Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

v

v

07-08-2013 om 10:46

Vaginale afscheiding

Ik ben een vrouw van 44 jaar en heb al jaren last van afscheiding, het is wit en stinkt. En ik gebruik dus altijd maandverband (inlegkruisjes vindt ik te dun en te klein). Wie heeft hier ook last van en ben je daar dan mee naar de huisarts geweest.

Mona

Mona

07-08-2013 om 11:01

Huisarts

Naar de huisarts is denk ik een goed idee, maar als je dat nog niet wilt zou ik eerst een tijdje zonder maandverband proberen, volgens mij is dat gewoon niet zo goed. Misschien lukt dat door veel van ondergoed te wisselen op een dag en kijken of je verbetering merkt?

Puck

Puck

07-08-2013 om 12:23

Vrij verkrijgbaar

klinkt als een schimmelinfectie. Tegenwoordig is daktarin gyn (ofzo iets) vrij verkrijgbaar en hoef je niet eens meer naar de huisarts.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2013 om 12:35

Inderdaad

bij de drogist verkrijgbaar. Aan de inlegkruisjes kan het niet liggen, hoewel ik voor mijzelf heb besloten dat ik Allways niet meer moet gebruiken. Daar zit een gel in als ik het goed heb en daar kan ik blijkbaar niet zo goed tegen. Met de rest heb ik nergens last van.

Dalarna

Dalarna

07-08-2013 om 13:19

Geen schimmel

Ik mis hier wel de hevige jeuk, zo erg dat je daar echt geen jaren mee gaat lopen.

Vic

Vic

07-08-2013 om 14:35

Bacterie

Volgens mij stinkt een schimmelinfectie niet. Een bacteriële infectie wel. Ik begrijp trouwens niet dat je daar jaren mee rondloopt en niet even naar de huisarts bent geweest. Laat je wel altijd je uitstrijkjes maken?

Monique D*

Monique D*

07-08-2013 om 19:29

Misschien stel ik een overbodige vraag..

..maar houd je je vagina ook goed schoon met lauw water (zonder zeep)?
Mocht dat niet de oplossing zijn dan raad ik je aan om de vraag voor te leggen aan de huisarts. Je hoeft je daarvoor niet te schamen. Is dat de reden dat je nooit hiervoor naar de huisarts bent geweest?
Zie ook voor informatie:
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/147/witte-vloed/behandeling

K. Dootje

K. Dootje

13-08-2013 om 19:23

Visgeur

Als het een vage visgeur heeft kan het Gardnerella zijn en dan krijg je een antibioticakuur, na een maand kan de ha met een simpel staaltje zien of het weg is.

Dat je er al jaren mee loopt vind ik op zo'n minst bizar. Al mankeer je niks, een ha is er om eens raad te vragen. Je laat dan ook nooit een uitstrijkje nemen?

Veel beterschap!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.