Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Phaedra

Phaedra

26-07-2013 om 22:26

Stoppen met roken - stok achter de deur

Morgen word ik 49 jaar en dat vind ik een mooie gelegenheid om na 5 jaar te stoppen met roken. Ik heb net mijn laatste sigaret uitgemaakt en ben er klaar voor. Vorige keren maakte ik de fout door het mijn naasten en collega's te vertellen en moest vervolgens schoorvoetend toegeven dat het niet gelukt was.

Dit forum is iets veiliger.... als jullie opeens niets meer van me horen weet je hoe laat het is Maar ik ben eigenlijk van plan jullie op de hoogte te houden.

Ik ga ervoor onder het motto: Just for today! Heb ik ergens gehoord; niet naar de lange termijn kijken, maar blij zijn als het weer een dag is gelukt niet te roken.

Wie steekt me een hart onder de riem? Alvast bedankt!

Angela67

Angela67

26-07-2013 om 22:37

Go go go!

hoi Phaedra,
dat moto is heel handig: just for today.
Ik heb 'm zelfs nog in kleinere stukken gehakt om me door moeilijke momenten heen te sleuren. . . Dus als je denkt dat je echt heeeeeel graag die sigaret wilt roken, dan beloof je je zelf dat het bijvoorbeeld 2 uur later mag. Niet nu, maar wel straks. En als je dat moment hebt bereikt is het of niet zo moeilijk (en weersta je wederom de verleiding) of maak je nog weer een deal met jezelf. Het gaat erom dat je telkens dat moment voor je uit weet te schuiven omdat je daarna met een goed gevoel kunt terugkijken ('dat heb ik toch maar mooi volgehouden'), tot het moment dat je al zo lang niet gerookt hebt (bijv 3 dagen, of een week) dat het zonde is om opnieuw te beginnen. En dan kun je dat argument gaan gebruiken.
Wat ik hier ook eens las: als je wilt roken ga je tanden poetsen .
Heel veel sterkte, als ik het zo lees behoor jij bij die succesvolle stoppers nu!!
groet,
Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2013 om 00:08

Hier een hartje

voor onder je riem Het gaat je lukken!

tonny

tonny

27-07-2013 om 09:36

Phaedra

Goed zo! Dit is een prachtige zaterdag om niet te roken.

Ook op de supportersbank

Reken even uit hoeveel geld je nu NIET oprookt vandaag, want vandaag rook je niet. Dat is alleen maar van één dag!

Alan carr

Ik ben met een verbazingwekkend gemak gestopt door t lezen van t boek van alan Carr. Hij legt alleen maar uit hoe t systeem
In elkaar zit van nicotine verslaving, maar dat 'just by knowing' maakte t zooo makkelijk! Vind t een aanrader.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2013 om 17:24

En zili

als je dat boek met twee handen vasthield, kon je ook geen sigaret vasthouden!

Lol

Ja dat scheelde ook nog. Alhoewel ik in mijn rokerstijd desnoods een sigaret met mijn tenen vasthield.

Tink

Tink

28-07-2013 om 17:55

Zet 'm op

Dit is ook weer een prachtige dag om NIET te roken

Knurf

Knurf

28-07-2013 om 18:44

Stel de eerste sigaret uti!

wat mij geholpen heeft: de eerste sigaret na het stoppen uitstellen. Steeds als ik 'onhoudbare' trek kreeg in een peuk, gaf ik mezelf een kwartier. In dat kwartier ging ik wat anders doen. En prompt, na dat kwartier was de 'onhoudbare' trek gezakt!
De periodes tussen de onhoudbare trek duren steeds langer, voor je het weet denk je dagenlang niet aan een sigaret.

Dat uitstellen werkt bij mij nu al meer dan 15 jaar.

Phaedra

Phaedra

28-07-2013 om 21:42

Updeet

Allemaal bedankt voor de bemoedigingen, tips en trucjes! De eerste dag was een makkie; ik had genoeg afleiding ivm met mijn te vieren verjaardag en heb gewoon de hele dag door gegeten. Vandaag was het wel moeilijker, maar te doen. Vooral mijn eerste ochtendsigaret miste ik.

Het boek van Alan Carr ga ik zeker lezen! Ik ben benieuwd naar zijn visie op het stoppen-met-roken-verhaal.

klant

klant

29-07-2013 om 08:17

Alan carr

Ook hier eraf gekomen met Alan Carr. En ik was een verstokte roker. Veel succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.