Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maro

Maro

27-07-2020 om 14:13

Wat zouden jullie aanraden? corona


Maro

Maro

28-07-2020 om 14:46

Overigens

als het risico kleiner is neem ik het wel .Als hij bijvoorbeeld met de auto was gegaan ipv de flixbus had ik er niets eens over nagedacht. Ja wel hier 1.5 meter aangehouden en luchten en schoonmaken en zo natuurlijk

Dus testen.

Je zoon belt even voor een test en als die negatief is kan hij komen.

Angela67

Angela67

28-07-2020 om 15:43

ik denk

dat testen alleen iets zegt over flixbus risico. wat vervelender is als hij de komende twee weken zich niet wil houden aan maatregelen buitenshuis omdat hij daar het nut niet van inziet. Hoe gaat TS dat oplossen met haar zoon. Want dan moet hij dus echt niet gaan stappen etc. Dus wil hij wel twee weken bij TS wonen als hij die dingen niet kan doen?
gr Angela

Maro

Maro

28-07-2020 om 18:08

Ja dat is zo

Dit draadje was ook gericht op de korte termijn. Maar ik zit ook al te piekeren hoe we het op de langere termijn moeten gaan doen.

Floor

Floor

28-07-2020 om 18:15

Ik zou me ook vooral richten op langere termijn, want deze situatie zal wrs nog lang zo zijn.
Ik vind dat je hem niet extreem in zijn vrijheid kunt beknotten.
Misschien is het tijd dat hij elders gaat wonen?

Maro

Maro

28-07-2020 om 18:33

ja

Hij gaat ook voor een deel van de tijd ergens anders wonen maar wilde nog weekenden thuiskomen. En ik wil dat ook graag. Ik weet nog niet hoe dat moet.

Maro

Maro

28-07-2020 om 18:36

vrijheid

Ik heb ook nergens gezegd dat hij niet de dingen moet doen die hij doet hoor. Dus ik wil zijn vrijheid niet beknotten. Alleen de dingen die hij doet kunnen wel consequenties voor mij hebben. Ik vind het een rotkeuze: je kind niet kunnen ontvangen of zelf bang zijn en een risico lopen.

Angela67

Angela67

28-07-2020 om 18:57

Floor, beetje OT

Ik vind dat je een beetje beschuldigend tegenover TS schrijft. Alsof zij alleen maar erop uit is om hem te beknotten. Ze vraagt zich juist af hoe nu verder. Als ze zo beknottend was als jij suggereert dan zou ze de vraag niet eens stellen maar hem voor de zwartwit keuze stellen: in huis en niet stappen/vakantie of niet in huis . . .

En for the record: hier een thuiswonende 19 jarig en indien man of ik ernstige risicogroep waren dan zouden we maanden geleden al deze vraag hebben gehad; met dat verschil dat onze 19 jarig niet ergens anders heen kan (behalve tentje in tuin). Dus ik denk dat TS' vraag niet uniek is maar het voordeel is dat haar zoon al tijden ook elders heeft doorgebracht om dezelfde reden.

gr Angela

Ja, en

Dat het mogelijk moeilijk voor de zoon is om rekening te houden met de kwetsbaarheid van zijn moeder door zelf ook minder risico te nemen.
Maar ik hoop dat dat niet klopt.

En dat het bespreekbaar is. Dat is het hier bij mij thuis ook, al heb ik wel eens figuurlijk met de vuist op tafel geslagen en gedreigd om zelf weg te gaan.

Nu is er zo'n routine en overleg dat het gewoon is geworden om rekening te houden en te overleggen of mee te delen.

Jan

Jan

28-07-2020 om 19:44

Er zit een groot verschil

Tussen bespreekbaar maken en zonder vooraankondiging je thuiswonende kind de toegang ontzeggen.

Daarom adviseer ik TO ook om snel met haar kind om tafel te gaan en te komen tot goede afspraken.

Angela67

Angela67

28-07-2020 om 19:53

Jan

lees nou, het is al maanden zo. Dus het is eerder raar dat zoon zelf denkt dat het wel kan?
gr Angela

Maro

Maro

28-07-2020 om 20:02

pff Jan

Hij woonde al niet meer sinds eind februari hier, hij is alleen met de versoepelingen 3 dagen thuis geweest. Om de tafel zitten: het is een schat die overal rekening mee wil houden en oplossingen zal zoeken iom schoonfamilie en vriendin.
Ik ben dit draadje gestart om van mijn kant te kijken wat verstandig is. Overigens zou hij het draadje lezen om samen de voors en tegens af te wegen.

Maro

Maro

28-07-2020 om 20:03

Angela

dank

Floor

Floor

28-07-2020 om 20:15

Nee hoor

Mijn tekst is zeker niet beschuldigend bedoeld.
Ik benoem het beknotten als een optie, waarbij ik aangeef dat daar mijn voorkeur niet naar uit zou gaan.

Angela67

Angela67

28-07-2020 om 20:26

beknotten

heeft een hele negatieve connotatie en ik vermoed dat je dat wel wist toen je het plaatste (maar dat je het misschien niet helemaal zo bedoelt als je het nu terugleest? t Beperken in vrijheid is dan een neutralere term in mijn optiek. Overigens: niet stappen op de ouderwetse manier is voor een 19 jarige natuurlijk niet onoverkomelijk. Dus laten we niet doen alsof er levenslange vrijheidsberoving plaatsvindt en zeer belangrijke culturele ontwikkeling een halt wordt toegeroepen . .
maar dat TS en zoon naar de langere termijn moeten gaan kijken staat buiten kijf. Desnoods door voor korte termijn niet bij elkaar te wonen en elke week de balans op te maken. Door het huis anders in te richten. Door het huis afwisselend te bewonen etc.
gr Angela

Tineke

Tineke

28-07-2020 om 21:54

wil40

Een negatieve test nu zegt helemaal niet dat hij niet besmet is geraakt. Voor de incubatietijd (en daarom de quarantainetijd) wordt uitgegaan van 2 weken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.