Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-11-2009 om 13:12
net bezig met een lijmpistool, wil met mn domme hoofd een druppel wegvegen en brand me aan de lijm. Normaal gaat dat wel goed, maar nu blijft mn vinger branden/schrijnen als een schaafwond. Zit al 20 minuten in een kopje water, maar steeds als ik mn vinger eruit wil halen lukt het me niet om hem langer dan 10-20 sec uit het water te houden, dan begint het het schrijnen weer. Het is donkerroze, alsof je net hard geknepen bent en wat gezwollen, ik zie (nog) geen blaar. Wat kan ik nog meer doen? Brandzalf heb ik ff niet in huis, dat kan straks wel gehaald worden, alleen nu even niet. Blijven koelen maar?
07-11-2009 om 13:30
Pandia
Ja, en ook even de huisarts bellen volgens mij. Vingertop is overigens een gevoelige plek...
Sterkte met de pijn!
09-11-2009 om 10:12
Fout?
Volgens mij is het advies bij brandwonden nog steeds alleen koelen en daarna schoon en droog houden. Nooit zelf gaan smeren met zalfjes etc.
09-11-2009 om 13:36
Oorlelletje
als ik mijn vingertopje verbrand, dan "koel" ik het door mijn oorlelletje beet te pakken. Dat helpt om de "brand" af te voeren; is namelijk goed doorbloed.
Maar dan moet de lijmdruppel er eerst vanaf zijn .
09-11-2009 om 15:49
Oei
"En wat doe ik instinctief, breng die vinger naar mn mond en plak vast aan mn lip."
Nee nee nee, ik zal niet lachen Ben blij dat het beter gaat.
09-11-2009 om 22:27
Hahahaha!
Ja, nou maak je het er zelf naar, nu zie ik het definitief voor me