Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wel of geen ondergoed snachts?


Bosbes

Bosbes

28-09-2020 om 22:14

de domme

Dees: "Nou die korrels stuiven het maar je kunt zelf ook wel inschatten dat je van actief zijn en jezelf blood stellen aan externe factoren je viezer maakt als inactief in je bed liggen. Of hou je je nu werkelijk van de domme?"

Wie houdt zich nu van de domme?
Ik bedoelde met nadenken: écht lezen wat er staat (nee dat bedoelde ik niet, dat komt er bij nader inzien bij) en ook: wat gebeurt er als je viezer in je bed stapt.
Ik betwist helemaal niet dat je wat viezer in je bed stapt als je niet doucht. Ik vraag je na te denken wat er gebeurt als je eenmaal wat viezer in je bed stapt en dan 's morgens doucht. En wat er nou precies erg is.
Maar het is lastig merk ik.

Mach vindt het voor zichzelf vervelend om niet 's avonds te douchten, omdat zij (of hij, maar ik denk zij) dan zweet ruikt en bang is voor remsporen. Afgezien van dat ik nooit remsporen heb, geloof ik dat ik meestal 's avonds niet erg naar zweet ruik. Dat is niet om mezelf op de borst te kloppen hoor, integendeel. Ik ben veel te lui om naar zweet te ruiken. Maar als ik toch iets van mezelf zou ruiken, interesseert dat me inderdaad niet overmatig, behalve als het echt opvallend is. Dan spring ik inderdaad heus die douche wel even in.
Mij ging het erom dat sommige mensen hier (zoals Dees) zich het niet vóór kunnen stellen dat mensen niet 's avonds douchen én dat ze het onhygiënisch vinden.

En ik begrijp het onhygiënische niet en vraag daar even serieus over na te denken. Reactie Dees is dan samengevat dat je 's avonds viezer bent als je niet doucht en of ik me misschien van de domme hou.
Laat dan maar

Wisselend

Ik douche meestal maar heel kort, 20 sec is al lang. Ik ben expert geworden in supersnel douchen,als ik mn haar was is t een sec of 10 langer om goed uit te spoelen. Ik heb een huid die erniet goed tegen kan en hoe groot de verleiding ook is om lang onder de douche te staan,naderhand krijg ik daar spijt van.
De ene keer savonds de andere keer smorgens. Ligt eraan.

Flavia

Flavia

29-09-2020 om 09:45

zorgcentrum

nou veel douchers wees blij dat je niet afhankelijk bent van thuiszorg of zorgcentrum: 1x per week onder de douche, de rest met een washand of iets wat daar op lijkt.
En dat dan langdurig.

Douchen is highly overrated, hygiene is iets anders dan douchen.

Zelf heb ik echt een hekel aan douchen, die druppels die steeds op je huid tikken en dat afstromende water, daar word je toch helemaal gek van. Geef mij die washand maar en om te ontspannen een bad.

Inderdaad, Flavia

"Douchen is highly overrated, hygiene is iets anders dan douchen."

Zoals ik al schreef, vroeger waste je jezelf aan de wasbak en deed je 1-2x per week een douche. Je zou haast denken dat we toen massaal stinkend en walmend door het leven gingen...

Net als jij vind ik douchen gedoe. Ik voel me na een poedelpartij met washandjes aan de wasbak echt niet minder schoon en fris en heb nog nooit klachten gehad over geurtjes, terwijl ik toch heel eerlijke mensen om me heen heb.

En iedereen transpireert in bed (daarom maak ik mijn bed nooit op maar sla het open, zodat het kan luchten - raampje open!), maar ik vermoed dat het met het lekken uit allerlei lichaamsopeningen in de praktijk best wel mee zal vallen, op een onverwachte menstruatie of natte droom na.

Bellefleur

Bellefleur

29-09-2020 om 10:09

Wat is vies?

Bacteriën hebben we. We leven er mee. Zonder bacteriën in je darmen kunnen we niet leven. Wat je ook doet, je bent nooit vrij van bacteriën. Als je toch (verwoed) probeert om schoon te blijven, door twee keer per dag te douchen, verbruik je veel schoon drinkwater. Verbruik je veel (fossiele) energie om het water te warmen. Gebruik je veel palmolie, en gebruik je veel plastic flessen. Het is mogelijk dat je schoonmaakproducten gebruikt waar piepkleine korreltjes plastic in zit. Omdat je veel douchet, droogt je huid uit. Waardoor je vochtinbrengende creme nodig hebt. Omdat je de beschermende laag van je huid wegwast, ben je sneller vatbaar voor schimmels en eczeem. Daar krijg je zalfjes voor... Dus als je jezelf schoondouchet, maak je iets anders vuil.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2020 om 20:47

10 seconden?

Tja nee. Toch minimaal 10 minuten en dan nog afdrogen.

En als ik mij haar was ben ik minimaal een half uur onderweg.

En Wil: dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik ben wel blij dat je zelf ook inziet dat het wel een beetje overdreven is. Dat helpt wellicht bij het wat minder oordelen over anderen.

Wat dat betreft kan ik #64 en #65 erg waarderen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-09-2020 om 20:49

Ojee

Nu lijkt het net alsof ik vind dat jij oordeelt Wil. Dat is niet zo.

Amsterdamse

Amsterdamse

29-09-2020 om 21:33

Douchen

Ik douche niet twee keer per dag omdat het hygiënischer is. Denk dat we hygiënisch genoeg zijn tegenwoordig.
Ik doe dat ‘s morgens omdat ik dat lekker vind en nodig heb om wakker te worden, en ik wil fris zijn. Ik was mijn haar ook iedere ochtend want anders zie ik eruit als Einstein in zijn wilde jaren.
En ‘s avonds omdat ik dan goed kan slapen, lekker glad. Dat is meer afspoelen onder de douche dus zonder shampoo. Dit speciaal voor degenen die zich grote zorgen maken over microplastics.
Ik verschoon het beddengoed een keer in de twee weken (uit luiigheid want k.klus) en was de handdoeken ook niet iedere dag. Dus dat heft dan weer het watergebruik op van het dagelijks 2x douchen.
O ja, en ik fiets alles. Dus qua klimaat zit ik verder ook goed.

Met andere woorden, laten we vooral stoppen met elkaar de maat nemen.

Koud

Koud

30-09-2020 om 15:34

Douche

Ik douche 's ochtends met alleen koud water. Erg goed om lekker wakker te worden en na een minuut vind ik 't wel genoeg, dus ook water en energie besparend. Haren was ik 1 x in de week met azijn, hoeft er daarna ook geen verstevigen of ander stink spul in omdat het te slap of te droog is geworden. Bij haren wassen gebruik ik wel een beetje warm water.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.