Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-03-2010 om 22:28
zijn er meer kinderen die er last van hebben? En wat helpt er bij jullie?
07-03-2010 om 23:00
Familiekwaal
Bij ons lijkt het echt erfelijk te zijn. Mijn moeder heeft regelmatig aften, mijn broer en ik ook (maar andere broer en zus niet), en mijn zoon (maar mijn dochters weer niet).
Aloclair verzacht even de pijn, de tips van de tandpasta die hierboven gegeven worden ga ik eens proberen voor mijn zoon en mij. Aften zijn echt behoorlijk erg, ik heb soms zulke gemene dat ik nauwelijks kan praten...
Niny
09-03-2010 om 10:40
Ja, eten
dat is inderdaad een drama soms....ik zal eens bij de apotheek gaan informeren!
17-03-2010 om 23:37
Voorkomen?
ik heb niet alles doorgelezen, dus mischien herhaal ik een ander.
Het klinkt raar, maar ik ken iemand die alleen aften krijgt als hij tolletjes eet, je kent ze wel, die kunstmatige zoetstoffen, malitol, sorbitol etc.
Als hij ze niet eet, heeft ie geen aften. Nou heb ik eens rondgevraagd, en blijken meer mensen dit rpobleem te (her)kennen.
Mischien werkt het ook voor jouw kids? voorkomen is beter dan genezen. Succes ermee!!
26-03-2010 om 12:15
Niets helpt
Als kind had ik het al, en nu nog steeds. Ik gebruik tegenwoordig Sensodyne Balanz (met zink) en ik heb het idee dat ik nu minder vaak last heb van aften.
Maar zendium, paradontax of andere spoel/smeer,iddeltjes hebben helaas nooit geholpen.