Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

magdalena

magdalena

05-11-2009 om 21:52

Bestaan er pyjama's met voeten voor 7 jarigen?

Mijn zoontje van 7 heeft altijd sokken onder zijn pyama en wil eigenlijk heel graag een pyama met voeten. Worden die ergens verkocht in een grote maat? Hij heeft maat 140

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat dacht je van een maillot....

...als pyjamabroek? De hema heeft ze ook wel zonder al te veel bloemetjes. Of wees creatief en naai zelf een paar jolige sokken vast aan een pyjamabroek!

Wat is er trouwens mis met 'losse' sokken onder een pyjama? Zit dat niet lekker?

Ingrid

magdalena

magdalena

05-11-2009 om 22:22

Losse sokken zitten niet lekker

ik weet niet precies maar losse sokken over pyama zitten niet helemaal lekker, dan voelt hij een randje. Zoonlief heeft af en toe wat bijzondere voorkeuren..

Jakiro

Jakiro

05-11-2009 om 23:32

Zelf doen en niet moeilijk

Gewoon van een lekkere katoensoort of flanel een koker maken met een ruimere omtrek dan de hiel/wreef diameter. Aan de ene kant aan de onderkant van de pyama naaien en aan de andere kant gewoon dichtnaaien (met de naairand van koker uiteraard bovenop de voet).
Nog mooier is een kegel met aan de ene kant dezelfde grootte als de pyamapijp en de andere kant net zo breed/smal als de voorvoet.
Misschien 10 minuutjes werk.
Jakiro

Bakerpraatje?

Ik weet niet hoor en misschien is het wel compleet een 'bakerpraatje', maar ik heb me ooit laten vertellen dat met bedekte voeten/handen/hoofd ongezond is omdat je die blote lichaamsdelen 'nodig' hebt om eventuele warmte van je lichaam af te voeren?
groeten albana

Geen bakerpraatje

Met sokken aan is het lastiger om warmte af te voeren als je het heet krijgt 's nachts, en dan ga je eng dromen.

Dat zeg ik altijd.

Dus dan kan het toch geen bakerpraatje zijn?

Ik zou voor de maillot gaan

Dat is de makkelijkste en goedkoopste oplossing volgens mij. Je wilt vast een aantal pyjama's hebben, dus die zou je anders allemaal moeten "verbouwen" en ook 7-jarigen hebben nog de neiging ergens uit te groeien. Een maillot is een standaard oplossing. En je kunt ze ook nog eens gebruiken als het 's winters een keertje heel erg koud wordt en je gaat schaatsen, lekker warm onder je kleren.

liora

liora

06-11-2009 om 10:29

Huh?

oh ik had gekeken op 8 jaar.... nou ja mooi is dat!

En van die zachte

huissokken? Is dat niks? Die ik heb zijn heel zacht wollig zonder antislip en bijna geen boord,rand
(Ik houd ook niet van klellende bandjes)
Ik heb ze gehaald bij de action

Te groot

Wat dacht van een pyjama één of twee maten te groot kopen? Dan kan hij zijn voeten daar instoppen, of jij kan het evt dichtnaaien? Groet Suus

Lusitaantje

Lusitaantje

06-11-2009 om 18:01

Ze bestaan...

... en zelfs voor hele grote kinderen (ouder dan 12). Geen idee of je zoiets online kunt bestellen in Nederland en of de verzendkosten de pan uit rijzen, maar ze bestaan wel. Als je in google target stores +boys +blanket sleeper intypt, dan krijg je enorme pyjama´s met voeten, van die zachte fleece pyjama´s.

Veel plezier,

Lusitaantje

Bianca S.

Bianca S.

06-11-2009 om 20:33

Ze bestaan idd. Hier in Amerika slapen mijn kids elke avond in zo'n warme pyjama met voetjes. Het wordt hier dan ook heel erg koud in de winter!

Bianca

Bianca S.

Bianca S.

06-11-2009 om 20:34

Ze zijn er zelfs voor volwassene

Guinevere

Guinevere

06-11-2009 om 21:37

Extra dekentje

Ik wil de zoon van Magdalena niet van zijn voetenpyjama's afpraten, maar ik leg een extra dekentje of een vest over mijn voeteneinde. Ook heel erg heerlijk! En dan blijft mijn bovenlijf lekker wat koeler.

magdalena

magdalena

08-11-2009 om 22:29

Wat is eigenlijk de nederlandse term voor die pyjama's

die engelse (blanket sleeper) zijn precies wat ik bedoel, die uit een stuk met voeten eraan. Jammer dat ze niet in nederland te koop zijn, ik zal nu een beetje op de gok iets moeten kopen van het internet. Ik vind een maillot te strak denk ik maar dat is ook wel een idee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.