Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tegen burn out aan

Hoi allen. Ik zit een beetje in twijfel. Ik werk momenteel nog maar ga daar stoppen eind oktober. Begin november kan ik al gelijk weer ergens anders aan de slag. Maar ik twijfel erg of het wel wat voor mij is. Daarnaast zit ik al een hele tijd voor mijn gevoel tegen een burn out aan. Nergens meer echt zin in, heel prikkelbaar, erg moe, besluiteloos, niet goed voor mezelf zorgen. Ik zit er dus hard over te denken om 2 maandjes rustig aan te gaan doen en november en december. Financieel kan het. En dan in januari weer een frisse start te maken ergens. Wat zouden jullie doen in mijn geval?.

als het kan why not?
Soms heb je dat ff nodig

Kun je niet wat vrije dagen opnemen in oktober, de laatste week/weken? Even tijd voor jezelf…

In januari beginnen, zodat je in november en december gas terug kan nemen. Zijn hele goede maanden om je in te keren en ook stil te staan bij wat je in januari wil gaan doen. 
Zou wel elke dag bewegen, bijvoorbeeld 10.000 stappen zetten, lekker in het groen. Goed voor je fysieke en mentale gezondheid, je zorgt meteen voor jezelf en je brengt je bovenkamer in beweging, waardoor je vanzelf weer besluiten gaat nemen. Overigens maak er geen punt van dat je je nu besluiteloos voelt. Komt goed!

Gas terugnemen als het kan, zeker. Dus ik zou opteren voor januari als dat kan. Ik hoop wel dat dit op tijd voor je is, en dat je er genoeg aan hebt (2 maanden). Zelf te lang doorgegaan, met het gevolg dat ik er maanden uitlag ipv weken, en ik was zeker niet de enige. Zorg goed voor je lijf, voor jezelf!

Marit

Marit! schreef op 17-09-2023 om l
"Zelf te lang doorgegaan, met het gevolg dat ik er maanden uitlag ipv weken"

Als dit bij TO ook zo is, loopt ze wel een groot risico omdat ze niet de ziektewet in kan als ze "in between jobs" zit. Of zie ik het te somber in? Hoe groot is het risico dat ze in de bijstand belandt? 

In jouw geval zou ik allereerst een afspraak met je huisarts maken en je lichamelijke en geestelijke conditie  bespreken. 
Ik had eenzelfde soort klachten als dat jij aangeeft en toen ik er eenmaal aan toegaf,  me ziek meldde, duurde het herstel veel langer dan ik verwacht en gehoopt had. Ik was er ruim een jaar zoet mee.  Het is dus de vraag of je in januari weer fris aan de slag kunt. 
Jouw symptomen wijzen in de richting van een burnout. Onderneem je nog dingen in je vrije weekend, of heb je daar de energie ook niet of nauwelijks meer voor en zie je er tegenop in plaats van dat je er plezier uithaalt?  Als dat laatste het geval is, dan zit je echt aan de verkeerde kant van de lijn.

Natuurlijk wil ik je niet bang maken maar het is ook niet de bedoeling dat als je ziek bent, je hier zelf financieel de dupe van wordt. 

Ik hoop dat je je weg vindt en wens je het allerbeste.

Cinn29

Cinn29

19-09-2023 om 19:33 Topicstarter

@Suna ook leuke activiteiten kosten me soms moeite. Ik kan het nog opbrengen maar heb nooit veel afspraken staan. Dankjewel het komt goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.