Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Veel last van eczeem

Hallo,

Zo lang ik weet, heb ik al last van atopisch eczeem (ik ben 23 jaar). Vooral als kind, als puber iets minder, en de laatste 3 jaar heb ik er weer heel erg last van bij m'n gezicht, nek en de holtes (op een gegeven moment zo erg dat ik eczema herpeticum opliep. ziet er niet heel smakelijk uit, dus pas op met het googlen). Bij mijn zoektocht naar manieren om de eczeem te verminderen, heb ik veel verschillende zalfjes en ontgiftigingsdrankjes langere tijd geprobeerd, heb ik goed gelet op wat ik binnenkrijg, resorts bezocht met een mineraalbad en ben ik thuis verder een tijd lang wekelijks in bad gegaan met Dode Zee-zout. Alleen de hormoonzalf van de dermatoloog werkt goed op korte termijn, maar dat mocht ik pas gebruiken als mijn huid erg droog was en mocht ik niet te vaak en te lang gebruiken.

Vier maanden geleden kwam ik op de Aloe Vera producten van (verwijderd door forumbeheer) via mijn broer die er stage heeft gelopen en zei dat ik dit een keer moest proberen. Dit is een bedrijf dat pure aloë vera in hoge concentraties in haar producten gebruikt, waardoor een crème of een gel van hen beter je huid hydrateert en verzacht dan elk ander zalfje dat ik heb gebruikt. Mijn huid was erg droog toen ik eraan begon en na 1 week 2x per dag smeren was mijn huid in betere staat dan ooit in de afgelopen 3 jaar en werd ik bijvoorbeeld ook niet meer wakker door jeukaanvallen. Ik gebruik(te) zelf op aanraden de (verwijderd door forumbeheer) (voor het hydrateren en verzachten, gebruik ik voor m'n gezicht, nek en holtes) en de (verwijderd door forumbeheer) (als ik toch een jeukaanval krijg).

De reden dat ik hier post, is dat ik, toen ik aan het zoeken was naar 'oplossingen' voor mijn eczeem, kwam op een topic waarin werd gevraagd om advies omtrent eczeemproblemen van zijn/haar kind. Ik weet dus hoeveel last je ervan kan hebben. Mocht jij of je kind ook last hebben van eczeem en heb je van alles geprobeerd, wil ik het advies geven om dit van (verwijderd door forumbeheer) een keer te proberen. Het lost je eczeem natuurlijk niet voor altijd op, maar deze twee producten hebben mij verreweg het beste geholpen wanneer ik last heb van mijn eczeem.

De (verwijderd door forumbeheer) is overigens een potje van 50ml waar ik 1-2 maand mee doe (eerste potje ging wat sneller op, omdat mijn huid toen erg droog was en ik echt 2 of soms 3x per dag moest smeren) en (verwijderd door forumbeheer)is een flesje van 250ml dat ik 1x per dag gebruik op mijn lichaam en dat na 1,5 tot 2 maand op is.

Hopelijk hoef je dit niet eens te proberen, maar mocht dat wel zo zijn, hoop ik dat het jou en/of je kind net zo goed helpt als bij mij!

Aloe Vere - doe maar niet

Kun je behoorlijk allergisch voor zijn en last van krijgen. Liever smeer je niets bij eczeem en zeker geen natuurlijke producten. Je bent eerder allergisch voor een natuurlijk product dan voor een chemisch product.

Maar een zalfje op waterbasis of zo om het soepel te houden is beter. En laat goed uitzoeken en testen waar je op reageert.

Tine Winkel

Tine Winkel

26-09-2018 om 14:04

maar

dat bericht van John is toch gewoon reclame? dus gemeld bij forumbeheer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.