Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-11-2009 om 18:17
Grrrrr, wie weet raad?
Pliendochter moest voor school een experimentje doen met 4 waxinelichtjes die helemaal op moeten branden. Leuk bedacht, maar waar zetten we zoiets neer, met kleine kinderen in huis. Mag het in de keuken? Dat leek inderdaad de veiligste optie.
Wat doet dochter, die zet de lichtjes niet op het aanrecht neer zoals ze eerder had gezegd, maar op een op ooghoogte gesitueerd plankje. 15 cm daarboven ongeveer bevinden zich de keukenkastjes.
U raadt het al... de onderkant van die keukenkastjes is nu in het bezit van 4 fraaie bruine brandplekjes. Heb ik waarschijnlijk nog enorm veel geluk dat ze mijn keuken (en de rest) niet onder mijn ogen heeft afgefikt... Dochter zelf was namelijk gaandeweg het proces naar haar computer vertrokken en het was maar per ongeluk dat ik op dat moment even in de keuken kwam. *&^%$# grrrrrrrr, waar zitten de hersens van die puberkinderen soms toch?!?!
Maar goed, dat was de vraag niet. De vraag is: krijg ik die plekken er nog af? Het zijn vrij oude Bruynzeel kastjes, soort wit kunststof dus. Iemand tips???
16-11-2009 om 18:45
Opties
- het blijven vier kleine doordringende aanklachten, die mensen er keer op keer attenderen dat vuur - ook kleine vuurtjes- brandend heet is
- je gaat er voorzichtig met een kwastje witte verf overheen.
- je beplakt de onderzijde van de kastjes met een of andere plakplastic
sterkte ermee, gelukkig is het goed afgelopen!! Leuk, zulke proefjes!
tonny