Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Uitslag door smartwatch

Ik heb sinds ongeveer een half jaar een smartwatch. Heel blij mee, draag hem elke dag en sport er ook mee. Alleen snachts gaat ie af. Sinds vandaag heb ik ineens een huidreactie. Het begon ineens te jeuken onder mn horloge dus ik deed af om te krabben. Daarna deed ik hem weer om. Op een gegeven moment voelde ik het enorm branden. Alsof horloge heel heet was geworden. Ik dus gelijk weer horloge af en het was nat op die plek op mijn pols. Maar horloge voelde helemaal niet heet aan. Heb toen mn pols en horloge goed schoon en droog gemaakt en daarna gebeurde het weer..

Het zit niet onder het polsbandje maar echt daar waar de horloge mijn arm raakt. Ik baal hier heel erg van en weet ook niet hoe het zomaar ineens kan. Iemand tips?

Klinkt als nikkelallergie.

Heb je het al om je andere pols geprobeerd?

Index224

Index224

01-09-2023 om 20:28 Topicstarter

Ingrid18 schreef op 01-09-2023 om 19:58:

Heb je het al om je andere pols geprobeerd?

Goeie, nu gelijk gedaan.

Vond gek dat het zo plotseling komt opzetten terwijl ik de horloge al een half jaar draag. Maar lees dus dat nikkelallergie optreedt als je iets herhaaldelijk een langere tijd draagt.. Daar lijkt het dus toch op

Index224 schreef op 01-09-2023 om 20:28:

[..]

Goeie, nu gelijk gedaan.

Vond gek dat het zo plotseling komt opzetten terwijl ik de horloge al een half jaar draag. Maar lees dus dat nikkelallergie optreedt als je iets herhaaldelijk een langere tijd draagt.. Daar lijkt het dus toch op

Ja dat zou inderdaad kunnen.

Je bouwt dan een allergie op omdat je dagelijks aan een allergeen wordt blootgesteld.

Ik ben wel nieuwsgierig of je het nu ook direct aan je andere pols krijgt.

Ik zou hem nu sws aflaten

Man heeft dat ook gehad en bij het dragen om de andere pols hield het op. Wondje om de eerste pols genezen en u draagt hij hem alweer een poosje om de andere pols.

Index224

Index224

02-09-2023 om 10:29 Topicstarter

Ingrid18 schreef op 01-09-2023 om 22:43:

[..]

Ja dat zou inderdaad kunnen.

Je bouwt dan een allergie op omdat je dagelijks aan een allergeen wordt blootgesteld.

Ik ben wel nieuwsgierig of je het nu ook direct aan je andere pols krijgt.

Ik zou hem nu sws aflaten

Ik heb de horloge gisteravond nog even om mn andere pols gehad, maar te kort om er wat over te zeggen. Ga hem vandaag ook weer om de andere pols doen. Zien hoe dat gaat.  

Index224

Index224

02-09-2023 om 10:29 Topicstarter

Decembermamma schreef op 02-09-2023 om 10:15:

Man heeft dat ook gehad en bij het dragen om de andere pols hield het op. Wondje om de eerste pols genezen en u draagt hij hem alweer een poosje om de andere pols.

Oh.. gelukkig maar dat hij de horloge wel gewoon weer kon dragen! Dat biedt hoop

Je zou eventueel kunnen proberen om bijvoorbeeld leukoplast op de achterkant van het horloge te plakken. Dan raakt het horloge niet direct de huid.

Promethium schreef op 02-09-2023 om 13:00:

Je zou eventueel kunnen proberen om bijvoorbeeld leukoplast op de achterkant van het horloge te plakken. Dan raakt het horloge niet direct de huid.

Dat wilde ik eerst ook tikken maar het is een smartwatch en die sensoren moeten wel contact maken met de huid om hun werk te kunnen doen. Daarom is dit geen optie als je alle functies wil blijven gebruiken. 

Gaat het nu goed?
Anders kan ik je nog aanraden het bandje eens heel goed schoon te boenen.

IMI-x2 schreef op 05-09-2023 om 17:27:

Gaat het nu goed?
Anders kan ik je nog aanraden het bandje eens heel goed schoon te boenen.

Het zit niet onder het bandje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.