Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bosruiter

bosruiter

20-06-2013 om 12:29

Raar gevoel in hoofd na een val.

2 weken geleden ben ik gevallen.Ik ben goed nagekeken,ben er goed vanaf gekomen,enkel gekneusde ribben en wat pijnlijke spieren.Nu ben ik op het punt dat ik niet meer kan zeggen dat pijn overheerst,ik neem nog wel pijnstillers.Ik eb niet in bed gelegen,ik ben in beweging gebleven en nu wil ik eigenlijk gewoon weer ect wat gaan doen,bv een wandelingetje,boodschappen.Maar zodra ik op en rechte stoel ga zitten,ik ga lopen of wat langer staan,krijg ik een druk op mijn hoofd en gaan mn oren suizen.
Is dit een teken van mijn lichaam dat ik teveel wil of kan ik dit negeren en proberen er doorheen te gaan?
Ik heb geen hersenschudding.

Rafelkap

Rafelkap

20-06-2013 om 13:12

Huisarts

Hoe weet jij dat je geen hersenschudding hebt? Ik zou met dit soort klachten naar de huisarts gaan. En tot die tijd rustig aan doen en zeker niet negeren.

bosruiter

bosruiter

20-06-2013 om 13:28

Rafelkap

Ik ben met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht en ben daar helemaal nagekeken.
Na de val ben ik niet buiten bewustzijn geweest en heb ik nog een stuk gelopen.Ik heb eerder een hersenschudding gehad dat voelt anders.Ik ben net duizelig en word ook niet misselijk.

amk

amk

20-06-2013 om 13:34

Toch wel

toch kan dit wel degelijk de uiting zijn van een hersenschudding. Het feit dat je niet buitenbewust zijn bent geweest en gelopen hebt zegt niets.
Ook van een kopbal bij voetbal lopen de meesten een hersenschudding op en merken er in eerste instantie weinig van.
Daarom toch terug naar de huisarts.

Mamvantwee

Mamvantwee

20-06-2013 om 13:44

Ja lijkt mij ook een hersenschudding

Ook last met concentreren? Hoofdpijn? Het feit dat je niet bewusteloos was, wil niet zeggen dat je geen hersenschudding hebt. Volgens mij is bewusteloos zijn na een val een sterke indicatie vóór een hersenschudding, maar het geldt niet andersom: niet bewusteloos is geen hersenschudding.

Naar de huisarts!

groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

20-06-2013 om 13:46

Preciezer...

Ik bedoel dus: 'maar het geldt niet andersom: niet bewusteloos betekent niet geen hersenschudding'

groet, Mamvantwee

Vera*

Vera*

20-06-2013 om 14:33

Zoon

Zoon heeft twee keer een zware hersenschudding gehad. De eerste keer had hij heel veel hoofdpijn maar was heel helder in zijn hoofd. Hij kon prima schoolwerk maken als ik het maar voorlas.
Nu heeft hij een flinke hersenschudding met amper hoofdpijn maar is hij heel erg moe en heeft flinke moeite met concentreren.
Allebei een hersenschudding, allebei ander letsel (aldus de huisarts)
Het is heel goed mogelijk dat je een hersenschudding hebt.

Kan inderdaad wel

Ik heb na een val nog kans gezien 150 km terug naar huis te rijden, me af te vragen waarom ik me niet zo lekker voelde, thuis prompt in slaap te vallen en er de volgende dag, op aan raden van mijn man, eens naar te vragen bij de huisarts. Het was wél een hersenschudding.

bosruiter

bosruiter

20-06-2013 om 14:45

Oke,

Maar even de huisrts bellen dan.
Ik vind het altijd zo vervelend als het dan toch niks is.Ben voor mij gevoel ook voor niks met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.Ik voelde dat het enkel kneuzingen waren.
Een boek lezen lukt me inderdaad ook niet,ik lees,maar neem niks op.Nu weer,net even een was uitgezocht en in de wasmachine gedaan,en dan is het net of ik het bloed hoor stromen in m'n oren en een druk op m'n oren en boven m'n ogen.Ik word er vervelend van,ik wil naar buiten.Het huis uit.

wizzer

wizzer

20-06-2013 om 16:10

Chronisch subduraal hematoom

Door je val kan er een klein bloedvaatje gescheurd zijn, wat gezorgd heeft voor een hele kleine bloeding die zorgt voor druk op je hersenen. Omdat er eerst niets te zien is, valt zoiets direct na de val niet op. Pas na weken is de bloeding zo groot dat je er echt iets van merkt.

(mijn vader kwam bijvoorbeeld pas zes weken na een val in het ziekenhuis terecht, in eerste instantie was er toen helemaal geen relatie meer gelegd met zijn val).

http://www.neurologie.nl/publiek/patientenvoorlichting/subduraal-hematoom

Naar de dokter

absoluut. dat je het idee hebt bloed te horen stromen kan ook heel best zo zijn. wie weet wat er is opgezwollen in je hoofd, wie weet of er meer aan de hand is. je hebt ook een paar hele grote bloedvaten daar lopen die misschien een opdoffer gehad hebben. is er een scan of een mri gemaakt? of een echo van de grote vaten in je nek?

Lux

Lux

20-06-2013 om 16:36

Linke soep

Naar de dokter, hoor, en daar moet jij je niet bezwaard om voelen, daar zijn zij immers voor.

Rafelkap

Rafelkap

20-06-2013 om 18:32

Bosruiter

Wat een schrik, met de ambulance nog wel..
Ik zie dat je al genoeg aanmoedigingen hebt gehad. Vooruit dan maar, nog 1 : hup morgen meteen de huisarts bellen. Of je nu wel of niet bent gevallen, dit klinkt niet pluis. Heel veel sterkte en ik hoop dat het met rust goed komt!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-06-2013 om 18:46

Bosruiter

"Ik vind het altijd zo vervelend als het dan toch niks is"
Jemig zeg. En de klachten die je beschrijft dan, is dat 'niets'? Je hebt alle reden om naar de dokter te gaan! Ik snap eerlijk gezegd niet dat je hier al zo lang mee rond loopt hoor. Hup, morgen snel de dokter bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.