Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Osteoporose tgv zwangerschap

Na de geboorte van onze zoon in 2014, is er bij mij osteoporose vastgesteld. Na allerlei onderzoeken, is mij verteld dat ik dit door de zwangerschap heb gekregen. Dit is erg zeldzaam, maar helaas ben ik de pineut.

Nu zag ik dat in 2011 een topic was waarin Biene M. van dit forum hetzelfde had. Ik zou graag willen weten hoe het nu met haar gaat en of de osteoporose inderdaad minder is geworden.

Nu ben ik net bevallen van onze dochter en mag ik van de arts 6 tot 8 weken bv geven. En dat vind ik eigenlijk best naar...zou zo graag nog voeding willen blijven geven (ze is nu 3,5 week oud). Toch moet ik ook aan mijn eigen botten denken, want er zijn al 5 wervels ingezakt.

Ik hoop dat ik zo met Biene M. In contact kan komen en dat ze hier nog actief is...of misschien heeft iemand anders dezelfde ervaring?

Oudgediende

Oudgediende

03-08-2016 om 09:37

Karin

Biene zit niet meer op OOL. Ze is op jouw post geattendeerd. Als je even je gegevens stuurt naar [email protected] breng ik jullie wel in contact. Ik kijk niet elke dag op dat account, dus wel handig als je het even meldt.

Karin J.

Karin J.

05-08-2016 om 10:50 Topicstarter

Mail gesuurd

Super, bedankt voor je hulp. Ik stuur nu een mailtje naar het adres dat je hebt opgegeven

Cobtact

Ook bij mij is helaas zwangerschapsosteoporose vastgesteld, 2 wervelinzakkingen en diverse fracturen in andere wervels . Er is veel onduidelijkheid en verschillende adviezen over borstvoeding.
Graag zou ik in contact komen met andere vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Karin J.

Karin J.

26-08-2018 om 08:11 Topicstarter

Reactie

Hoi Djengha,

Omdat ik inmiddels zwanger ben van mijn derde kindje, was ik weer eens op zoek of er al meer over bekend is.

Zodoende kom ik jouw berichtje tegen.

Na mijn tweede zwangerschap is het bij mij niet erger geworden. En uit een scan van vorig jaar blijkt ook dat mijn botmassa weer is toegenomen. Alleen door calcium en vitamine d gebruik.

Nog steeds heb ik wel last van mijn rug en ik moet nu met deze zwangerschap ook weer extra opletten.

Hoe gaat het met jou? Mocht je contact willen, dan hoor ik het wel via hier. Zal het forum een tijdje in de gaten houden!

Hallo Karin en Djengha, ook bij mij is na mijn zwangerschap osteoporose vastgesteld. Dit na 2 wervelinzakkingen en diverse fracturen in de dekplaten van mijn rugwervels. Aangezien er weinig over het verloop bekend is, zou ik graag in contact komen met mensen die hetzelfde meegemaakt hebben. Jullie berichten zijn van een aantal jaar geleden, maar wie weet kan ik alsnog met iemand in contact komen. 

zijn hier nog mensen actief? Ik zou graag in contact komen met jullie en ervaringen uitwisselen. Ik ben wanhopig op zoek naar lotgenoten 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.