Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

27-07-2013 om 09:41

Waarom zoveel rokers in de zorg?

Dochter en vriendin hebben bijbaantjes in de zorg. Vrijwel iedereen rookt. 's Morgens is het eerst werkoveleg, dan een rookmoment buiten, en dan gaat het echte werk pas beginnen.

Op gegeven moment liep die vriendin met alle (werk)telefoons van haar collega's op zak die 'even een peukie deden'. Flauw gedoe. In zo'n werksituatie hebben niet-rokers recht op een niet-rook-moment, anders werken ze gewoon meer en harder dan de collega's die af en toe echt even naar buiten moeten.
Komt ook nog bij dat je als zorgverlener echt niet lekker geurt als je vervolgens een cliënt gaat verzorgen.

O is dat zo?

Nou ik werk in de zorg en het aantal rokers wat ik zie is toch wel enorm beperkt. Stuk of 3/4 op een team van 40 mensen ongeveer. En niks tussendoor peukje doen. Wij hebben om eerlijk te zijn amper pauze...hoewel we er wel recht op hebben. 8,5 uur werken en misschien 20 minuten pauze in totaal...en die 20 minuten gaan ook nog in verschillende shiften...werk gaat altijd door. En in die tijd moet je toch echt wel wat eten en drinken, anders ga je van je graat... Soms is er kort tijd voor 1 kort kopje koffie 's morgens tussendoor en dan roken er 1 of 2. Maar extra pauze's zitten er gewoonweg niet in.
groeten albana

-Flupke-

-Flupke-

27-07-2013 om 15:08

Bij ons,

in de gehandicaptenzorg werken ook een behoorlijk aantal rokers. Ik denk ongeveer de helft die tijdens de dienst enkele keren even 'moeten' roken. En inderdaad;'Let jij even op....?"

Laatst zat ik met een collega op kraamvisite. Een soort plaatsvervangende schaamte heb ik dan als ik met zo'n piepklein mensje op schoot zit en naast me zo'n stinkende collega....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.