Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rode irritatie onder onderste ooglid

Zoals ik al in de titel schreef, heb ik een vervelende irritatie onder mijn onderste ooglid.
Heb hier al een paar weken last van en het lijkt erger te worden. Dikker, roder en het voelt niet lekker.
Ik maak het goed schoon. Hoe kom ik hier vanaf? Tips? Of moet ik hiermee naar de huisarts.
.

huisarts

Uit je posting is niet duidelijk wat voor soort irritatie het eigenlijk is. Zit het op de huid of erin? Als je er al een paar weken last van hebt zou ik er toch de huisarts eens naar laten kijken.

Groeten,

Temet

S@nja

S@nja

15-10-2013 om 18:31 Topicstarter

Temet

Hoi Temet, ik begrijp dat het onduidelijk is, maar volgens mij zit het op de huid?? Het voelt al een bultje, welke irritatie geeft. Beetje branderig gevoel. Lastige plek zo onder het oog.

notje

notje

15-10-2013 om 19:12

misschien

een chalazion?Ik heb er een paar gehad en dat irriteerde mijn oog behoorlijk.Ik heb ze overigens weg laten halen.

S@nja

S@nja

15-10-2013 om 19:46 Topicstarter

Chalazion??

Wat is dat? Ik zal het eens opzoeken. Moet dat operatief weggehaald worden dan?

Puck

Puck

16-10-2013 om 08:50

eczeem?

Kan het ook eczeem zijn? Nieuwe oog make-up? Nieuwe zeep, nieuw potje creme? Of gewoon spontaan. Kan allemaal. Ik zou even de huisartys laten kijken.
En een chalazion is een verstopte talgklier aan de binnenkant van je ooglid, denk niet dat het dat is, hje hebt het volgens mij meer over de buitenkant van je ooglid.

Puck

Puck

16-10-2013 om 08:51

S@nja

Nog een nabrander: hoe maak je het schoon? Ik zou om te beginnen stoppen met alle schoonmaakmiddelen. Een watje met water en dan droogdeppen is meer dan voldoende en vooral niet te vaak. Verder zou je kunnen beginnen met een vettige allergeen arme creme.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-10-2013 om 13:34

Ogen

Het kan ook Blefaritis zijn of een andere ontsteking/infectie. Als je er al zo lang last van hebt zou ik er wel even mee naar de huisarts gaan. Met je ogen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

S@nja

S@nja

16-10-2013 om 16:03 Topicstarter

Aanstellen

Bedankt zover voor het meedenken. Heb er zo'n hekel aan om naar de huisarts te gaan. Zoiets kleins, voel me dan een aansteller.
Ben wel met nieuwe make up gestart. Vit e serie van de body shop. Dacht eigenlijk dat het best goed ging hiermee. Reinigingsmelk en lotion van deze serie en het serum en de creme.
Zou het een allergische reactie kunnen zijn? Moet dan dit niet op mijn hele gezicht merkbaar zijn?
Schoonmaken met alleen water ga ik vanaf nu doen.
Het zit er nog steeds.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-10-2013 om 16:19

Overgevoelig

Een overgevoeligheidsreactie zou ook kunnen. Als je nieuwe producten gaat gebruiken, test ze dan eerst uit op bijvoorbeeld de binnenkant van je elleboog of achter je oor en probeer nooit meer dan 1 nieuw product tegelijk uit totdat je zeker weet dat je er niet overgevoelig voor bent. Ik zou ook even geen oogmakeup gebruiken. Maar je moet wel even naar de ha gaan hoor; die is er ook voor "kleine" dingetjes. En een aansteller ben je echt niet hoor

Puck

Puck

17-10-2013 om 08:55

even geen make up

Als je de stap naar de huisarts te groot vindt nog (wat ik niet terecht vind, hier mag je ook mee naar de huisarts) dan zou ik nu even stoppen met alle make-up e.d. op je gezicht te smeren. Helemaal naturel en kijken of het met een weekje bijv. al verbetert. En nee, dat hoeft niet over je hele gezicht merkbaar te zijn als het een allergische of overgevoeligheidsreactie is.

Niki73

Niki73

17-10-2013 om 09:42

allergie

Ik ben allergisch voor producten met vitamine e, en jawel, de huid onder mijn ogen reageert als eerste. Dat zou het dus best kunnen zijn.

S@nja

S@nja

17-10-2013 om 16:12 Topicstarter

Geen make up, maar wel...

Een week geen make up had ik al geprobeerd, maar ik maakte nog wel mijn gezicht schoon met de reinigingsproducten + creme.
Raar hoor dat ik ineens allergisch zou zijn en dat het zich zou uiten onder mijn oog!
Zou het jammer vinden om van deze verzorgingslijn af te stappen. Gebruikte eerst cheyladerm, maar dit kan ik momenteel niet meer betalen. Zocht naar een goedkopere verzorgingslijn. Nivea producten (q10)krijg ik verstopte talgklieren van.
Heb er moeite mee om me voor zoiets naar de huisarts te gaan.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-10-2013 om 16:25

Huisarts

Ik heb al mijn hele leven een allergische/overgevoelige huid alsook Rosacea dus ik ben aardig op de hoogte van allergische reacties en huidverzorging Zoals met alles is het trial and error. Goede huidverzorging hoeft niet duur te zijn, ook niet als je een gevoelige huid hebt. Het is een kwestie van uitproberen en erachter zien te komen waar je wel en waar niet tegen kan. En dat is voor iedereen anders. Wat voor mij werkt, hoeft niet perse voor jou te werken en vice versa. Probeer eens Sebamed, Dr. van der Hoog, Dermolin en vermijd in ieder geval geparfumeerde produkten.
Ook de zogenaamde "natuurlijke" merken zitten vaak vol irriterende ingrediënten zoals plantextracten en essentiële olie dus die zijn niet per definitie beter voor je huid.
Verder: het doet er niet toe of je klacht/probleem "klein" of "groot" is. Waar het om gaat is of jij er last van hebt en of het niet vanzelf beter wordt na een tijdje. En iets "kleins" kan zomaar ineens iets "groots" worden en dan heb je spijt dat je niet tijdig naar de dokter bent gegaan. Zo bleek een onschuldig lijkende jeukende huiduitslag ooit bij mij te eindigen in iets waarvoor ik met spoed naar de EH moest en waarbij alleen een stootkuur Prednison
via het infuus hielp. Ik trek altijd meteen aan de bel zodra ik (of mijn zoon) ergens last van heb en het erger wordt of in ieder geval niet verbetert. Een arts ziet liever iemand 1000 keer komen voor "niets" dan dat hij iemand niet ziet die hij wel had moeten zien. Gaan dus!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.