Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Temperatuur meten

Ik was benieuwd hoe andere ouders hier de temperatuur van hun kinderen meten (als ze grieperig zijn). In het oor, de anus, de mond, of onder de oksel? Laten jullie het afhangen van de leeftijd van jullie kinderen (bijvoorbeeld in de anus tot een bepaalde leeftijd)?

Peiling

Waar meten jullie doorgaans de temperatuur van jullie kinderen?

Maximaal 4 antwoorden.

14 stemmen
64%
29%
0%
7%

Mijn ervaring is dat anaal de betrouwbaarste resultaten geeft. In coronatijd heb ik zo'n voorhoofdthermometer aangeschaft, maar daar kun je helemaal geen peil op trekken...

Zelfde als Engeltje

Ik vond de nauwkeurigheid van meting nooit zo belangrijk, het gaat toch om een indicatie. Mijn kinderen vonden anaal meten al heel snel vervelend dus dat deed ik niet meer. Lang onder arm gedaan, nu een oorthermometer. 

Pinokkio, hier deden ze het vanaf een jaar of 6, 7 zelf. Beetje vette crème erop en geen centje pijn.

het verschil met anaal of elders is een halve tot ruim een halve graad.  Die tel je er gewoon bij op.

Rectaal volgens mij tot de peutertijd. Daarna onder de oksel.

Hoi! Bij ons thuis gebruiken we meestal een oorthermometer, omdat het snel en relatief comfortabel is voor de kinderen. Toen ze jonger waren, gebruikten we inderdaad een rectale thermometer, omdat dat de meest nauwkeurige meting geeft, vooral bij baby's en peuters. Naarmate ze ouder werden, schakelden we over naar de oorthermometer. Onder de oksel meten doen we zelden, omdat dat vaak minder nauwkeurig blijkt te zijn. Hopelijk helpt dit je een beetje!

josbrod96 schreef op 29-07-2024 om 12:36:

Hoi! Bij ons thuis gebruiken we meestal een oorthermometer, omdat het snel en relatief comfortabel is voor de kinderen. Toen ze jonger waren, gebruikten we inderdaad een rectale thermometer, omdat dat de meest nauwkeurige meting geeft, vooral bij baby's en peuters. Naarmate ze ouder werden, schakelden we over naar de oorthermometer. Onder de oksel meten doen we zelden, omdat dat vaak minder nauwkeurig blijkt te zijn. Hopelijk helpt dit je een beetje!

Kom ook nog even met het linkje naar die thermometer, dan kunnen we het melden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.