Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zus

Zus

15-05-2016 om 13:14

Casual Chic

Mijn zus is 25 jaar getrouwd en viert dat met een feestje vanaf halverwege in de avond met als kledingaddvies 'casual chic'. Ik heb eigenlijk geen geld over om wat nieuws te kopen of het moet echt aan te raden zijn en iets wat ik makkelijk kan vinden en niet al te duur en nog vaak kan gebruiken.

Wat zouden jullie aantrekken:
* roze/wit blousje korte mouw geruit
* effen donkerblauwe blouse korte mouw
* effen rode blouse korte mouw
* wit jasje dunne stof
* donkerblauwe strakke spijkerbroek
* hele donkere zwarte spijkerbroek, lijkt bij de benen meer op een broek van gewone zwarte stof, strak
* witte wijdere spijkerbroek
* hoge zwarte laarzen
* lage open gebroken wit schoenen

Voor mijn man eigenlijk dezelfde vraag maar dan moet ik eerst nog eens in zijn kast duiken. Hij heeft een zwart en een blauw jasje (met broek maar het is het één of het ander) spijkerbroeken in diverse kleuren etc een zwart overhemd, een licht groen/blauw overhemd in ieder geval.


Leuke omschrijving....,.

Mijn gut feeling zonder googelen....
- geen spijkerbroek, tenzij een hele mooie/bijzondere op, stijlvolle wijze gecombineerd
- zeker geen ruitjesblouse.

Wat ik wel aan zou doen....

- hakken
- mooi overslag of tricot achtige jurk met sieraad, sjaal of andere blikvanger
- broek met feestelijk shirt of blouse. Wel hakken eronder, en zeker geen gympen

Dus...feestelijk, maar niet opgeprikt. Mijn gevoel roept dan 'iets dat lekker zit maar er niet uitziet als je weekendkloffie of kantoor-outfit. Nu is dat natuurlijk ook weer voor iedereen anders, dus dat blijft lastig...

Maar ik zou t persoonlijk wel een leuk kledingadvies vinden...feestelijk, maar niet opgeprikt. Daar houd ik wel van.

Ingrid

En voor je man....

Mooi overhemd, blitse schoenen.

Spijkerbroek met stijlvol jasje en mooi t shirt.

Zelfs een dunne trui met mooi shirt eronder kan best.

Maar t staat of valt allemaal met het soort broek en shirt. Ik kan me ook herl levendig een hele niet chique versie voorstellen van spijkerbroek/ shirt/ jasje ( corduroy...brrrrr....of een heel fout bruin beige ruitje)

Ingrid

Leuk!

Je strakke blauwe spijkerbroek, met de effen donkerblauwe blouse met het witte jasje en de open schoenen. Kan het gebroken wit van de schoenen een beetje bij het jasje?
Nageltjes van de tenen mooi rood gelakt en wat mooie sieraden.

Je man ook een nette spijkerbroek met lichtblauw overhemd. Blauw jasje erbij.

Zus

Zus

15-05-2016 om 14:12

reactie

Sorry maar je begrijpt het niet echt geloof ik. Een jurk draag ik niet, hakken heb ik niet en koop ik niet en over gympen had ik het niet.

Mijn man en blitse schoenen? Nee.

Nou, sorry zus.

Ik gaf alleen even mijn 'gevoel' bij casual chique. Ik had niet het idee dat je de hele inhoud van je kledingkast had opgesomd. Er stond ook nergens dat je geen hakken droeg, principieel geen jurkjes droeg, of wat voor schoenen je man normaal draagt.

Voor mij heeft zo'n dresscode meer te maken met de uitstraling van je outfit dan met de exacte onderdelen. Een spijkerbroek met blouse kan heel casual chique zijn (en ja, dan denk ik inderdaad al snel aan hakken, en een mooie ketting oid) maar ook ook heel erg casual niet-chique ( en dank ik eerder aan een ruitjesblouse en gympen) dat laatste kan super leuk staan hoor. Maar is niet chique. En dat was je vraag toch?

Zelfe geldt voor de spijkerbroek van je man. Met gympen is dat al snel casual zonder chique te zijn. Maar met andere ( mijn woord blitsere...sorry. Netter, formeler, wat je wilt) schoenen kan die spijkerbroek er opeens heel anders uitzien.

Ingrid

Zus

Zus

15-05-2016 om 14:25

kledingkast

Nee, dit was niet mijn hele kledingkast maar gewoon de kledingstukken die mijns inziens in aanmerking komen. Sorry maar ik heb geen jurkjes en was ik niet van plan om te gaan dragen. Mijn man zal geen sportschoenen of bergschoenen dragen, die heeft nog wel iets.

Ik wilde gewoon weten of ik iets van mijn rijtje kan combineren met eventueel een advies voor een kledingstuk wat niet te duur is en wat ik vaker aan kan.

Overigens zijn de open schoenen zonder uitzicht op tenen, dus die hoef ik gelukkig niet te lakken maar bedankt Wil voor je reactie. Ik twijfelde ook wel over die schoenen bij dat jasje. Ik weet echt niet of dat kan of niet, het is dus echt niet dezelfde kleur. Beter met die lange laarzen denk ik over de broek.

Outfit

Donkerblauwe strakke spijkerbroek, donkerblauw bloesje, wit jasje en witte schoenen.

skik

Tip

Ik weet niet hoe je met je zus bent en hoe belangrijk je zus het vindt dat de familie casual chic op de foto staat, maar je zou je outfit kunnen voorleggen aan haar. Vindt ze het niks, dan kan er van het trouwbudget misschien nog wel een kledingstuk of outfit voor jou af.

skik

Henriette123

Henriette123

15-05-2016 om 14:28

Zus vragen?

Als je je onzeker voelt over je kleding kun je dan geen advies aan je zus vragen?
Zij kent je, en weet misschien zelfs wel wat je in je kast hebt hangen.
Juist aan een zus zou je zoiets moeten kunnen vragen.

Zus

Zus

15-05-2016 om 14:35

relatie

Nee, die relatie hebben wij niet. We zitten op het niveau van twee keer per jaar daar op verjaarsvisite en twee keer per jaar hier. Ik verwacht ook geen familiefoto.

In dat geval..

.. trek je gewoon iets aan wat jij leuk vindt en waar jij je lekker in voelt. Voor haar hoef je het niet speciaal te doen toch?

skik

Skik

Uit het rijtje van zus hebben wij dezelfde combi gekozen.
Dat is grappug, vind ik

Zus

Over de combi zijn we het dus eens, nou alleen nog die schoenen.
Kleurverschil is niet zo mooi, met wit en gebroken wit.
Hmmm, zwarte hoge laarzen....ik twijfel wat, door het jaargetjde, is het niet te winters?

Gezellig, ik zit nu op de rand van je bed mee te gluren in je kast...

Als je alleen de laarzen en de witte schoenen hebt is de aankoop van een paar schoenen of lage laarsjes dan een mogelijkheid?
Lichtgrijze laarsjes die je vaker aan kan?
En als die optie er (even) niet is dan toch de laarzen. Dan zie je er keurig uit en als het lekker zit dan is het nog beter.

Wit en gebroken wit

Een wit jasje en gebroken witte schoenen zitten zo ver van elkaar af, dat kan best. Zwarte laarzen bij een verder donkerblauwe outfit is lelijk.

Ik zie nu pas dat het een vijfentwintigjarig huwelijksviering is, da's toch wat minder belangrijk dan een trouwerij. Ik zou me er niet al te druk om maken en er al helemaal niet speciaals iets nieuws voor kopen. Die donkerblauwe/witte combi is prima casual chic.

skik

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-05-2016 om 18:52

Casual chic

Bij casual chic past voor mij geen kleding waarmee je ook de ramen lapt, spijkerbroeken en geruite blouse. Een wit jasje past m.i. alleen bij een fleurig zomers geheel met een rok, dus die valt af. Heb je ook nog andere kleuren jasjes?
Geen enkele combinatie past bij de dress code, dus wat dat betreft kun je elke combi maken. Gelakte teennagels vind ik ordinair, dus dat zou ik laten.

Ely

Ely

15-05-2016 om 19:25

Helemaal eens met wil en skik

De donkerblauw met witte combi klinkt prima. Heb je nog een mooie shawl in blauw met wit? Anders daar misschien in investeren. Een mooie shawl haalt elke outfit op. Niet een warme winterse maar een decoratieve dus. Met een beetje geluk heb je er al eentje voor tien of twintig euro die je eindeloos kunt combineren. Misschien bij de Zara bv?

Sjawl en schoenen

Zou ook de donkerblauw met witte combinatie doen. Een sjawl is inderdaad mooi erbij en ik zou dan wel nieuwe schoenen kopen, witte dan waarschijnlijk. Bij van Haren of Bristol zijn de schoenen niet duur. Met open teen, dan wel je nagels lakken, staat juist verzorgd. Gewoon een goedkope in lichtrose parelmoerkleur, geeft net een beetje kleur. Succes.

Dank je vesper

Een medestander.

Mag ik ook nog zeggen dat ik bij een blouse met korte mouwen eigenlijk bijna direct een erg niet chic gevoel heb? Een chique blouse heeft volgens mij lange mouwen, die je dan best heel casual een stukje mag omslaan.

Maar goed...

1. Smaken verschillen. Misschien ben ik wel heel raar.
2. Voor t 25 jarig huwelijk vsn een familielid dat ik hooguit 2 keer per jaar zie zou ik me ook niet perse in de raarste bochten wringen. Al ben ik zelf dan wel weer van het type dat elk excuus voor de aanschaf van een leuk nieuw kledingstuk wel kan waarderen...

Niet teveel gedoe van maken...t is geen zaak vsn leven en dood. ...en veel plezier op t feestje!

Ingrid

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-05-2016 om 20:46

Betaalbaar netjes

Wij hebben binnenkort een bruiloft in de familie. Sommige dames die eigenlijk geen nette kleding hadden hebben nu iets leuks en betaalbaars besteld bij Bonprix. Geen jurken, want daar zijn het geen types voor, maar gewoon een mooie broek met blouse.

Vesper Lynd

Zus geeft toch duidelijk aan liever niets aan te schaffen en nu kom jij met andere dames die iets "leuks en betaalbaars" hebben besteld bij Bonprix?
Hoezo, leuk en betaalbaar, kan jij in de portomonnee kijken van Zus? Ze geeft aan geen geld te hebben voor iets nieuws toch?

En van deze zin schrok ik gewoon, bedoel je dat echt zo vreselijk als dat het hier staat?
"Geen enkele combinatie past bij de dress code, dus wat dat betreft kun je elke combi maken."

Ely

Ely

15-05-2016 om 23:35

Eens hoor Ingrid

Over die mouwen. Al kan een zijdeachtig blousje met een leuk pofmouwtje best chique staan. Ik ben ook dol op die vleermuis/kimono look, maar dat past niet onder een jasje.
Ik dacht alleen: onder het jasje vallen die mouwen niet op
Ik kan gewoon een slecht beeld krijgen omdat we natuurlijk verder niks weten van TS, watvoor type enzo en de kleren zelf. Vanuit de beschrijvingen lijkt me dit de beste optie maar persoonlijk was ik in galop naar de h en m of Zara gegaan waar ze voor een prikkie echt leuke dingen hebben. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.

Ely

Er is een periode in mijn leven geweest waarbij ik zelfs niet "in galop naar de Albert Heijn" kon, laat staan naar een kledingzaak.
"Voor een prikkie iets leuks" is dan ook een week eten of een rekening betalen of schoenen voor je kind. Een periode waarin "iets leuks" voor mezelf het laatste was waaraan ik mijn geld uitgaf.

Het is voor mij al wat jaren geleden, het wikken en wegen over iedere uitgave, maar nu, jaren later ben ik blij dat ik die periode gekend heb.

Carla

Carla

15-05-2016 om 23:47

Och

Ik had laatst een uitvaart en echt _geen_ tijd om te shoppen en van een kijk in mijn klerenkast werd ik ook niet blij.
De enige winkel waar ik makkelijk terecht kon was c en a.
Nu houd ik helemaal niet van c en a. Maar daar toch erg makkelijk geslaagd voor neutrale sobere redelijk nette kleding.
Ik was tevreden, voor weinig geld.

Of doe eens gek en ga toch voor een jurkje, goedkoop bij h en m oid.
Of zoek het in details idd. Leuke hakjes, kan heel goedkoop, met leuk sjaaltje of ketting of oorbellen.

Angela67

Angela67

15-05-2016 om 23:53

lenen

kun je wat lenen van buurvrouw of vriendin? schoenen, accessoires, jasje?
gr Angela

Ely

Ely

16-05-2016 om 00:50

Wil40

Ik geloof niet dat ik TS doorverwees naar de pc hooft straat
In haar opening post schrijft ze zelf dat -mits later nog te combineren iets aanschaffen een optie is, mits her te gebruiken en niet te duur. Zodoende.
Als je op de site van Zara kijkt zie je daar bij special prices een wikkeltop van tien euro. Zwarte broek eronder, wit jasje erover. Vaker te gebruiken. Kost niet de wereld. Bij de h en m is er een zwart wit shirt voor vijf euro. Ook hier zie ik de zwarte broek bij en het witte jasje. Ook dat lijkt me een kledingstuk wat vaker te dragen is.

Voor weinig geld

ga ik vaak "op safe" met zwart met een kleur of wit. Vorig jaar had ik een trouwerij met de dresscode "feestelijk". Ik heb toen voor heel weinig geld een simpele zwarte broek gekocht, een wijde groene blouse met vlindermouwen en een opvallend grote zwarte bloemcorsage. Groene nagellak. Zwarte pumps geleend evenals clutch en ik voelde me helemaal goed (op mijn voeten na).

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-05-2016 om 10:38

Wil

Vreselijk? Ze heeft niets wat bij de dress code past. Als dat je verder niet boeit kun je toch elke combi aan?
Voor de rest zijn er nog goede tips gegeven. Ik zou er ook een bezoekje aan H&M aan wagen. Liever iets echt moois wat je later nog eens aan kunt, maar als je geen geld hebt houdt het op.

Anjo

Anjo

16-05-2016 om 10:47

TS "moet" gewoon

TS zou iets meer info "moeten" geven.
Ik zou nooit een jurkje dragen, dat past me niet, niet bij lengte en zeker niet bij gewicht. En zou het wel passen: ik verafschuw het.Ik zou me een rollade voelen met een wikkeljurk of wikkeltop en ik ga niet de hele dag mijn buik inhouden. Daardoor pas ik dus ook niet overal in, liggen mijn voorkeuren anders, kan ik nooit bij een zara/h&m terecht.

TS zou dus meer info moeten geven wil je hier kunnen helpen. Met een vage beschrijving van bestaande kleding, niet alle voorkeuren en haar persoonlijkheid kennende lijkt me dit een mission impossible.

Anjo

Anjo

16-05-2016 om 10:49

oh en

bij een 25-jarig huwelijksfeest een dresscode? Wat flauw en onnodig op kosten jagend.

Triva

Triva

16-05-2016 om 11:09

Grappig

Ik ben niet van de dresscodes maar als ik google op die term kom ik alles tegen van wat TS omschrijft en geen nagellak op teentjes.

Strakke blauwe spijkerbroeken vooral en blousjes: https://www.google.nl/search?q=classic+chic&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwinvbT5nt7MAhXpIsAKHT59AHAQsAQIHA&biw=911&bih=403

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.