Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

04-07-2013 om 07:05

Vraagje

Heeft iemand hier weleens last van een overslaand hart?
Ik heb er zeker elke dag weleens last van!
Het is voor mij verder niet onbekend want mijn vader had het mijn zusje heeft het me zus en broer ook!

Daarnaast rook ik wel heel erg veel maar gebruik geen drugs of alcohol!

Als ik er last van heb val ik verder niet flauw maar voel me soms even niet goed en trek dan eigenlijk gelijk bij!

Het is echt een kutgevoel en was benieuwd of hier meerdere mensen het herkennen?

Robot

Robot

04-07-2013 om 08:13

Ja, extrasystolen noemen ze dat. Bijna altijd is het een ongevaarlijk verschijnsel, maar het is natuurlijk aan te raden om dat ook door de huisarts te laten bevestigen. Ik heb het al jaren met grote regelmaat. Bij mij wordt het minder als ik beter slaap en minder stress heb.

Dat je je even niet lekker voelt komt waarschijnlijk doordat je er even van schrikt. Ik krijg altijd een soort kriebelhoest bij zo'n hartoverslag.

Bellefleur

Bellefleur

04-07-2013 om 10:01

Hartritmestoornissen

Je hebt verschillende hartritmestoornissen. De extra systole waar Robot het over heeft is niet gevaarlijk, wel een akelig gevoel. Maar er zijn ook hartritmestoornissen die gevaarlijk zijn. Dus, naar de huisarts, en laten onderzoeken welke jij hebt. Als eerste stap krijg je dan een holterkastje. Je krijgt plakkers op je lijf, en die registreren 24uur lang (of langer) je hartslag. Doen!
Ik heb het ook een tijdlang gehad, en ik vond het heel akelig! Sterkte.

Mamvantwee

Mamvantwee

04-07-2013 om 19:13

Ja vaak en veel

Ik heb al jaren van die extrasystolen. Bij mij veroorzaakt door stress. Ik heb dagen gehad dat ik elk uur lange tijd die onrustige extra slagen voelde, en dagen dat ik er geen last van had. Inderdaad, meer slaap helpt, maar bij mij is er toch ook een relatie met de menstruatiecyclus: een week voor mijn menstruatie wordt het tijdelijk erger.

Sinds de huisarts meerdere keren heeft gemeld dat het onschuldig is, en stressgerelateerd, en sinds ik ademhalingsoefeningen en groundingsoefeningen doe, is het opvallend beter geworden: ik heb de extrasystolen nu bijna niet meer.

Overigens geen holter gehad hier hoor. De huisarts heeft op basis van mijn verhaal en klachten de conclusie getrokken.

groet, Mamvantwee

Best ingewikkeld

je kan allerlei problemen met je hartritme hebben, van onschuldig tot heel kwalijk. even laten checken dus! ik had al jaren van die extra slagjes, en vanwege een ander ziektebeeld stond ik onder controle: regelmatige 24uurs registratie met de holter(een soort kastje). toen bleek dat ik toch ook een niet onschuldige ritmestoornis had: ventriculaire tachycardie genaamd, en ook hartpauses. die heb ik dus juist niet gevoeld! ik had wel klachten waarvan ik dacht dat ze neurologisch waren: 'naar'worden, hoofdpijn bij ontwaken, nachtzweten en angstaanvallen 's nachts. ik heb toen een pacemaker gekregen en ben in 1 klap van alle klachten verlost. behalve de extra hartslag. die voel ik soms nog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.