Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Balkon vloerbedekking

Wij gaan verhuizen en hebben daar een balkon. Op zoek naar ideetjes! Wat kun je op de betonnen balkon-vloer leggen? Moet nat kunnen worden.

Misschien begrijp ik je niet goed, maar waarom zou je iets op een balkonvloer willen leggen?
Ik zou het gewoon met betonverf een leuk kleurtje geven. En dan wellicht voor het prettige gevoel zo’n buitenvloerkleed? Of een stukje kunstgras? Houten vlonder? Ik denk dat het op een balkon relatief lang nat blijft, dus uiteraard zal alles groene aanslag krijgen en/schimmelen. Dus zaak om tijd te vervangen.

Jonagold schreef op 11-07-2024 om 22:06:

Misschien begrijp ik je niet goed, maar waarom zou je iets op een balkonvloer willen leggen?
Ik zou het gewoon met betonverf een leuk kleurtje geven. En dan wellicht voor het prettige gevoel zo’n buitenvloerkleed? Of een stukje kunstgras? Houten vlonder? Ik denk dat het op een balkon relatief lang nat blijft, dus uiteraard zal alles groene aanslag krijgen en/schimmelen. Dus zaak om tijd te vervangen.

Eens! Hoewel ik n houten vlonder niet snel zou doen, wordt erg glad wanneer ie nat is.

Mijn ouders hebben heel mooi "kunsthout" van Ikea op hun balkon liggen. Het is makkelijk te leggen (een soort tegels), makkelijk schoon te houden, en na 10 jaar ziet het er nog steeds mooi uit.
Zelf heb ik hardhout, dat zou ik nu echt niet meer kiezen, het wordt inderdaad glad en schoonmaken is lastig.

Pippeltje

Pippeltje

12-07-2024 om 17:03 Topicstarter

Oke; meerdere mensen begrijpen niet waarom ik iets op een betonnen balkonvloer wil leggen... Omdat het lelijk is misschien?

bij ikea hebben ze van alles hiervoor. Zoek maar op vlonder of Runnen

kunststof vlonderplanken. Makkelijk schoon te houden en het staat mooi (vind ik).

Buren bij mijn dochter hebben ook die Ikea vloer. Dochter is er nog niet aan toegekomen, maar ze zou dat in de toekomst wel willen gaan doen op haar balkon. Nu ligt er regelmatig een plas regenwater op het balkon en als ze die ikea vloer zou hebben (een soort vlondertjes) dan zou het water er doorheen vallen dus kan je makkelijker droge voeten houden als je even snel naar buiten zou willen. Weet niet hoe goed het blijft in de loop der tijd

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.