Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

vogeltje

vogeltje

07-11-2009 om 13:11

Bouwpakketten vogelhuisje

Voor op een kinderfeestje wil ik de kinderen een vogelhuisje in elkaar laten zetten.

Nu zag ik op lobbes.nl leuke pakketten.
Heeft er iemand ervaring mee?
Zijn ze stevig en ook echt te gebruiken voor koolmeesjes? (dat niet tijdens het verblijven hun huis in elkaar stort )
Zet je ze makkelijk in elkaar?

Als iemand anders een andere site weet waar ik ze kan bestellen (niet te duur) dan hoor ik het graag.

Er zijn in totaal 7 kinderen.

vogeltje (even een andere nick ivm meelezende moeders van school)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

07-11-2009 om 17:22

Toevallig..

Toevallig zoek ik ook zoiets, niet persé als bouwpakket maar vooral om te versieren/decoreren.

Ik heb al wel online gezien dat bij een grote hobbywinkel ver weg zoiets te krijgen is (alleen geen maatvermelding-leek me erg klein, en het is wel érg ver weg..)

Die speelgoedpakketjes lijken mij qua hout in elk geval erg slap, wat ik tot nu toe gezien heb tenminste.

Ik hoopte zelf dus een 'echte' te vinden.. ik zat zelf te denken aan een Blokker ofzo?

Je kunt de kinderen daarna ook eventueel pinda's laten rijgen op het feestje.. veel succes en ik blijf meelezen.

Sandra de Wolff

Sandra de Wolff

09-11-2009 om 12:28

Vogelbescherming

Volgende tekst op site:

*nestkast moet open kunnen om schoon te maken
*degelijke constructie met stevige ophanghaak
de juiste invliegopening
*functionaliteit van de kast. Een designnestkast kan prachtig zijn, maar of de vogels een gedurfde vorm waarderen is de vraag. Felle kleuren zijn ook leuk, maar vallen op bij roofdieren en zijn dus af te raden. Neutrale kleuren zijn beter, zoals groen, bruin en houtkleur.

Hier kan je wel bouwtekeningen downloaden om ze te maken. Maar de uitdaginging moet dus zitten in het bouwen. Bij dit soort kant en klaar kastjes gaat het vooral om versieren en dit is dus niet zo'n goed idee. Ik heb ook mijn vraagtekens bij de houdbaarheid en giftigheid van de gebruikte verf.

Ok leuk is gewoon houten stammetjes bv berk van 20 a 30 cm langte nemen hier ze gaten in laten boren (2 cm doorsnede) en dan te vullen met vet en zaad.
Haakje bovenin en een leuke voederplek gemaakt.
Of samen een smulpaleis te maken. met besjes, kettingen ed.

succes

Saar

Boerenbont/welkoop

vorig jaar haden ze daar mooie bouwpakketten voor vogelnestkastjes. Niet heel goedkoop geloof ik (rond 11 euro meen ik me te herinneren). Misschien hebben ze ze dit jaar ook wel. Neefje was toen iig heel blij met dit verjaardagscadeautje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.