Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijntje

Mijntje

10-12-2015 om 14:04

bomen lelijk gesnoeid door de gemeente


Mijntje

Mijntje

11-12-2015 om 11:39

half a twin en injel

Geen idee natuurlijk Half a twin, kom je ook naar de meeting?
Het is trouwens een 'gewone' acaciaboom, die eigenlijk niet gesnoeid hoeft te worden (alleen de dode takken), heb ik nu begrepen. Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd naar de gemeente met o.a. de vriendelijke vraag of ik dat vta rapport mag inzien. Ik stuurde ook twee foto's mee, ben benieuwd naar de reactie.
Gelukkig staan er hier nog een paar andere jongere en kleinere bomen die ze met rust lieten, zoals die vlak voor ons huis. Maar het straatbeeld is wel compleet veranderd.

Heerlijk ontspannend om me hierop te werpen en de gemeente lastig te vallen

Injel; ik heb nog een leuk probleem: (nog steeds) houtworm in de kast, maar ik denk dat ik er via google wel uitkom.

Injel

Injel

11-12-2015 om 11:40

oei Mijntje

'Injel; ik heb nog een leuk probleem: (nog steeds) houtworm in de kast, maar ik denk dat ik er via google wel uitkom.'

Je zou het ook op dit forum kunnen navragen

Zolang je maar niet de gemeente of de huisbaas aansprakelijk wilt stellen

Mijntje

Mijntje

11-12-2015 om 11:48

Nee, hierbij stel ik alleen de familie Houtworm aansprakelijk

Tijgeroog

Tijgeroog

11-12-2015 om 11:51

Hmm....

Ik denk dat je je die moeite kan besparen Mijntje, mijn ervaring is dat er met de familie Houtworm geen fatsoenlijk gesprek valt te voeren,

Mijntje

Mijntje

11-12-2015 om 12:05

Tijgeroog

Precies, ik ben op zoek naar moordwapens. We huren iemand in omdat het met de blote handen niet lukt

groenonderhoud gemeente

dat is toch iets wat wij met elkaar betalen? Als er iets is waar mensen weinig aardigheid in hebben, dan is het in meer al dan niet gemeentelijke belasting. De gemeente moet liefst goedkoop voor mooi niet storend groen zorgen. Geen geplak, geen afwaaiende takken, geen semivruchtjes die overlast geven. Veel gemeenten snoeien stevig, dat is het voordeligste. Welke struik/boom daar al dan niet tegen kan, daar hebben ze als het goed is voor doorgeleerd.

De lelijke palen in jouw straat vallen extra op omdat alles nu kaal wordt/is. Jammer. Er komen vast betere tijden.

Oh ja en mensen die zeuren over futiliteiten heb je altijd. Soms ter zake, maar er zijn er ook bij die daar hun levenswerk van maken en alles verzuren. Brrr.

marina

marina

11-12-2015 om 12:43

Ok, dank je. Weer wat geleerd. Ik weet wel dat die bolacacia's groeien als een tierelier. Hopelijk voor jou doen gewone acacia's dat ook.

40er

40er

11-12-2015 om 12:44

bromvlieg

Over dat doorleren..... dat gaat dus niet altijd op hè. Tenminste, hier niet. Groenman van onze gemeente weet dus echt niet wat hij doet.

Oei 40er

dat is dan dom van de gemeente. Mensen die besluiten nemen op grond van het ontwikkelde beleid moeten dat wel met verstand van zaken doen. Anders wordt het niks.
Dat de uitvoering in handen is van minder-doorgeleerden is prima, als er genoeg toezicht is.

Mijntje

Mijntje

11-12-2015 om 15:35

idd 'weet niet wat hij doet'

Van wat ik nu lees: deze bomen schijn je helemaal niet te moeten snoeien als ze volwassen zijn, alleen de dode takken verwijderen. Anders gaan ze dood.
Dat is wat ik erover op internet vond, ik kan het ook nog een boomexpert vragen.
(het is geen bolacacia) Ben benieuwd naar de reactie van de gemeente.

apart

Even in Wikipedia de term 'kandelaberen' opgezocht, en dat betekent inderdaad (zoals ik vanwege de eerdere postings al vermoedde) het verwijderen van alle zijtakken van een boom. Er staat bij dat sommige soorten er wel, en andere er niet tegen kunnen. Als bomen die er wel tegen kunnen staan de plataan en de robinia genoemd, en vziw is robinia een ander woord voor acacia.

Nu maar afwachten naar wie die bomen bij jou luisteren: naar Wikipedia of naar de man van 40er

Groeten,

Temet

Mijntje

Mijntje

11-12-2015 om 17:45

Temet

Dat ga ik nog wel na. De bol acacia (robinia) is een andere boom dan die wij hebben. Ik vond dus weer andere info, dezelfde als die van de man van 40-er, dat alleen dode takken verwijderd moeten worden.
Ik vind het ook vreemd dat er nu opeens gesnoeid gaat worden, en in deze mate, terwijl ze er al jaren en jaren staan.

marie

marie

11-12-2015 om 17:54

raadzaam

Je vraagt wat raadzaam is.

Gewoon even bellen met de afdeling Groenvoorziening van de gemeente (daar zijn ze namelijk voor).

Even mailen (met foto's) kan natuurlijk ook. Veel gemeentes hebben daar speciale webformulieren voor.

Als het goed is kunnen ze je dan precies vertellen waarom er zo gesnoeid is en wat ze daarmee denken te bereiken.

Ik werk bij een gemeente en zulke vragen zijn heel gewoon.

Succes

Rigoreus

Mijntje, gemeenten snoeien liever één keer in de tien jaar rigoureus dan om het jaar subtiel. Da's gewoon een centenkwestie. Een paar jaar geleden zijn ze hier in het park bezig geweest, er waren vergezichten die er eerder niet waren. Manshoge struiken waren tot kuithoogte afgezaagd, hele percelen. Kwam ook vanzelf allemaal weer goed.

skik

40er

40er

11-12-2015 om 20:12

mijn man

Moet het hoop ik wel weten..... hij is oa vta controleur

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.