Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jm

jm

20-11-2013 om 18:52

Zoon veel last van duizeling, hoofdpijn e.d.

Ik heb een zoon van 14 jaar en hij fiets naar school. Nu is het al 4 keer gebeurd (de laatste 3 keren zijn kort geleden geweest) als hij dan in school komt dat hij wazig ziet, zijn oren piepen, is duizelig en krijgt hoofdpijn. Hij heeft ook altijd koude handen. Nu ben ik met hem naar de dokter geweest en ik moet een dagboek bijhouden.
Hij gaat soms zelf naar huis op de fiets, en 1 keer heeft zijn vader hem opgehaald. En als hij thuis komt dan gaat hij op bed en slaapt een half uurtje en dan heeft hij nog een beetje hoofdpijn.
Vandaag merk ik dat het langer duurt en hij is nog steeds wit in het gezicht.
Herkent iemand dit. Dan hoor ik graag van jullie.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

20-11-2013 om 19:01

en heeft hij dan

gewoon ontbijt gehad?

Hadewich

Hadewich

20-11-2013 om 19:46

Eet hij genoeg?

Het eerste waar ik aan moet denken is of hij wel genoeg eet. Misschien krijgt ie binnenkort een groeispurt en moet hij gewoon meer eten?

eten

Ook het eerste waar ik aan denk: eet hij wel genoeg? En wat eet hij?

Hier had zoon vorig jaar toen hij net begonnen was op een topsportacademie telkens een uur na de lunchpauze last van net zo'n soort inzinking: duizelig, slapjes, hoofdpijn, wit, misselijk enz. Hij had dan 's ochtends 2 uur gesport, na het sporten gegeten en ook in de lunchpauze gegeten, maar toch had hij steeds rond 2 uur die dip. Tot hij ook dan (in de les) wat mocht eten meteen zodra hij zich minder lekker begon te voelen. Toen was het over.

Misschien kan je zoon proberen om meer, maar vooral ook vaker te eten. Onderweg op de fiets nog een banaantje, of meteen als hij aankomt. En dat natuurlijk bovenop een goed ontbijt.

Ook genoeg drinken is trouwens belangrijk. Je kunt erg hoofdpijn krijgen van een tekort aan vocht. Wat drinkt hij gedurende een dag?

(ter illustratie weer: zoon moet bijvoorbeeld voor en na het sporten op de weegschaal, wat hij kwijt is (aan vocht) moet hij x 1,5 aanvullen meteen na de training)

Katniss

Katniss

20-11-2013 om 22:14

Kou?

Ik kon vroeger niet tegen fietsen in de vrieskou, dan werd ik vreselijk rillerig en duizelig. Afgelopen winter heb ik op een winderig station gestaan en toen werd ik in de trein ook helemaal niet goed. Geen idee wat het was/is, want ik ben daarna niet ziek geworden. Ik denk dat het met de kou te maken heeft.

hela

hela

20-11-2013 om 22:45

bril

Bril nodig? Heeft natuurlijk niets met die koude handen te maken

Puck

Puck

26-11-2013 om 10:14

Kou,

Ik krijg dat soort klachten ook als ik in de kou inspanning heb geleverd en weer de warmte inkom. Ik kan dat voor een groot deel voorkomen door een muts of hoofdband te dragen. Ziet er voor een puber op dit moment natuurlijk helemaal niet cool uit, maar het is te proberen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.