Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vitamine D te kort


Zonnebloem91 schreef op 15-03-2021 om 16:21:

[..]

Wat houdt dat in die wekelijkse boost? Want ik twijfel om weer te bellen. Omdat er gezegd is dat mijn waarde prima is (20) lijkt me niet prima

Ik geloof 5600 ug. Belangrijk is ook dat de vit.D in olie zit.

Zonnebloem91

Zonnebloem91

18-03-2021 om 09:19 Topicstarter

bieb1963 schreef op 17-03-2021 om 18:19:

[..]

Ik geloof 5600 ug. Belangrijk is ook dat de vit.D in olie zit.

Aah okee. Ik heb een supplement gekocht. 25 microgram per dag. 1000 IE. Hoop dat dit voldoende is. Capsule is van olie

Guppebeestje (beetje o.t.) wat is jouw beroep? Je schrijft/weet heel veel over voeding en supplementen e.d. Ben je daarvoor opgeleid, of lees je er veel over bijvoorbeeld?Ik merk dat er vaak lacherig over jouw opmerkingen wordt gedaan, maar misschien zit er wel heel veel waarheid in wat je schrijft, misschien kan er ook onderbouwingen bij zetten? Ik sta op zich wel open voor natuurlijke oplossingen voor medische problemen namelijk, het is het bekijken waard natuurlijk.

1968: guppebeest reageert nooit op het verzoek voor onderbouwing. En als er dan al een website komt dan is dat vaak van bv een ict-er die er wat bij klust. In eerste instantie namen we haar serieus maar na lange ervaring kunnen we de reacties dromen. 

https://skepsis.nl/orthomoleculair-consult/

Alles wat de toets van Skepsis niet kan doorstaan, en daar hoort uiteraard ook alle 'complementaire' geneeskunde bij, wordt traditioneel wat weggezet op OOL.

En terecht 😃

gr Angela

En toch slik ik vitamine D!

vitamine d supplementeren is wetenschappelijk bewezen werkzaam en wordt dan ook aanbevolen. Er zijn op dit moment aanwijzingen dat de huidige aanbevolen hoeveelheid zelfs aan de lage kant ligt en het zal mij niets verbazen als dit in de nabije toekomst aangepast gaat worden naar waarden rond de 50µg supplement per dag. Of misschien zelfs hoger.

Om een te kort aan te vullen zou ik in het begin niet 25µg per dag nemen maar beginnen met 50 - 75µg per dag om eerst het te kort aan te vullen, om het daarna op niveau te houden zou ik de huidige aanbevolen hoeveelheid nemen. Op dit moment wordt een veilig niveau van 100µg per dag gehanteerd maar  hier zitten de nodige veiligheidsmarges in die op dit moment ter discussie staan. 

AnneJ dit is geen complementaire geneeskunde maar een hoop bullshit. Er is vaak genoeg aangetoond dat mensen die naar alternatief genezers gaan, ALTIJD een tekort van het een en ander hebben dat aangetoond wordt met een druppeltje bloed, dat ze in een tosti-ijzer of ander huishoudelijk apparaat stoppen en dan verzinnen ze wat uitslagen. Er is nooit niks aan de hand, want anders kunnen ze geen spullen verkopen. Geen beschermde titel, dus jij en ik kunnen morgen ook een praktijk voor bijv orthomoleculair therapeut openen.

Ik had ook een vitamine D tekort maar dus ook een ernstig B12 tekort. Helaas een huisarts die vooral vond dat ik gezonder moest eten, en ga maar naar de drogist voor wat pillen.

D had ik dus een kuur voor moeten krijgen van de huisarts. Dan was ik veel sneller opgeknapt. Helaas was ik destijds teveel van de wereld om überhaupt ergens tegenin te gaan, maar een goede huisarts schrijft zo'n kuur voor. Mijn nieuwe huisarts vond dat heel stom.Heb ja al eens aan een andere huisarts gedacht? Voor mij een wereld van verschil. Ik mag ook ieder jaar bloed laten prikken om alles in de gaten te houden.

D onderhoud ik nu zelf met 1000 ie per dag. 

Ik ben ook geen fan van natuurgenezers, maar als je zo'n huisarts had als mijn vorige zou je dat bijna nog in overweging nemen. In de reguliere geneeskunde weten  ze ook niet alles en kijken vaak erg met tunnelvisie. Ik zit nu weer in de molen, helaas

Zonnebloem91

Zonnebloem91

18-03-2021 om 16:46 Topicstarter

Lorwynne schreef op 18-03-2021 om 13:47:

Ik had ook een vitamine D tekort maar dus ook een ernstig B12 tekort. Helaas een huisarts die vooral vond dat ik gezonder moest eten, en ga maar naar de drogist voor wat pillen.

D had ik dus een kuur voor moeten krijgen van de huisarts. Dan was ik veel sneller opgeknapt. Helaas was ik destijds teveel van de wereld om überhaupt ergens tegenin te gaan, maar een goede huisarts schrijft zo'n kuur voor. Mijn nieuwe huisarts vond dat heel stom.Heb ja al eens aan een andere huisarts gedacht? Voor mij een wereld van verschil. Ik mag ook ieder jaar bloed laten prikken om alles in de gaten te houden.

D onderhoud ik nu zelf met 1000 ie per dag.

Ik ben ook geen fan van natuurgenezers, maar als je zo'n huisarts had als mijn vorige zou je dat bijna nog in overweging nemen. In de reguliere geneeskunde weten ze ook niet alles en kijken vaak erg met tunnelvisie. Ik zit nu weer in de molen, helaas

ik begin dus heel erg te twijfelen om naar een andere huisarts te gaan. Maar ben bang dat ik dan weer voor alles moet bloedprikken. Er gaat dan veel tijd over heen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.