Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

beppo

beppo

21-05-2013 om 14:26

Slechte adem

Ik heb al heel lang last van een slechte adem. Aan de mondhygiene ligt het niet; deze is optimaal en ook de tongaanslag verwijder ik steeds. Ik merk ook vaak dat ik enigzins last van maag/darmen heb (ik heb altijd gevoelige maag/darmen en er is PDS vastgesteld) en dat ik dan vaak ook klachten krijg over mijn adem (van mijn naasten). Ik heb ook een middenrifsbreukje waar verder niks aan gedaan wordt.
Ik vermoed dat het daardoor komt. Heeft iemand adviezen wat hieraan te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

21-05-2013 om 16:22

Kan kloppen

dat je genoemde direct er voor zorgen dat je een slechte adem hebt. Wat je zou kunnen gebruiken is CB12 mondverzorgingmiddel en 12 uur effectief. Wij raden dit onze patienten aan bij dit soort klachten zoals jij hebt. Verder kan je letten op voeding, dus geen scherpe dingen of knoflook en niet omdat je hiermee al voldoende uit je mond ruikt, maar met name voor het zuur waar het in omzet.

beppo

beppo

22-05-2013 om 11:40

Maar...

Ben je tandartsassistente of mondhygieniste? Als de lucht vanuit mijn maag komt, dan helpt w.s. een mondspoelmiddel niets , toch?
Ik heb het overigens al wel gekocht. (duuuuuuuuuur!!)Dus ik ga het sowieso proberen.
Hebben mensen ervaring met dit maagprobleem?

anno

anno

22-05-2013 om 15:26

maar ik heb een grote middenrifbreuk, mijn maag zit voor 1/3e in mijn slokdarm geperst.

Ik dacht aan geirriteerd tandvlees onder mijn prothese, maar tandvlees is weer in orde. Maagprobleem heb ik al 13 jaar, maar mijn klachten zijn pas een half jaar geleden begonnen, dus pas ver na het bovengenoemde evt oorzaken.
Ik merk dat het sterk verergerd bij knoflook/roken en dergelijke, maar ook als ik dat niet eet/doe, dan is er een vaag muffe smaak in mijn mond.
Mijn enige gedachte is nu dat er op mijn 5 jaar oude tandprothese tandsteen zit wat ruikt of dat het komt omdat deze wat losser is gaan zitten en er etensresten onder komen. Eind deze maand weer een nieuwe dus ben benieuwd of mijn probleem dan is opgelost.
Sterkte met zoeken naar een oorzaak, t is een onderschat probleem vind ik.

Monique D*

Monique D*

23-05-2013 om 16:05

Misschien toch een overbodige vraag..

Je vertelt dat het niet aan de mondhygiëne ligt en dat je de tongaanslag verwijdert. Maar heb je ook aan gedacht om jouw tong aan de achterkant schoon te maken en het uit te spugen + gorgelen? Daar blijven de meeste bacteriën zitten.

beppo

beppo

24-05-2013 om 12:10

Monique d

ja, ik gebruik een tongschaper en die gebruik ik zo ver mogelijk... tot kokhalzen aan toe.☺
Ik moet zeggen (getver) dat daar ook vaak veel vanaf komt (wat een smerig praatje) geen idee hoe dat komt. Ik merk weldat als mijn darmen 'lastig' zijn, ik ook meer aanslag heb.

Maagzuurremmer?

Als je last hebt van oprispingen van maagzuur, en dat zou natuurlijk kunnen als je een breukje hebt, dan kan dat ook slechte adem veroorzaken. Misschien dat een maagzuurremmer helpt? (Even overleggen met je huisarts natuurlijk)

-Flupke-

-Flupke-

24-05-2013 om 12:41

Ja,

misschien dat wel een oplossing...? Ik ga het er met ha over hebben.

anno

anno

24-05-2013 om 17:44

Helpt hier niet

ik slik de maagzuurremmers evenlang als mijn middenrifbreuk bestaat, maar wie weet helpt het bij jou omdat je een kleine hebt

Ella2007

Ella2007

29-05-2013 om 09:42

Probiotica?

Misschien helpt het toevoegen van goede bacteriën, om een beter evenwicht in bacteriestammen te bereiken ? Als het probleem vanuit de darmen ontstaat zou je zeggen dat je het dan ook daar moet aanpakken. De darmflora dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.