Grootouders Grootouders

Grootouders

Oma mag nauwelijks op bezoek

wil40 schreef op 11-04-2025 om 10:36:

[..]

Nee, je leest wat je wilt lezen. Ik heb geen ideaalplaatje, ik kan je vertellen dat er geen ideale situatie bestaat. Vooral niet wat betreft mijn zoon, die ken ik door en door en hoeft nergens aan te "voldoen". Ik schreef ook dat ik tussendoor dan zou bellen. Mijn belangstelling is niet weg als ik in 6 weken 4xmag komen en een dag na de geboorte een belletje krijg met het mooie nieuws. Maar, ik verwacht het niet, het klopt niet met de verhoudingen die er nu zijn, dus ja, ik zou teleurgesteld zijn, maar niet boos. Jij zegt ook dat ik "vaak" op visite zou willen komen. Ik kom niet bij mijn zoon op "visite", hij zit niet klaar met taart en toastjes en een opgepoetst huis. En ik sta niet iedere dag op de stoep, maar na de geboorte een gelukkige zoon aan de telefoon zou ik erg op prijs stellen.

Sorry dat ik dat niet uit deze tekst haalde

Oké, de boodschap is duidelijk, ik ben niets meer dan de rest van de familie en vrienden. Ik trek een blij gezicht, ga erheen, eet beschuit met muisjes, ben met uiterlijk 3 kwartier weg en hoor wel wanneer ik weer welkom ben. 

Ik interperteerde dat toch op een andere manier als jij het bedoelde

Anoniemvoornu schreef op 11-04-2025 om 10:38:

[..]

Eigenlijk doe je hetzelfde als to , de frequentie bepaald voor jou de kwaliteit van de band , veel bellen staat gelijk aan jullie moeten zelf wel veel met die oom hebben, het kan ook zomaar zijn dat we mijn broer niet uit kunnen staan en liever 5 minuten bellen dan hem een uur over de vloer willen hebben in huis, nu is dit niet het geval maar ik gaf videobellen alleen als voorbeeld van contact houden zonder op visite gaan.

Nee hoor, de frequentie bepaalt voor mij niet de band. Maar elke dag bellen vind ik gewoon veel, met iedereen trouwens. Dat gaat voor mij als een soort verplichting voelen. 

Mijn ouders zien we meer omdat een paar straten verderop wonen, mijn schoonouders wonen op anderhalf uur rijden. Die zien we dan vaak wel meteen langer, hele dag met lunch en eten, dochter logeert er ook vaker een paar dagen. Dat contact en de band is niet beter of slechter, maar anders. Bij mijn ouders logeert ze ook wel eens, maar dat is minder vanzelfsprekend, omdat een middagje zwemmen of naar de speeltuin of even een ijsje eten ook kan zonder er meteen een hele dag/overnachting van te maken.

MamaE schreef op 11-04-2025 om 10:47:

[..]

Nee hoor, de frequentie bepaalt voor mij niet de band. Maar elke dag bellen vind ik gewoon veel, met iedereen trouwens. Dat gaat voor mij als een soort verplichting voelen.

Mijn ouders zien we meer omdat een paar straten verderop wonen, mijn schoonouders wonen op anderhalf uur rijden. Die zien we dan vaak wel meteen langer, hele dag met lunch en eten, dochter logeert er ook vaker een paar dagen. Dat contact en de band is niet beter of slechter, maar anders. Bij mijn ouders logeert ze ook wel eens, maar dat is minder vanzelfsprekend, omdat een middagje zwemmen of naar de speeltuin of even een ijsje eten ook kan zonder er meteen een hele dag/overnachting van te maken.

Dat kan , zat mensen die elke dag even bellen met hun ouders/ beste vriend(in) enz. en voor wie dat voelt als een gewoonte ipv een verplichting.

Anoniemvoornu schreef op 11-04-2025 om 11:03:

[..]

Dat kan , zat mensen die elke dag even bellen met hun ouders/ beste vriend(in) enz. en voor wie dat voelt als een gewoonte ipv een verplichting.

Dat kan inderdaad. Ik ben niet de maat der dingen en een ander ook niet. Als iedereen zich er prettig bij voelt, helemaal prima. 

Kikki39 schreef op 11-04-2025 om 08:13:

alles mag, daar is iedereen vrij in,maar je mag ook best aan een ander denken, je eigen ouders, al is het maar een appje. Maar goed, mijn mening.

Stel je ouders weten niet dat je aan het bevallen bent geweest, wat vind jij dan een acceptabele tijdsmarge? 

Overigens ben ik een keer bevallen om 23.00 en toen was het ook van "hij is er en om 10.00 is het bezoekuur" - en ik denk dat dat sowieso ieder moment ná het eind van de middag de boodschap geweest zou zijn. Iedereen moest een uur rijden, dus als het volgende  bezoekuur niet meer gehaald zou kunnen worden, zouden ze toch pas uuuuren later kunnen komen. Sowieso konden de mensen die moesten werken ook niet meteen. (En spraken ze onderling af dat ze niet allemaal tegelijk kwamen. Dus ik snap dat hele idee van de baby zo snel mogelijk moeten zien ook niet zo. Mijn schoonmoeder kwam twee keer op een dag en dat vond ik superasociaal.)

ik vin dat je het toch wel binnen een paar uur zou kunnen laten weten, en dan zou ik vragen hoe het gaat en wanneer het mogelijk zou zijn om te komen, als dat een dag of 2 dagen later is is dat helemaal niet erg. Nou, hoop dat het bij ons later niet zo'n gedoe oplevert.

AlisonH schreef op 11-04-2025 om 08:53:

[..]

Dat vind ik een goed punt. Eén van mijn kinderen is bijna 30 jaar geleden met een geplande keizersnee geboren. Toen werd de baby direct weggehaald van de operatiekamer terwijl de moeder nog werd gehecht en naar de recovery ging. We hebben toen vooraf al gezegd: we bellen pas als ik ook weer op de afdeling ben en de baby heb kunnen vasthouden en voldoende ben bijgekomen om mensen te zien. Mijn ouders (woonden ver weg) waren bij mijn schoonouders. Ik had veel bloed verloren en was pas vier uur na de geboorte op de afdeling; nog een uurtje later hebben we gebeld dat ze mochten komen. Mijn man had al wel gebeld dat de baby er was en dat hij weer zou bellen zodra ze mochten komen. Als we het niet zo hadden gedaan was de kans heel groot dat de baby al door vier stel opa’s en oma’s was gezien en geknuffeld voordat ik als moeder meer dan een glimp had opgevangen. Dat wilden we niet. Omdat ze dit van tevoren wisten was het bij niemand een probleem. Het had niks te maken met de band, of dat mijn ouders of schoonouders geen grenzen zouden respecteren. Wel met verwachtingen,

Dit. Ik ben van mijn oudste bevallen met een ongeplande keizersnede. Mijn ouders kwamen direct naar het ziekenhuis en namen in hun enthousiasme hun overburen mee. Die hebben dus allemaal mijn kind al vastgehad voor ik terugkwam op de kamer. Kind was ook al gewassen en aangekleed. Ik heb er niks aan overgehouden, maar ik ben heeeeel erg blij voor moeders van nu dat ze eerst wat tijd krijgen met hun kind op de borst voordat het proces verder gaat. Het was namelijk echt niet leuk om daar te liggen en door de ruggenprik nog niet te kunnen bewegen en daar de overbuurman van je ouders met je kind te zien staan. Hoe lief ik hem ook vindt.

Kikki39 schreef op 11-04-2025 om 14:11:

ik vin dat je het toch wel binnen een paar uur zou kunnen laten weten, en dan zou ik vragen hoe het gaat en wanneer het mogelijk zou zijn om te komen, als dat een dag of 2 dagen later is is dat helemaal niet erg. Nou, hoop dat het bij ons later niet zo'n gedoe oplevert.

Jij vindt wel heel veel he?

Ik denk dat maar zo, types zoals jij (en TO) met zoveel verwachtingen, zullen vaak teleurgesteld worden in het leven. 

Tis maar waar je zin in hebt. 

Dwaze-Opa schreef op 10-04-2025 om 19:08:

[..]

Mijn geheugen is heel goed. Ik weet zeker dat ik tegen niemand hier een grove opmerking heb gemaakt. Ik heb alleen de persoon waar ik het over gehad een naampje gegeven. En dat het uit verband getrokken werd daar kan ik niks aan doen. Maar dan nog heb ik niemand afgezeken hier op de forum.

Nogmaals. Gelul. 
Bericht van 30 maart om 17:09 in je eigen topic. Een waardeloze sneer naar iemand over het orgasme topic. Wat kant noch wal sloeg, want dat was niet eens dezelfde persoon. Kortom, vet sneu 

Om inderdaad nog maar te zwijgen over het feit dat je iemand kutje noemt. Treurig en vreselijk ordinair gedrag. Oók als je uit 010 komt. 

Dweedledee schreef op 11-04-2025 om 19:48:

[..]

Jij vindt wel heel veel he?

Ik denk dat maar zo, types zoals jij (en TO) met zoveel verwachtingen, zullen vaak teleurgesteld worden in het leven.

Tis maar waar je zin in hebt.

Hmmm ik vind juist de negativiteit en oordelen in jouw berichten meer spreken van teleurstellingen in het leven.  

Je is toch hartstikke fijn als er ook oog is voor de grootouders die ook voor het eerst zoiets meemaken.  Ik heb dat wel altijd gedaan.  Juist omdat ik ook aan de gevoelen van andere mensen denk.  

Kimdekim schreef op 11-04-2025 om 20:44:

[..]

Hmmm ik vind juist de negativiteit en oordelen in jouw berichten meer spreken van teleurstellingen in het leven.

Je is toch hartstikke fijn als er ook oog is voor de grootouders die ook voor het eerst zoiets meemaken. Ik heb dat wel altijd gedaan. Juist omdat ik ook aan de gevoelen van andere mensen denk.

Ik heb weinig te klagen hoor. Weinig teleurstellingen in mijn leven  

En ik heb nooit gedoe met anderen. Ik denk namelijk óók aan de gevoelens van anderen. En ik dring mijn verwachtingen niet aan hen op. Dat kan hand in hand gaan. 

Dweedledee schreef op 11-04-2025 om 19:54:

[..]

Nogmaals. Gelul.
Bericht van 30 maart om 17:09 in je eigen topic. Een waardeloze sneer naar iemand over het orgasme topic. Wat kant noch wal sloeg, want dat was niet eens dezelfde persoon. Kortom, vet sneu

Om inderdaad nog maar te zwijgen over het feit dat je iemand kutje noemt. Treurig en vreselijk ordinair gedrag. Oók als je uit 010 komt.

30 maart valt niet in de korte termijn geheugen🤣 En wie neemt dan dezelfde naam met alleen een datum er achter. Joh, ik zie een naam en gaf de persoon een lullige reactie terug op die van haar. En nogmaals het woord kutje werd daar totaal uit verband getrokken. En dat was niet over iemand hier van de forum. Ik kan daar een hele discussie over gaan voeren hier. Maar daar staat iedereen hier anders in. 

Maar terug te komen. We beoordelen hier iemand op tekst en kijken allemaal naar onze eigen ervaringen. Ik vind ook dat zoonlief eerder had moeten bellen en niet zo moeilijk moet doen. Maar ik heb daar positieve ervaringen mee. Zowel met de oma’s van mijn kinderen en hetzelfde als met mijn kleindochter. 

Dwaze-Opa schreef op 12-04-2025 om 07:19:

[..]

30 maart valt niet in de korte termijn geheugen🤣 En wie neemt dan dezelfde naam met alleen een datum er achter. Joh, ik zie een naam en gaf de persoon een lullige reactie terug op die van haar. En nogmaals het woord kutje werd daar totaal uit verband getrokken. En dat was niet over iemand hier van de forum. Ik kan daar een hele discussie over gaan voeren hier. Maar daar staat iedereen hier anders in.

Laat maar. Tegen zoveel dommigheid valt niet op te discussiëren. Man man. Wat een niveau. 

Dweedledee schreef op 12-04-2025 om 09:43:

[..]

Laat maar. Tegen zoveel dommigheid valt niet op te discussiëren. Man man. Wat een niveau.

En hier is niks beledigends aan? Toch apart dat dit wel geschreven mag worden en het andere niet. Maar goed iedereen heeft zijn tekortkomingen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.