we al wel toen we het kochten maar toen na lang twijfelen besloten het wel te doen want het lag in ons budget en tikte verder alle boxen aan. De verkeerde plek omdat we aan een zeer drukke weg wonen, zonder voortuin aan de straat met een dubbelbaans weg met trambaan. De wijk is qua populatie ook niet heel fijn en veilig voor de kinderen.
drie jaar geleden besloten wij ons aan te melden voor een nieuwbouwhuis. Het is een huis in jaren 30 stijl gebouwd( met dubbele erker etc.) Het ligt in een rustige, kindvriendelijke wijk. Onze oudste zoon zit nu in groep 2 op een school bij de nieuwbouw wijk. De fietsafstand blijft trouwens hetzelfde maar de weg tussen het nieuwbouwhuis en de school is rustiger, dan de weg nu. Zijn beste vriendje woont toevallig schuin tegenover ons nieuwe huis. Allemaal pluspunten maar toch heb ik zo veel moeite. We wisten altijd al dat we niet wilden blijven wonen hier vanwege de buurt maar het huis vind ik wel heel fijn, voornamelijk de oude elementen als een vestibule, een grote hal, oude vloeren, glas in lood en ga zo maar door..
we gaan in het nieuwe huis veel typische jaren 30 elementen toepassen. Maar het zal nooit zo worden zoals het oude huis. Rationeel weet ik dat voor de kinderen de nieuwe plek veel fijner is. Maar ik heb het zo moeilijk. Het liefste neem ik het huis mee en zet ik het op de nieuwe plek neer. Over twee weken komt de fotograaf en dan gaat ons huis in de verkoop. Het geeft mij tot nu toe alleen maar stress en paniek. Mijn gevoel schreeuwt nee maar mijn hoofd zegt ja.
wie heeft er tips of adviezen. Mijn vriend is trouwens heel behulpzaam. Hij wil niet dat ik mij zo voel maar geeft wel aan dat het gewoon de beste keuze is voor nu.
03-10-2024 om 20:34
Moederkareltje schreef op 03-10-2024 om 19:21:
haha misschien was ze het precies met je eens in deze precieze bewoording en was de like niet voldoende. Mooi compliment.
Dat ene moment waarop ik dacht: Dat zou ik geschreven kunnen hebben!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.