Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bipa

Bipa

03-06-2013 om 16:02

Slikprobleem

heb de laatste tijd soms ineens het gevoel dat wat ik door wil slikken blijft steken in mijn keel. Heel soms daarbij gaat het ook ontzettend pijn doen ergens ter hoogte van mijn borst. Iemand enig idee hoe dat kan komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MariaV

MariaV

03-06-2013 om 17:20

Haast?

Voordat je aan allerlei akelige ziekten denkt: Eet je wel rustig genoeg? Kauw je je eten lang genoeg?

caton

caton

03-06-2013 om 18:10

Schildklier?

Kan het je schildklier zijn? toen ik daar last van kreeg, merkte ik ook dat er stukjes eten in mijn keel bleven steken.

Inge

Inge

04-06-2013 om 17:19

Spastische slokdarm

Hoi, ik heb dat zelf ook. Vooral met boterhammen of ander droog eten, maar soms ook met salami. En soms een hele periode niet. Ik heb toen een slokdarmonderzoek gehad en daar kwam uit naar voren dat ik een spastische slokdarm heb. Zag dat ook zelf in beeld, bij het passeren van de slang kreeg ik er namelijk ook last van. Zelfde gevoel dat jij beschrijft, soms moet ik zelfs naar de wc om alles kokhalzend uit te spugen, met veel slijm omdat het echt niet wil zakken. En pijnlijk, tranen in m'n ogen.
Lees ook dit: http://www.spastischedarm.com/spastische-slokdarm
Misschien herken je hier iets in. Overigens zou ik wel even langs de huisarts gaan voor de zekerheid.

Groet, Inge

Bipa

Bipa

05-06-2013 om 11:00

Oh...

Het is nu maar een keer zo hevig geweest, maar wel vervelend. Ik heb wel spastische darm; PDS. Kan dat ermee te maken hebben?

Inge Ool

Inge Ool

05-06-2013 om 13:59

Bipa

Geen idee of dat met elkaar te maken heeft. Ik heb als kind ook wel last gehad van een spastische darm, maar of dat gelinkt is.. Ik zou het gewoon in de gaten houden en als het vaker voorkomt even langs de huisarts gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.