Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

15-07-2013 om 10:19

Wie kan mij geruststellen?

Gisteren zijn we naar een andere camping gegaan en 's avonds lekker moe mijn bed ingekropen. Ik sliep heel snel maar schoot om half twee wakker.
Ik had het warm (?), was erg onrustig, wat versnelde hartslag, en had het idee dat ik bijna moest hyperventileren (ik moest heel bewust langzaam en diep ademhalen). Ook was ik trillerig.
Het heeft twee uur geduurd voordat ik redelijk rustig weer kon gaan liggen en slapen.
Ik voel me nog steeds een beetje raar.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
In de Provence hebben we overdag 40 graden gehad en had ik, ook 's nachts geen problemen.

Vera*

Vera*

15-07-2013 om 10:21

Ook nog

Ik had koele klamme handen en gezicht. Ik heb ook nog gedoucht en wilde die graag een beetje warm, daarna moest ik heel erg klappertanden.

Hormoontje

Hormoontje

15-07-2013 om 10:40

Hormonen?

Onder invloed van hormonen kan ik verschrikkelijk nachtzweten (het bed moet soms echt afgehaald). Ja, en dan ben je zo afgekoeld dat je weer opwarmen moet... Een verhoogde hartslag heb ik dan ook wel. Kan er wat veranderd zijn in je hormoonhuishouding? Ik kreeg er pas last van na de geboorte van oudste en het is nooit meer weggegaan...

Hormoontje

Hormoontje

15-07-2013 om 10:42

Sorry

Ik geef helemaal geen antwoord op je vraag... Ik word vaak gestresst en met verhoogde hartslag wakker. Naast last van hormoonhuishouding ben ik niet de meest relaxte persoon... En jij? Kan het aan stress liggen? Dat komt er juist in de vakantie uit.

amk

amk

15-07-2013 om 11:45

Te moe

Ik heb dat ook wel eens, zeker in de combinatie die jij geeft: warm weer, warm gedouched, toch net vermoeider dan gedacht. Daar krijg ik heel heftige nachtmerries van waarvan ik dan wakker wordt en me net zo voel als jij nu.

Ik ga dan even naar het toilet, en ga weer verder slapen. Hyperventileren na een nachtmerrie heb ik altijd heel snel onder controle omdat ik dan weet wat er aan de hand is.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-07-2013 om 11:57

Ik zou even rustig aan doen

Probeer tot rust te komen in de schaduw, eet en drink! goed en kijk wat er dan gebeurt.

Lage bloeddruk?

Ik heb een vrij lage bloeddruk. Ik heb af en toe 's nachts zoiets als jij beschrijft en volgens mij is mijn bloeddruk dan erg laag. In de zomer moet ik echt zorgen dat ik voldoende zout binnen krijg om me goed te blijven voelen. Drop eten kan ook helpen. Waarschijnlijk is er bij jou iets anders aan de hand, maar het zou kunnen dat je hier iets aan hebt. Hoe is jouw bloeddruk?

guera

guera

15-07-2013 om 15:15

Zonnesteek?

Kan een beetje stress reactie zijn maar het kan ook een zonnesteek zijn. Heb je lang in de zon gezeten? te weinig gedronken? verbrand? allemaal factoren die je lichaamstemp kunnen ontregelen. Als je hier nog steeds last van hebt na vandaag en je vermoed dat het een zonnesteek zou kunnen zijn zou ik wel even een dokter opzoeken. Je moet dan spoedig je temperatuur weer op de rit krijgen en dat kan bijv door lauw te douchen, veeeeel te drinken (niet te heet en niet te koud). etcetc maar ik ben geen dokter.
Sterkte

Rustig blijven

is het eerste wat ik je zou adviseren.Omdat je geruststelling zoekt klinkt het alsof je niet gerust bent. Ben je bang om iets lichamelijks te hebben?
Ik kan allerlei dingen bedenken wat het zou kunnen zijn maar ben je daarmee gerustgestelt?

Vera*

Vera*

15-07-2013 om 22:27

Reaktie

Aangezien ik dit nog nooit had meegemaakt, was ik inderdaad heel erg geschrokken.
Het enige 'stressvolle' dat ik kan bedenken is dat er gisteren een paar campings vol zaten. Daarna gingen we naar het gebied waar ík graag heen had gewild dus nu zit ik helemaal goed.
Als het zo warm is eten wij bewust al zoute dingen, joepie chips, en drinken doe ik ook veel.
Ik ga er vanuit dat ik zo lekker zal gaan slapen en als dat miet zo is, zal ik een arts raadplegen.
Welterusten, ik ga vast lekker slapen.

Thursday Next

Thursday Next

16-07-2013 om 09:19

Opvlieger?

Zou dat het zijn? Normaal zijn die snel over (lees ik, nog geen ervaring mee) maar ze kunnen ook langer duren, zeker in combinatie met een zich ongerust makende Vera.

Vera*

Vera*

16-07-2013 om 10:02

Lekker geslapen

Ik heb lekker geslapen vannacht. Gisteren had ik er geen last van maar nu voel ik mij moe. Dat wordt een lekker rustig dagje maar ik ben niet meer zo ongerust gelukkig.

Bellefleur

Bellefleur

16-07-2013 om 10:32

Zo! da's pas lekker slapen!

Driedubbel
Vorig jaar heb ik tijdens de vakantie nachten wakker gelegen. Ik had een hele hoge hartslag. Mijn hart bonkte in mijn oren. En door die onrust (en de angst) kon ik niet slapen. We hebben toen besloten het twee dagenlang heel rustig aan te doen. Daarna ging het ietsje beter. Volgens mij had het inderdaad met stress te maken, die nu los kwam. Hoop voor je dat je vannacht weer driedubbel lekekr slaapt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.