Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jeanne

Jeanne

24-06-2013 om 23:19

Tampon vraag

In een ander draadje ging het over tampons voor jonge meisjes. Ik ben 'iets' ouder maar ik zou graag tampons willen gebruiken, maar wat ik ook probeer, met en zonder inbrenghuls, kleiner of groter, het voelt niet prettig en ze komen er vaak voor de helft uit. Wat doe ik fout of zijn mijn bekkenbodemspieren niet goed meer na vier bevallingen met onder andere twee 10-ponders?

Wentelteefje

Wentelteefje

25-06-2013 om 09:39

Mini

Eerst maar eens Ob mini proberen en dan terwijl je zit op het toilet inbrengen met je middelvinger. Er staat vast wel een tekening op de gebruiksaanwijzing. Oefening baart kunst.
Moet kunnen, er kon ook wat groters in en uit

Judith H

Judith H

25-06-2013 om 09:53

En heel plastisch...

Je moet ook even doorduwen. Dus door de eerste nauwe opening heen naar daar waar meer ruimte is. Ik duw hem helemaal door, tot mijn vinger niet meer verder kan. Voel anders eens zonder tampon hoe het bij jou voelt. Ik heb ook slappe bekkenbodemspieren maar mijn tampon blijft goed zitten. Als je gewoon in rust bent, staat je vagina toch ook niet open?

Maar

Jeanne geeft aan dat ze ook al tampons met inbrenghuls heeft geprobeerd. Als je die correct inbrengt, dus het binnenste kokertje helemaal doorduwt naar boven, dan zit die tampon echt wel hoog genoeg.

Ik zou dan toch eerder denken aan slappe bodembekkenspieren.

Frisco

Frisco

25-06-2013 om 11:57

Te klein?

Als je vier vaginale bevallingen hebt gehad zou ik beginnen met plus of superplus tampons. Als ik een te klein maatje neemt dan zakt-ie binnen no time naar beneden en dan voel ik 'm al snel zitten.

Neem ze met inbrenghuls en probeer even hoe die werkt voor je hem inbrengt (want anders kan het wel wat gefrummel opleveren.. het is toch een beetje een handigheidje). Als het niet direct lukt wacht dan even met een nieuwe poging, anders is het allemaal te droog en stroef. Bij het inbrengen ga ik altijd helemaal op m'n hurken zitten (rare uitdrukking eigenlijk :o)) en ik gebruik de hele inbrenghuls.

Een tampon hoor je niet (echt) te voelen als hij goed zit en hij hoort er zeker niet half uit te komen. Als het echt niet lukt kan je met deze vraag eens langs de HA gaan, misschien heb je inderdaad wel te slappe bekkenbodemspieren of een verzakking?

Geleerd

Van een gynaecoloog; een beetje tegendruk geven bij inbrengen. Dus licht persen. Het weefsel staat dan strakker en inbrengen gaat iets verder en makkelijker

Touwtje

En als je hem met je middelvinger ver genoeg omhoog duwt zit hij prima. Ook na bevallingen van flinke baby's. Even onder ons, je hele middelvinger verdwijnt naar binnen...Je voelt wat tegendruk, maar dan gewoon doorduwen. Het is ook erg fijn als je dan het touwtje bent vergeten af te rollen. Mensenlief wat een gedoe om hem er dan weer uit te krijgen. Ik ben weleens lichtelijk in paniek geraakt. Als het inbrengen lastig gaat is het fijn als je èèn been hoger kunt zetten. Op je bed of op de toiletpot.

Jeanne

Jeanne

25-06-2013 om 22:40

Dank

Ik ga het de volgende keer weer eens proberen, zou wel fijn zijn dat het lukt, zeker in de zomerperiode. Eerst ga ik wat verschillende soorten tampons inslaan. Als het echt niet lukt is het pech, maar voor mij, voorlopig, geen reden naar de huisarts te gaan, ik heb er verder geen last van

Jeanne, heb je de (super) tampons met inbrenghuls van OB ook geprobeerd? Tampons van OB behouden i.t.t. die van bijvoorbeeld Tampax veel beter hun vorm.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.