Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-04-2009 om 19:43
Onze nieuwe oude auto heeft geen ingebouwde radio maar een losse radio waar je een frontje kunt afhalen. Onze oude oude auto (vorige week op 18-jarige leeftijd overleden) had helemaal geen radio, dus ik ken dit niet.
Mijn vraag is: zou het nog nodig zijn om iedere keer dat frontje mee te nemen als je uitstapt? Is zo'n losse autoradio nog handel en de moeite waard om een auto voor open te breken?
Zo ja, dan laat ik dat frontje maar standaard thuis denk ik. Dan nog maar wat langer geen muziek, tot over 10 jaar de volgende auto een ingebouwde radio heeft...
Kari
05-04-2009 om 21:19
Bedoel je.....
Heeft jullie nieuwe auto een radio met afneembaar frontje in plaats van een 'hele' autoradio? Als het een 'hele' autoradio is kan die makkelijk gestolen worden. Ruitje inslaan en je bent de hele radio kwijt. Als er geen frontje op zit heeft een dief eigenlijk niets aan de radio omdat je het frontje nodig hebt om de radio te bedienen. Het is dus een veiligheidsmiddel. Als je het losse frontje erop laat zou de radio diefstalgevoeliger zijn dan zonder frontje.
05-04-2009 om 22:44
Idd
in het kastje dat is voldoende om het minder diefstal gevoelig te maken. Of je het nu thuis laat liggen of gewoon uit het zicht in de auto dat maakt dan niet meer uit.
Angela
06-04-2009 om 18:38
Kijk
"Of je het nu thuis laat liggen of gewoon uit het zicht in de auto dat maakt dan niet meer uit." Kijk amk, dat is nog eens helder redeneren, dat had ik nog niet eens bedacht!
Vera, dat het frontje dient om de diefstalgevoeligheid te verkleinen snap ik. Ik vroeg me af of auto's zowiezo nog worden opengebroken om er een radio uit te stelen, wie koopt die nog nu de meeste auto's een vaste radio hebben? Maar blijkbaar is er toch nog handel in. Frontje onder de stoel dan maar. Of die hele radio eruit, want ik zit niet te wachten op een gemolesteerde auto.
kari