Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sporty

Sporty

14-06-2013 om 15:12

Tennisarm

Hoe kom je het snelst van een tennisarm af?
Rust nemen, een brace om, massages etc? Wie heeft hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Ik moet bekennen dat ik niet naar de dokter ben geweest dus een officiële diagnose is nooit gesteld, maar dat was omdat ik ook al had gelezen dat ze er eigenlijk toch niets aan kunnen doen. Dus liet ik het maar.

Ik heb de bewegingen die pijn veroorzaakten zoveel mogelijk gemeden en toen knapte het na een tijdje op. In plaats van bijvoorbeeld een dossier met alleen mijn rechterhand uit te la te trekken deed ik het met twee handen, om mijn rechterarm te ontlasten. Boodschappen zette ik met twee handen op de band bij de supermarkt, dat werk...

Het is naar mijn idee nog wel een soort zwakke plek, af en toe voel ik weer wat.

Groeten,

Temet

bibi63

bibi63

15-06-2013 om 13:30

Ook, maar dan in schouder

heb ik al een paar keer gehad en is langdurig, helaas. Naar dokter heeft niet zoveel zin is mijn ervaring. De beste remedie is ontlasten, maar dat is altijd lastig met een arm. Wat je zou kunnen overwegen is zoveel mogelijk een mitella dragen op momenten dat je daar het minst last van hebt.
Bibi

Sporty

Sporty

16-06-2013 om 09:51

Brace

Wil wel graag blijven tennissen en heb een brace besteld.

rosa

rosa

17-06-2013 om 07:57

Ja helaas

Ik heb erg last van een tenniselleboog, al twee maanden. Fysio gehad, hielp wel iets, maar niet veel. Een band om de arm een deel van de dag was wel prettig, maar over gaat het niet. Ontlasten, rekken van de onderarmspieren doe ik ook. Maar ik heb er genoeg van, ik squash niet meer en moet met links muizen bij de pc. Ik ga binnenkort naar een kliniek waar ze je er in een paar behandelingen vanaf schijnen te kunnen helpen. Ik houd je op de hoogte.

rosa

rosa

18-06-2013 om 08:27

Al geweest

Ik heb gisteren de eerste behandeling gehad. Heeeel pijnlijke massage van de spieren in de onder- en bovenarm. Ik heb nu een blauwe arm. Maar: als ik mijn onderarm op de tafel leg en ik duw met links mijn hand op de tafel, dan kan ik die met mijn rechterhand omhoog duwen. En dat kon ik daarvoor echt niet. Ik krijg er enigszins vertrouwen in dat ik er met 3 behandelingen vanaf ben!

Sporty

Sporty

19-06-2013 om 16:37

Rosa

Ik ben benieuwd. Is dit toevallig in Nijmegen? Hier heb ik dezelfde verhalen over gehoord. Ik woon overigens in de buurt van Apeldoorn.

rosa

rosa

20-06-2013 om 08:33

Sporty

Ja, dat klopt, Nijmegen. Mijn arm is iets minder blauw (maar goed ook, want volgende week moet ik weer en het is al pijnlijk genoeg als mn arm niet blauw is). De pijn is zeker niet over, maar ik kan wel meer. Ik heb een verticale muis gekocht, nog even kijken of dat inderdaad helpt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.