Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

21-08-2013 om 21:12

Vervolg puistjes

Een paar maanden geleden vroeg ik jullie advies voor de puistjes van mijn dochter, het was niet bij me opgekomen om hiervoor naar de huisarts te gaan, maar dankzij jullie adviezen, heb ik dat wel gedaan en ik ben er blij om! Want: de huisarts heeft een vloeistof om te deppen voorgeschreven en het werkt fantastisch! Nu na 3 maanden zijn bijna alle puistjes weg!

Lynna

Lynna

22-08-2013 om 09:30

Welke vloeistof?

Misschien kan ik dat dan ook aan de huisarts vragen voor mijn dochter. Want de vloeistof die haar is voorgeschreven werkt niet goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marieke

Marieke

22-08-2013 om 14:46

Vloeistof

Het heet Inderm. Normaliter wordt dit pas voorgeschreven als de crème niet helpt, maar de huisarts vond het toch wel ernstige acne, vandaar dat hij dit direct voorschreef. het is een vloeistof met alcohol (ontsmetten) met een antibiotica (tegen ontstekingen). De alcohol kan je huid aardig uitdrogen, dus voorzichtigheid is geboden. Dochter gebruikt het een keer per dag, gewoon op een watje en dan voorzichtig deppen op de puistjes en dat gaat goed. Je mag het maximaal een maand of 3 onafgebroken gebruiken, daarna een rustpauze van een paar weken. We zijn heel benieuwd of daarna de puistjes terugkomen (zal wel?).

ilsepilse

ilsepilse

23-08-2013 om 10:12

Yep

heeft mijn zoon indertijd ook gebruikt + een zalfje van de dermatoloog, omdat hij een half donkere huid heeft kreeg hij last van littekens, nu is hij op zijn 19e acne vrij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.