Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

elles

elles

25-06-2013 om 21:37

Striae bij puber

Mijn dochter van 13 heeft striae op haar billen! Ik heb gezocht op het internet of dit kan en het blijkt dat het vaker voorkomt bij pubers die in een groeispurt zitten. Bizar! En nu maar hopen dat het mettertijd ook echt minder wordt, want het is echt heel zichtbaar. Hebben meer pubers dit?

Monet

Monet

25-06-2013 om 22:04

Yep

Dit zie je echt vaker bij pubers, zowel jongens als meisjes. Je ziet het vooral bij pubers die ook wat overgewicht hebben, op de heupen, billen, buik, soms ook armen.

elles

elles

25-06-2013 om 22:12

Geen overgewicht

Mijn dochter heeft geen overgewicht, in tegendeel! Ze is nu 1.65 en weegt net 44 kg. Maar ze is wel hard aan het groeien. Ik ken dit helemaal niet, ik heb in de zwangerschap niet eens striae gehad.

Had het zelf vroeger ook

Net als later mijn oudste dochter in de puberteit. Op borsten, heupen, gewoon door de snelle plaatselijke groei in die fase. Heel vervelend, ik zat er destijds erg mee, maar het is nog aardig weggetrokken op termijn.

Karmijn

Karmijn

25-06-2013 om 23:56

Zoon

Onze zoon heeft striae op zijn knieen! Zijn benen groeien zo hard, zijn huid kan dat niet bijhouden.

Karmijn

Karmijn

25-06-2013 om 23:57

Mager

Hij is trouwens een gespierde spijker, zekers niet te dik.

Cersei

Cersei

26-06-2013 om 00:38

Hier ook

Bij twee kinderen, op hun rug. In groep zeven groeiden ze zo achterlijk hard. Rode horizontale strepen, gewoon compleet uit hun vel gescheurd. Bij zoon zie je er pas na een jaar of tien weinig meer van, lichte lijntjes, bij dochter zijn ze na zeven jaar nog zichtbaar. We noemen het zelf groeistrepen en ze hebben er vrede mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja hoor

Oudste groeiden haar borsten hardstikke hard...( van B nu D/E cup) in korte tijd. Borsten hebben dus ook straie. Jongste (spijker) haar bovenbenen in lengte. Ook daar straie overdwars...(dus niet van boven naar onder, maar andersom) en ook hele kleintjes net onder de holte van haar knieën.
Bij spijker vallen ze meer op omdat ze nogal bruin wordt en die strepen dus niet. Ik noem ze ook groeistrepen...
Overgewicht heeft spijker bepaald niet...eerder ondergewicht. Oudste is gewoon, gewoon. En je borsten daar helpt geen dieet tegen hoor.
groeten albana

Niki73

Niki73

26-06-2013 om 11:04

Ik ook

Ik ben nooit te zwaar geweest, maar op mijn 12e groeiden mijn heupen zo snel dat ik ook striae op mijn heupen heb. Nu zijn het zilverwitte streepjes, ik vind het niet lelijk.

Ok hier

Hier 2 kids, jongens, 19 en bijna 15 die het ook hebben op hun rug. Dacht eerst dat het kwam door het vele zwemmen, van die giga glijbanen.
Zijn beide slank (19 - 1.90m, 65 kg, bijna 15 - 1.75m, 60 kg.
Die twee zwemmen zooo veel en gaan veel van de glijbaan (zo hard mogelijk) en oudste had toen daar een schaafplek van opgelopen.
Soms ziet het er uit alsof ze met de zweep hebben gehad.
Wie weet een tip dit weer mooier te krijgen ?
Gr Rymcke

Niki73

Niki73

27-06-2013 om 11:30

Rymcke

Er zijn allerlei dure cremes in de handel die eigenlijk niet werken. Als ze net ontstaan zijn, zijn ze rood. Na verloop van tijd worden ze lichter van kleur en zijn ze bijna niet meer zichtbaar. Tijd is het beste medicijn.

Vic

Vic

28-06-2013 om 12:52

Ja ook

Ik weet niet beter dan dat het normaal is. Mijn dochter vindt het echt heel erg dat ze het heeft, is ook wel behoorlijk. Bij mij is het nagenoeg niet meer zichtbaar, maar in het begin vallen ze natuurlijk behoorlijk op. Dochter heeft dan later wel een voordeel van haar inwitte huidje, want dan zie je die streepjes helemaal niet meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.