Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bonna

Bonna

24-10-2013 om 10:54

somber door pms?

Een echt vrolijke spring in 't veld ben ik nooit geweest,maar ik voel me bij vlagen zo somber, dat ik nadenk over het einde. Ik heb al heel lang geleden met mezelf afgesproken dat niet te doen. Maar soms hoop ik gewoon dat het bijna afgelopen is. Ook de afgelopen twee weken heb ik daar veel over nagedacht. Vandaag voel ik me ineens veel beter. En ineens kwam het besef dat die sombere gevoelens misschien wel een relatie hebben met mijn cyclus. Zou dat kunnen? Herkent iemand dit?

nou en of

Nou en of dat kan. Wat ook kan, dat had een vriendin van mij geloof ik, is hormonale ontregeling door een andere oorzaak. Cyste van de eierstok in haar geval. Toen raakte de boel van slag en daar kan je inderdaad somber van worden.

Vroeger als ik dergelijke buien had (ze duurden nooit wekenlang gelukkig) keek ik altijd in mijn agenda om te zien wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest, en dan bleek eigenlijk altijd dat ik weer bijna aan de beurt was. Dus ja, er kan een verband zijn. Behalve als je de pil gebruikt,vziw, want dan heb je die hormonale schommelingen niet.

Groeten,

Temet

De pil

Ik werd juist depressief en labiel van de anticonceptiepil. Zelfs wat agressief af en toe.Ben daarom lang geleden al gestopt met de pil. Als mijn menstruatie er nu aan zit te komen heb ik wat hoofdpijn, rugpijn en heb een kort lontje. Snel geïrriteerd en sneller verdrietig. Met een paracetamol en wat afsluiten voor mijn omgeving heb ik de boel nu prima onder controle. Ook duurt deze periode van lamlendigheid hoogstens 2 of 3 dagen. Toen ik de pil nog slikte voelde ik me, vooral geestelijk, praktisch de hele maand vreselijk.
Ben je al eens naar je huisarts geweest om te praten over je depressie`s en waardoor deze misschien veroorzaakt worden? Ik vind jou klachten wel erg heftig namelijk. Lijkt me ook angstig om steeds deze gevoelens van zelfdoding te hebben. Misschien heeft de huisarts een oplossing voor deze sterke schommelingen in je hormoonhuishouding. Als dat tenminste de reden is, mogelijk is het naar mijn idee wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.