Huis, Tuin en Keuken
Pippeltje
11-07-2024 om 21:58
Balkon vloerbedekking
Wij gaan verhuizen en hebben daar een balkon. Op zoek naar ideetjes! Wat kun je op de betonnen balkon-vloer leggen? Moet nat kunnen worden.
Jonagold
11-07-2024 om 22:06
Misschien begrijp ik je niet goed, maar waarom zou je iets op een balkonvloer willen leggen?
Ik zou het gewoon met betonverf een leuk kleurtje geven. En dan wellicht voor het prettige gevoel zo’n buitenvloerkleed? Of een stukje kunstgras? Houten vlonder? Ik denk dat het op een balkon relatief lang nat blijft, dus uiteraard zal alles groene aanslag krijgen en/schimmelen. Dus zaak om tijd te vervangen.
TineWinkel
12-07-2024 om 09:34
Jonagold schreef op 11-07-2024 om 22:06:
Misschien begrijp ik je niet goed, maar waarom zou je iets op een balkonvloer willen leggen?
Ik zou het gewoon met betonverf een leuk kleurtje geven. En dan wellicht voor het prettige gevoel zo’n buitenvloerkleed? Of een stukje kunstgras? Houten vlonder? Ik denk dat het op een balkon relatief lang nat blijft, dus uiteraard zal alles groene aanslag krijgen en/schimmelen. Dus zaak om tijd te vervangen.
Eens! Hoewel ik n houten vlonder niet snel zou doen, wordt erg glad wanneer ie nat is.
IMI-x2
12-07-2024 om 09:40
Mijn ouders hebben heel mooi "kunsthout" van Ikea op hun balkon liggen. Het is makkelijk te leggen (een soort tegels), makkelijk schoon te houden, en na 10 jaar ziet het er nog steeds mooi uit.
Zelf heb ik hardhout, dat zou ik nu echt niet meer kiezen, het wordt inderdaad glad en schoonmaken is lastig.
Pippeltje
12-07-2024 om 17:03
Oke; meerdere mensen begrijpen niet waarom ik iets op een betonnen balkonvloer wil leggen... Omdat het lelijk is misschien?
Fourtyfour
12-07-2024 om 18:44
kunststof vlonderplanken. Makkelijk schoon te houden en het staat mooi (vind ik).
_Anoniem_
12-07-2024 om 20:31
Buren bij mijn dochter hebben ook die Ikea vloer. Dochter is er nog niet aan toegekomen, maar ze zou dat in de toekomst wel willen gaan doen op haar balkon. Nu ligt er regelmatig een plas regenwater op het balkon en als ze die ikea vloer zou hebben (een soort vlondertjes) dan zou het water er doorheen vallen dus kan je makkelijker droge voeten houden als je even snel naar buiten zou willen. Weet niet hoe goed het blijft in de loop der tijd
Anoniemvoornu
18-07-2024 om 09:33
Pippeltje schreef op 12-07-2024 om 17:03:
Oke; meerdere mensen begrijpen niet waarom ik iets op een betonnen balkonvloer wil leggen... Omdat het lelijk is misschien?
Ik heb kunstgras , tot nu toe heel blij mee , goed schoon te houden en snel droog
Pippeltje
18-07-2024 om 12:12
Ja, we hebben besloten daar ook voor te gaan. Kun je dat op maat kopen, of moet je dat zelf snijden?
wil40
18-07-2024 om 12:39
Pippeltje schreef op 18-07-2024 om 12:12:
Ja, we hebben besloten daar ook voor te gaan. Kun je dat op maat kopen, of moet je dat zelf snijden?
Kan je op maat bestellen, altijd wel bij een bouwmarkt in de aanbieding.
Anoniemvoornu
18-07-2024 om 18:10
wij hebben een mat besteld en zelf op mast gemaakt suoer simpel met een goede schaar
Anoniemvoornu
18-07-2024 om 19:19
Anoniemvoornu schreef op 18-07-2024 om 18:10:
wij hebben een mat besteld en zelf op maat gemaakt super simpel met een goede schaar
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.