Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-09-2011 om 11:00
Ik denk dat ik al gemiddeld 10 jaar slecht slaap. Ik heb altijd wel periodes gekend dat ik midden in de nacht wakker wordt en niet meer in slaap kan vallen.
Nu na de geboorte van mijn 2e zoon is dit nog erger geworden (nu bijna 3 jaar geleden) Die onderbroken nachten heeft er voor gezorgd dat ik dus nog steeds wakker wordt en met moeite of helemaal niet meer in slaap kom. Ik denk dat ik gemiddeld nu 4 a 5 uur per nacht slaap.
Ik weet nu niet wat ik moet doen...naar de HA gaan en dit eens voorleggen?
Ik heb van alles al geprobeerd, dingen opschrijven, lezen, wandelen (jaja midden in de nacht met pyama), beneden even wat drinken, paracetamolletje nemen (wat overigens wel vaak werkt, maar wil dit niet voor altijd nemen)
Hebben jullie tips? Kennen jullie middelen die ik nog kan proberen of toch maar eens die stap nemen naar de HA en via die weg eens wat proberen?
Ik moet eerlijk bekennen dat het me nu opbreekt omdat we een verschrikkelijke drukke week en dagen achter de rug hebben en de combi weinig slapen en druk werkt dan niet, normaal gesproken kan ik er prima op functioneren.
Hoe nu verder, wil graag jullie meningen horen. Het lijkt me zo lekker om eens door te slapen (wel vaker dan eens) en uitslapen! (ben standaard tussen 5 en 6 beneden)
23-09-2011 om 19:57
's nachts innemen werkt niet
ben ik wel achter. Vannacht om 01.00 ingenomen, maar heb dus tot 3.30 klaar wakker gelegen. Ik was klaar wakker door mn sfeerlichtje (ik heb zo'n 3-standen lamp en de 1e stand is kaarslicht) dat doe ik dus maar niet meer, lekker voor het slapen gaan en ik probeer me niet meer zoveel te focussen op de geluiden om me heen. Ik probeer me nu geestelijk af te sluiten.
Ik ga ff lekker verder met die melatonine en we zullen zien over 13 dagen wat de effecten zijn.