Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

06-06-2013 om 10:41

Zonnebrandcreme bij eczeem

De jaarlijkse zoektocht is weer begonnen, een zonnebrandcreme die mijn gevoelige huid verdraagt. Vorig jaar kwam zwitsal als winnaar uit de bus, nu heb ik een week brandende last gehad van een likje. Vichy en Eucerin heb ik ook al eens afgeschreven.
Het moet een factor 50 zijn ivm antibioticum als onderhoudsmedicatie.
Zijn er trouwens ook ergens proefmonstertjes te krijgen? De apotheek zegt van niet. Maar het gaat wat boven mijn begroting om steeds 20 euro uit te geven om het te proberen. Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
caton

caton

06-06-2013 om 11:08

Kaatje

mijn dochter kan in haar gezicht ook bijna niets verdragen aan zonnebrand. Dure merken geprobeerd, maar alles brandde en lokte reactie uit. Vorig jaar bij de Aldi een tube gekocht (Kids huppeldepup), factor 50, kosten 4,95. Deze kan zij wel verdragen. Ongeparfumeerd, vrij stug spul. Ik weet niet of het prettig smeert voor over je hele lijf, maar voor haar gezicht werkt het in ieder geval!

Tineke

Tineke

06-06-2013 om 11:24

Super!

Zo terug, ik ben naar de Aldi! Geweldige tip, het is ook vooral mijn gezicht dat zo overdreven heftig reageert. Je hoort straks hoe het gaat

Puck

Puck

06-06-2013 om 11:41

Ook aldi

Ik heb vorig jaar ook zonnebrandspul van de Aldi gekocht en dat ging ook wonderwel goed, terwijl andere merken garant staan voor jeuk, bultjes en ander vervelend gedoe. Heb het alleen nog niet gezien dit jaar bij de Aldi dus ik hoop dat je slaagt.

Vision

Ik blijf bij Vision. Ik vind het een geweldig smeerbare crème, veel prettiger dan bijv. Louis Widmer of Nivea. Eczeem hebben we (gelukkig) niet, wel op andere manieren gevoelige huiden. En ook de vloeipapieren huid van mijn vader kan ertegen, dus ook hij gebruikt het (ook ivm onderhoudsmedicatie ab).

Lidl gaat hier goed

Als de Aldi ze niet heeft, kun je Lidl proberen, ik meen €3,50 oid. Bij mijn eczematische kinderen gaat het goed.

Tineke

Tineke

06-06-2013 om 13:13

Nope

Aldi had dus niks, helaas. Action wel wat verschillende, ik heb nu twee soorten gekocht voor nog geen 3 euro, zo maar eens proberen.
Vision heb ik weleens gehad, ging toen wel een halve zomer goed, en daarna niet meer. Maar het is wel en idee om het weer te proberen. Dat is ook zo lastig, wat eerst goed ging, kan opeens hopeloos verkeerd gaan. En misschien ook andersom.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

06-06-2013 om 13:55

Piz buin en avene

Hier ook problemen met bijna alle zonnebrandmiddelen (zelfs Vision). Bij ons geeft Piz Buin geen problemen, en Avene ook niet. De laatste is wel behoorlijk prijzig en alleen verkrijgbaar bij de betere drogist.
Succes!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-06-2013 om 13:59

Heb je al op de site van jetske ultee gekeken?

Grote kans dat je daar wat vindt.
Rosa van der Zanden

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-06-2013 om 14:16

Zonnebrandcreme

Mijn zoon en ik hebben een hele gevoelige, droge huid die neigt naar eczeem en zonneallergie. We hebben ook al van alles geprobeerd en wij gebruiken nu La Roche Posay Anthelios SPF50+ voor kinderen (melk). Voor mijn gezicht gebruik ik RoC Soleil Protexion SPF50+ voor de gevoelige huid. Beide zonnebrandcremes zijn zonder parfum. Biodermal SPF50+ voor de gevoelige huid schijnt ook een goede te zijn. Eerder gebruikten we Vision maar daar zit Oxybenzone in, een chemisch zonnefilter dat je beter kan vermijden. La Roche Posay heeft ook proefjes.
Kijk hier eens voor meer info over zonnebrandcremes http://jetskeultee.nl/hulp-bij-de-keuze-van-je-zonnebrandcreme/obj7777433

Of zelf maken?

Is dat een idee? Of kan dat niet met factor 50?

Fiorucci

Fiorucci

06-06-2013 om 16:57

Kaatje

Om exact dezelfde reden gebruik ik ook factor 50, en ik ben heel blij met een zonnebrand van Vichy. Verkrijgbaar bij de apotheek.

Fiorucci

Fiorucci

06-06-2013 om 16:58

Oh sorry

Vichy valt af....

Marie

Marie

06-06-2013 om 17:21

P 20

Hoi
Ken je P20 al? Dat is er tegenwoordig ook in factor 50 zag ik.
http://www.p20.nl/p20-zonnebrandproducten/
Wij zijn al jaren heel tevreden over de "gewone" P20.
Succes

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-06-2013 om 17:29

Ultrasun

Ultrasun schijnt ook goed te zijn. http://www.ultrasun-zonbescherming.nl/
Maar je zou ingrediënten (en met name de verschillende zonnefilters) moeten vergelijken om er achter te komen welke specifiek problematisch zijn; dat is natuurlijk erg individueel, zeker bij een gevoelige huid. En als je helemaal niet tegen zonnebrand met chemische filters kan, zou je die met minerale zonnefilters (Titanium Dioxide, Zink Oxide)kunnen proberen maar die smeren moeilijker uit en laten vaak een witte waas achter op je huid. Het is al met al een kwestie van uitproberen...

Mosters

Apotheek bij ons had in april nog gewoon monsters van La Roche Poussay. Fijn spul.Louis Widmer gaat ook goed hier.
Verder kun je gewoon even met importeur mailen voor proefjes.

Fiorucci

Fiorucci

07-06-2013 om 07:14

La roche posay

La Roche Posay is heerlijk inderdaad, en Biodermal ook.

Rafelkap

Rafelkap

07-06-2013 om 07:34

Toch vichy

Ik lees dit draadje met grote interesse. Ik kan ook helemaal nergens tegen en al helemaal niet in m'n gezicht. Overal zit troep en parfum in.
Ik heb nu een kleine tube Vichy, factor 50, voor gevoelige huid en dat lijkt goed te gaan, maar nog even afwachten (soms pas na een tijd reactie)
Kaatje, het kan best zijn dat je wel tegen de nieuwe vichy kan want ze veranderen de samenstelling van dit soort smeerseltjes vaak. Vichy is wel heel duur. Ben benieuwd of dat spul van de aldi wat is.
Jullie zeker ook gelezen dat zonnebrandcreme tegen huidveroudering helpt? Moet je er alleen wel tegen kunnen..

Ook p20

Hier ook voor 2 van zulke huiden P20. Wij (oudste en ik) hebben dat ook dat we soms goed ergens tegen kunnen en zomaar 'later' van de ene dag op de andere niet meer. Het kost ons soms dan ook veel moeite om erachter te komen wát de oorzaak is.
Maar p20 gaat al járen goed. M.n. oudste die psoriosis heeft gebruikt het al zo'n 14 jaar. En 's zomers dag in, dag uit. Ze smeert nu al elke dag op de onbedekte delen.
Dat is bijna een record voor ons voor gebruik direct 'op de huid' zonder eczeem of jeuk of uitslag.
Ik alleen als het hoogzomer is en ik in de zon zou kunnen komen te zitten, normaal vermijd ik de zon gewoon grotendeels Dat werkt ook...
Laatst bleek opeens de shampoo die we al best lang gebruiken (zeker 2 jaar) voor heftige reactie te zorgen. Nu wast ze maar weer met de (nogal dure) shampoo waar ze zeker weten tegen kan. Tot we weer een nieuwe (goedkopere) shampoo hebben gevonden waar ze wél tegen kan. Jongste is veroordeeld tot 'shampoo-probeerselen' van ons op te maken Soms 'voelen' we meteen al dat iets niet werkt. Soms duurt het een paar uur voor er reactie komt. Soms pas na een paar keer gebruiken. Dát maakt het zo lastig om uit te vinden wat wel en niet kan. Onze drogist is wel zo aardig om ons altijd als we er om vragen van allerlei proefmonsters te voorzien (DA drogist). Die bewaart ie speciaal voor gevallen zoals wij We gaan naar de drogist, leggen uit dat we nu weer niet tegen dat en dat kunnen (shampoo,creme, of wat dan ook) en hij duikt in het magazijn en komt terug met 10 monstertjes die we dan mogen proberen. Die proberen we en ondertussen nog wat anderen aanraden (b.v. de huidarts,de huidpoli, de mensen die we kennen die ook een moeilijke huid hebben etc.) Tot we iets hebben wat wel goed gaat.
groeten albana

Ella2007

Ella2007

07-06-2013 om 09:08

Zonnebrandcreme en huidveroudering

Is niet de kortste klap tegen huidveroudering dat je gewoon zo veel mogelijk uit de zon blijft? Als je huidveroudering erg vindt tenminste.

Als het niet anders kan, inderdaad smeren. Maar dat weten we toch al een tijdje, er is nu een nieuwe campagne, maar geen nieuwe info hoor.

on topic, mijn zoon met eczeem kan tegen p20, vision en no ad. De laatste kocht ik altijd bij de tuinen. Niet duur, maar smeert wel vreselijk stug. Witte waas ook. Zelf vind ik p20 het prettigst. Is dun.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-06-2013 om 13:23

Zon

Het is toch al jaren bekend dat overmatige blootstelling aan de zon de nummer een oorzaak is van huidveroudering. Los van huidkanker natuurlijk. Vooral om die redenen smeer ik trouw zoonlief en mij iedere dag in, behalve in de winter. Voor de broodnodige vitamine D nemen we een supplement. En aangezien wij met onze heel bleke huidjes alleen maar verbranden en niet bruin worden, zoveel mogelijk uit de zon blijven in de uren tussen 11.00-15.00. Braden in de zon doen we ook niet; gewoon lekker in de schaduw blijven. Dat beetje zonlicht dat een mens nodig heeft pik je toch wel mee al doende.
En ook al gebruik je SPF50, royaal en vaak smeren. De meeste mensen doen te zuinig met zonnebrandcreme en dan doe je de werking teniet. Zie http://jetskeultee.nl/bescherm-je-tegen-de-zon-smeer-beter/obj7777527

Tyra

Tyra

09-06-2013 om 10:52

Elisa en anderen...

Zit ik bij de keuze van een zonnebrand product van Vichy en La Roche altijd goed als het gaat om zo min mogelijk schadelijke filters? Ik ben eerlijk gezegd bang voor teveel gif in filters. Ik smeer mijn kids momenteel in met Vision 30. Maar nu ik lees over oxybenzone word ik ongerust..... Heb juist dit merk voor het eerst gekocht deze week. Toch weer terug gaan naar vorig merk (Vichy zonnebrand creme)??? Heb me laten verleiden door Vision reclame 1 x per dag smeren, wat een lange bescherming geeft. Lastig hoor. Mijn partner is helemaal anti smeer, zegt dat ik zo mijn kids vergiftig.... Maar ja mijn zus heeft een kwaadaardige melanoom gehad dus niet smeren is ook geen optie..... Toch maar Vichy of liever La Roche? Ik wil liever geen vettige creme.

Tineke

Tineke

09-06-2013 om 12:14

Poe hé

Wat een wereld gaat er voor mij open. Ten eerste wist ik niet van zoveel merken en soorten, ten tweede had ik me nog nooit verdiept in schadelijke filters en de waslijst ingrediënten heb ik ook nog nooit serieus doorgeploegd. Ik weet wel dat ik niet tegen lanoline kan, en waarschijnlijk daardoor ook niet tegen andere alcoholen. Maar verder dan dat ben ik nog nooit gekomen.
Ik bestudeer de boel maar weer verder. Bedankt voor alle tips, ik ben er voorlopig zoet mee. De Louis Widmer is in elk geval een interessante, daar ga ik eens een monstertje van proberen aan te vragen. Super bedankt!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-06-2013 om 14:17

Filters

Niet smeren is hoe dan ook schadelijker dan wel smeren. Ik denk zelf dat het wel meevalt met dat "giftige", zeker omdat er strenge Europese regels zijn als het gaat om ingrediënten in huidverzorgingsproducten. Maar als het even kan vermijd ik dus wel Oxybenzone. Er zijn genoeg goede zonnebrandcremes zonder deze filter. Wil je echt op safe spelen kan je zonnebrandcremes met minerale filters gebruiken maar ik vind die persoonlijk niet prettig smeren en geven zo'n witte waas. Daarnaast probeer ik parfum en gedenatureerde alcohol te vermijden maar als er maar een klein beetje inzit en het staat aan het eind van de ingrediëntenlijst en ik verdraag het wel, dan doe ik er niet moeilijk over.
In principe kan je er van uitgaan dat je wel veilig zit met merken als La Roche Posay, Avene, Biodermal, Eucerin etc oftewel Europese merken alhoewel je altijd eerst de ingrediëntenlijst moet bekijken. De artikelen van Jetske Ultee zijn wat dat betreft erg informatief en behulpzaam.

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2013 om 18:01

Kaatje

Eucerin heeft ook hele fijne producten.

Puck

Puck

10-06-2013 om 12:07

Kaatje

" Ik weet wel dat ik niet tegen lanoline kan, en waarschijnlijk daardoor ook niet tegen andere alcoholen. "
Lanoline is toch (gezuiverd) wolvet? Wat heeft dat met alcoholen te maken.
Ik kan ook niet tegen lanoline, maar alcoholen geven bij mij geen problemen.

Puck

Puck

10-06-2013 om 12:09

Ervaring met louis widmer

Ik heb ook eens op aanraden van iemand louis widmer gekocht voor dochter. Ze kon er wel tegen, maar ondanks de hoge beschermingsfactor verbrandde ze er heel snel mee. En ik vond hetgeen prettig product om te smeren, nogal dik.

Puck

Puck

10-06-2013 om 13:01

Wauw kaatje

Wat een mooie link. Vooral de synoniemen voor wolvet kende ik nog niet allemaal. En dus nooit geweten dat er een link kan liggen met andere alcoholen. Gelukkig is dat bij mij niet het geval, ik heb diverse smeersels gehad die in de lijst staan en die gaven gelukkig geen klachten.

Puck

Puck

10-06-2013 om 13:08

Monstertje louis widmer

Kaatje, bij onze DA drogist hebben ze allerlei monstertubertjes van Louis Widmer staan, gewoon binnenlopen bij een drogist die het verkoopt dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.