Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

klompjes

klompjes

25-01-2011 om 21:07

TV-Uitzending neusspray

Gister was er een programma over de verslaving van neusspray en dat daar mogelijk een oplossing was. Ik wil dat graag terug zien maar weet niet op welk net het was maar wel dat het gister was. Heeft iemand dit programma gezien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

27-01-2011 om 16:30

Inderdaad chris

Als er iets is wat ontzettend vies ruikt zijn het wel hyacinten! Zo smerig dat zelfs mijn neus er van gaat dicht zitten! Brrrrrrrrr

Hihi (licht ot)

Die van mij ook! (Van zichzelf dan hè. Heb ik hem op uitgezocht.) Toen ik vorige week mijn reuk en smaak kwijt was vond ik het ook zo erg dat ik hem en mijn kinderen niet kon ruiken.

Chris

Sarcas

Sarcas

27-01-2011 om 22:28

Verdunnen

Ah, hier is de meeting van de Neusspray Anonymous

Ik ben Sarcas, en ik gebruik ook...

Maar omdat ik weet dat het zo verslavend is ben ik er heel voorzichtig mee. Ik koop ook de kinderversie, maar die verdeel ik over twee flesjes, en die vul ik bij met water en een beetje zout. En dan een héél klein beetje sprayen als ik echt niet kan slapen...

S.

En wie herkent dit?

Standaard 1 neusgat potdicht. Om de zoveel uur, gekriebel, eventjes twee half dichte neusgaten en dan eerst dicht neusgat floept open en het andere dicht. Heb ik al zolang als ik 't me kan herinneren. Meestal geen probleem maar als ik verkouden ben dan wil ik neusspray en ja dat duurt wel 'ns iets langer dan volgens de bijsluiter mag.

NaShA

NaShA

27-01-2011 om 22:34

Helaas

de flesjes openen en bij elkaar gieten of verdunnen zal niet meer lukken. De huidige flesjes kunnen niet meer opengedraaid worden...

Nu ben ik ook nog ziek en verkouden, nu stoppen gaat vast niet lukken...

Jo Hanna

Jo Hanna

28-01-2011 om 00:12

Methode miriam lavell werkt bij mij ook

Ik wist niet dat het een methode was maar zoiets had ik zelf ook uitgevonden! Een enkele keer doe ik het met zout ...
Groet, Jo Hanna

Merel

Merel

28-01-2011 om 08:51

Nasha

Ik heb neusspray van het kruidvat huismerk, die kan je er ook niet afdraaien, maar je kunt het dopje eraf trekken, dan hou je een wit ding van buigzaam plastic over wat vast op het flesje zit, maar die haal ik er zo met mijn tanden vanaf, het is heel zacht plastic en is zo los. (haha voor de die-hards)

Oh wauw

Ik zit al de hele ochtend zonder neusspray op mijn werk, yeah! Dat lukt me anders nooit, mijn neus is ook wel verstopt, maar ik hou vol, goed he? Straks lunchen, kijken of dat ook lukt zonder eerst te sprayen. Vanavond voor het naar bed gaan mag ik pas weer een spray nemen van mezelf, maar misschien lukt het ook zonder? Of maar 1 neusgat.... Voorlopig goed bezig whahaha

En ik

ben vandaag ziek thuis (geen verkoudheid) en heb net 2 uurtjes geslapen........ zonder neusspray en mijn neus zat ook niet dicht. Ik heb trouwens niets meer in huis dus ik koop het vandaag ook maar niet. We zijn goed bezig zo!

Fély

Hier gestopt na 10 jaar

Ik heb het zo'n 10 jaar gebruikt. niets hielp om ervan af te komen.
tot vorige maand. ik was het weer zo zat en was weer bij de kno arts. andere deze keer.
ze schreef me een allergie tabletje voor: aerius. en binnen 2 dagen was mijn neus op en hij blijft open.
Ik heb er ook een neusspray bij: avamys. de kno arts wilde ook gaan opereren, dit was het laatste om te proberne.

beiden werken ook bij mijn zoontje. ik ben helemaal happy!
misschien een idee?

Annemir

"Ik heb het zo'n 10 jaar gebruikt. Niets hielp om ervan af te komen."

Hielp stoppen met de neusspray dan ook niet? Dat je er vervolgens wel afkomt met een antihistaminetablet suggereert eigenlijk dat je al die tijd een allergie hebt gehad. Daarvoor is xylometazoline helemaal niet bedoeld.

Chris

NaShA

NaShA

28-01-2011 om 21:20

Avamys

die heb ik ook net voorgeschreven gekregen...zou het dan hier ook nog goed gaan komen?

Merel

Merel

29-01-2011 om 13:07

Vannacht niets gebruikt!

Vannacht geen neusdruppels gebruikt! Gisterennacht alleen in rechterneusgat gespoten (een heel klein spraytje, ongeveer een kwart van het normale) en vannacht dus niets! Volhouden nu!

Is er nog een stoel in de kring vrij?

Ik ben al minstens 8 jaar verslaafd, denk zelfs iets langer, en ben ook al verschillende keren bijna afgekickt met de spray-1-neusgat-en-na-3-weken-de andere-methode. Maar net als ik er dan bijna vanaf ben word ik weer verkouden en weet ik niet hoe snel ik moet overstappen van de kinderversie naar de zwaardere versie. Ik spray in niet-verkouden staat alleen 's avonds voor ik ga slapen, een piepklein snufje kinderdosering.
Overdag heb ik geen last, maar zodra ik ga liggen klapt mijn neus dicht. Het is in eerdere draadjes ook weleens aan de orde geweest dat dat spul zo verslavend is. Maar stoppen is echt lastig...

Kriwi

Kriwi

30-01-2011 om 00:03

Ongelofelijk

Ongelofleijk dat er zoveel neusspray-addicts hier te vinden zijn. Ik ben er ook al een flink aantal jaar verslaafd aan. Twee keer af weten te komen door Nasonex te gaan gebruiken alleen die Nasonex doet op de een of andere manier "pijn" bij het snuiven dus toen weer overgestapt op de Otrivin/Xylametazoline-van-welk-merk-dan-ook. De wanhoop als het flesje leeg is, ik ken het allemaal. Ik heb me er maar bij neergelegd, zeker in de herfst- wintermaanden snuif ik meerdere keren per dag en in de lente en zomer alleen voor het slapen én met Aerius..... Wat een ellende hè, maar slapen met dichte neus (of het gevoel dat die neus iets dichter zit dan normaal) kan ik echt, echt niet... grote paniek.

Tango

Tango

30-01-2011 om 12:16

Miriam

Je schrijft: Een dichte slaapneus is heel normaal trouwens (nou ja, komt veel voor).
Ik vraag me dus altijd of hoe het komt dat 's nachts je neus dicht gaat zitten, terwijl je niet verkouden bent. Mijn dochter heeft dit dus ook evenals mijn man. Beide hebben wel allergie-klachten, maar ook in het niet-hooikoortstijdperk komt het voor.
Overigens hier geen neusspray-verslaafden. Ik zou er zo aan verslaafd kunnen raken hoor, maar gelukkig heb ik dus zelf geen allergie-klachten. Bij verkoudheid gebruik ik wel neusspray, maar stop dus altijd weer na een dag of 7-8. Niet na 5 dus, moet dat echt??? Verder gebruik ik sinds kort ook Vicks first defense, helpt ook goed tegen verkoudheid, maar of dat nou zo veilig is???

NaShA

NaShA

30-01-2011 om 12:28

Niet langer dan een week gebruiken

dat zegt de mw van de ETOS elke keer braaf....ja hoor, zeg ik dan...Maar ik haal het natuurlijk niet alleen daar, C1000 heeft het ook, Kruidvat, Trekpleister, enz...zo omzeil ik de blikken van de verkoopster....en er werkt ook niet elke dag dezelfde natuurlijk....(erg he...)

Merel

Merel

30-01-2011 om 12:35

Weer een nacht

pfoe vannacht was het moeilijk, heb zelfs het flesje in mijn handen gehad maar het toch niet gedaan. Veel te lang op mijn rechterzij moeten liggen omdat links zo dicht zat dat het bij het omdraaien (dan zit dat neusgat onder) nog erger zou worden. Maar toch doorgezet en maar blijven liggen tot het wegzakte.
haha en ik ken dat wat NaShA schrijft ook maar inmiddels koop ik wel gewoon doodleuk 2 flesjes tegelijk... vroeger wisselde ik het inderdaad,af die winkels (of zij dat onthouden trouwens, maar goed)...oh ik moet geen "ik koop" schrijven maar "ik kocht" natuurlijk!

Chrish

niets hielp. ik bedoel dus, dat stoppen niet lukte mijn neus bleef mega verstopt zitten.
zoals andere schrijfsters ook zeggen, het is zoooo moeilijk om dan te stoppen.

het pilletje werkt dus. ik wil alleen zeggen dat het misschien bij anderen toch ook iets met allergie is.

tuurlijk wist ik dat ik een allergie had,maar de andere middelen tegen allergie werkten nooit

Mariska

Mariska

30-01-2011 om 20:13

Physiomer strong jet

maar je wel iedere dag gebruiken... Werkt als een hogedrukreiniger voor je verstopte neus

Niet alleen dichte neus

Heb het nu ik in Nederland nog maar 3 keer een dag hoeven gebruiken gelukkig. Maar in ons andere thuis heb ik heel veel last van dichte neuzen, en helaas xylometaxoline is het enige dat de boel openzet. O ja en de efedrinepilletjes die je daar zo kunt kopen, maar die zijn ook niet echt jofel voor je gezondheid.
Probleem bij mij is dat als ik niets aan een dichte neus doe het niet bij een dichte neus blijft. Snuif ik op tijd, dan is 1-3 dagen genoeg en dan kan ik weer een tijdje zonder. Loop ik langer met een dichte neus rond, dan gaat mijn keel ook dichtzitten en krijg ik echt het gevoel dat ik stik.
Allergiepilletjes helpen niet. Ja, Triludan. Maar dat is uit de handel genomen. Van de neussprays van de huisarts (flixotide, beconase) wordt ik kotsmisselijk. Ik kan niet eens naast manlief slapen als hij ze gebruikt heeft omdat ik misselijk wordt van de lucht.

Van de beroemde doorgesneden ui gaat mijn neus NOG dichter zitten.

Ik ga nu dus al 20 jaar door met xylometazoline, maar probeer het met beleid te gebruiken. Snel gebruiken om erger voor te zijn en stopdagen tussen door.

En die neusopentruc van Mirjam: helaas, die werkt niet hier.

Marie

Marie

30-01-2011 om 22:14

Dirksmama herkenbaar

Hallo
Ook bij mij helpt de xylometaxoline alleen maar bij een verstopte neus. Zodra ik een neusverkoudheid op voel komen, begin ik gelijk te sprayen, omdat ik anders geheid een bijholtenonsteking krijg. En als het na een dag of 4/5 weer beter gaat, spray ik in elk geval nog een paar dagen voor het slapen gaan.
Bij mij helpt de Fluticason (Flixonase) gelukkig wel om bijholtenontstekingen te voorkomen, daar heb ik nu echt veel minder last van. Ik spray daar trouwens 's morgens mee, misschien een idee voor je man? Dan ruik je het zelf wat minder
Van die ui - grappig trouwens. Die ervaring heb ik zelf ook. En wat dacht je van zoutoplossing? Daar krijg ik pas echt een verstopte neus van.
En die neusopentruc? Zo snuit ik altijd mijn neus, nooit geweten dat dat bijzonder is. En als de boel echt "dicht" zit, helpt het ook niet.
Afgelopen week was ik dus ook verkouden, met wat keelpijn erbij. Afgelopen maandag had ik zelfs geen stem meer. En bij een verstopte neus ga ik vreselijk snurken, wat ook niet echt bevordelijk is voor de keel. Ik werd wakker met meer keelpijn, dan ik ging slapen.
Daarom heb ik afgelopen week een paar keer van de speciale pleisters op m'n neus geplakt om de boel open te houden. Volgens mijn man heb ik inderdaad minder gesnurkt en had ik ook minder last van de keel. Missien ook iets om te proberen?
Er was hier ook iemand die zich afvroeg, waarom een neus verstopt 's nachts. Ik denk zelf dat het van de zwaartekracht komt? Als je staat loopt alles naar beneden en als je licht blijft het in je hoofd/neus? Zal wel niet waar zijn, maar het klinkt wel aardig.
Als ik al eens met een dichte neus op bed lig (als ik geen spray heb), dan lig ik altijd wel op mijn zij, zodat in elk geval 1 neusgat open blijft. Anders kan ik echt niet slapen.
Zo alweer een heel verhaal.
Groetjes

Merel

Merel

30-01-2011 om 23:16

Allergie?

Als ik jullie ervaringen lees zijn ze een stuk heftiger dan de mijne. Ik krijg eerder de indruk dat hier toch een soort allergie bij komt kijken, wellicht zou dat eens getest kunnen worden?
Mijn neus is trouwens verstopt door zwelling lijkt het wel, er valt helemaal niets uit te snuiten hoor, er zit geen snot in ofzo.

Merel

Die verstopping bij jou komt doordat je neusslijmvlies is opgezwollen. Niet opgezwollen van een verkoudheid, maar van de neusspray ;( Een beetje zoals hoofdpijn krijgen van de hoofdpijntabletten.

Ik vind het knap hoor dat je dit zo aanpakt. En alle mensen hier die last hebben van allergie, heel veel sterkte want het vreet energie.

Chris

Inderdaad marie

Voor ik de neusspray preventief ging gebruiken had ik zeer regelmatig een neus- of bijholteontsteking.
Er is inderdaad allergie in het spel. Ben ook getest, maar reageer volgens test op alles en niets. Schiet ik dus ook niet veel mee op. En behalve Triludan wat niet meer mag werken alle allergiemedicijnen niet of maar matig.

pecas

pecas

31-01-2011 om 10:56

Netipot, hier dé oplossing

Ik heb astma en ben allergisch voor zo'n beetje alles. Ik gebruik elke avond medicijnen en vroeger werd ik s'morgens dan ook altijd wakker met verkoudheid, verstopte neus, droge mond, niezen etc.
Die neusspray werkte bij mij absoluut niet meer op een moment en toen heb ik, na het zien van een televisieprogramma (geloof amerikaans) een Neti-pot gekocht, een soort klein plastic kannetje waar lauw water en een klein zakje fijn zout in gaat (koop je erbij). In elk neusgat gieten voordat je naar bed gaat, het komt er aan de andere kant uit.
Voor mij dé gróte oplossing, ik heb écht nooit meer ergens last van, zodra ik verkouden word, begin ik te "gieten" en alles komt los! Bovendien is het fijne dat het geen medicijn is, dus baat het niet dan schaadt het niet!

Pecas

Oorzaak-gevolg?

Ik, die dus al een jaar of 8 verslaafd ben, heb de laatste jaren bij een flinke verkoudheid elke keer ontstoken holtes. Nooit eerder last van gehad, maar de laatste winters bij de huisarts gezeten voor een ab-kuurtje omdat het niet over ging en ik van een simpele verkoudheid echt beroerd werd. Is de neussprayverslaving een reden voor die ontstekingen, in plaats van 'alleen maar' verkouden te blijven, vraag ik mij ineens af...

Merel

Merel

02-02-2011 om 23:46

2 - 3 dagen

Ik merkte al verschil na 2-3 dagen. Ik ben gewoon gestopt met sprayen in mijn linker neusgat, ben alleen rechts blijven sprayen. Al snel voelde ik dat links iets beter ging, en na een paar dagen ging dat steeds beter en beter. Nu gebruik ik al een dag of 5 niets meer. (en blij dat ik ben)
Alleen ik lees hier heftiger reakties dan dat ik heb, dus ik heb het vermoeden dat er bij veel mensen meer aan de hand is, een allergie ofzo. Bij mij werkelijk alleen last van gezwollen neusslijmvliezen (nu niet meer) en ik had nooit last van mijn keel of voorhoofdholte ofzo. (voordat ik stopte sprayde ik 3 keer per dag ongeveer)

Xanneke

Xanneke, ben je het hele jaar door allergisch? Of alleen in bepaalde perioden?

Chris

Merel

Merel

03-02-2011 om 13:21

Xanneke

Als ik zo'n last had Xanneke, dan zou ik denk ik niet eens stoppen maar het metzelf zo prettig mogelijk maken. Zeker als de huisarts er ook laconiek over is, en je hebt nu eenmaal echt last, het is dan niet alleen maar een verslaving, en als je daarmee stopt is het over. Maar jouw klachten blijven, dus dan zou ik gewoon doorsprayen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.