Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-07-2013 om 15:16

Opkomende migraine...

Ik voel nu twee dagen dat er een migraine zit aan te komen. Misselijk, hoofdpijn, moe. Gisteren extra geslapen omdat ik het niet meer trok.
Wat kan ik doen om het te voorkomen?

Rosa van der Zanden

Klaartje

Klaartje

06-07-2013 om 16:07

Wat bij mij altijd wel werkte

was een medicijn voor migraine nemen en een paar uur plat. Ik had een poeder die in water op te lossen was. Als ik geen tijd had om te rusten (werk bv), nam ik wat paractamol om de dag te proberen door te komen. Soms lukte het, soms niet. Dan zette het alsnog door. Als het eenmaal doorbrak was er ook geen houden aan, dan lag ik 1 dag doodziek plat, en nog 1 dag moest ik echt bijkomen.
Gelukkig is het bij mij na de overgang over, een verademing..

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2013 om 17:16

Mijn ervaring....

Die aanval komt toch wel, alle medicatie etc. te spijt.
Sterkte, er tegenaan zitten is ook heel vervelend.
Klaartje, ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn moeder van 70 heeft echt nog een paar keer per jaar migraine, ook al had ze hormonale migraine voor de overgang...

Brianna F

Brianna F

06-07-2013 om 20:12

En mijn ervaring

Je kunt een aanval afbreken. Ik heb elke 3 weken migraine die ik in de kiem smoor door bij echt de allereerste symptomen imigran te slikken. Meestal heb ik de volgende dag nog eentje nodig omdat ik weer wat voel opkomen en dan is de aanval opgelost. Heerlijk, het heeft lang geduurd, maar nu weet ik precies wanneer ik moet slikken en heb ik nooit meer migraine. Voorheen elke 3 weken drie dagen plat met een teiltje. Dit al een aantal jaren, dus ik kan wel stellen dat het werkt.

Brianna F

Brianna F

06-07-2013 om 20:12

Dat staat er wel knullig. Dit al jaren slaat op het afbreken van een aanval, niet op het teiltje

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-07-2013 om 19:00

Overgeslagen

Hoe het kan weet ik niet maar ik ben er voor deze keer aan ontsnapt. Wat is overigens immigran? Is dat vrij verkrijgbaar?

Rosa van der Zanden

lennest

lennest

08-07-2013 om 08:51

Eletriptan

Imigran behoort tot de groep eletriptan een medicijn tegen migraine, alleen verkrijgbaar op recept. Er zijn een stuk of 10 soorten, wat bij de een werkt, doet bij een ander niets. Ik heb nu Relpax en dat werkt goed. Ter voorkoming van migraine slik ik dagelijks een bètablokker. Maar: het helpt niet bij iedereen, de bijwerkingen van bètablokkers kunnen fors zijn: van ijskoude voeten, tot een verlaagde hartslag en bloeddruk. Succes, migraine is echt erg en dan helpt een ibuprofen echt niet, al wil de reclame ons dat wel laten geloven!

Thursday Next

Thursday Next

08-07-2013 om 11:13

Fijn rosa,

dat het over is gegaan! Ik probeer zelf een beginnende aanval te stoppen met paracetamol en ibuprofen en sterke koffie met suiker. Helpt dat niet dan na 1 a 2 uur imigran, inderdaad op doktersrecept. Het is wel een standaard middel tegen migraine, dus als je naar de dokter gaat krijg je ze vast zo. In Duitsland is Naramig ook zo te koop bij de apotheek, misschien andere triptanen ook wel. Bij mij duurt het meestal lang voor een aanval werkelijk komt dus ik kan die paracetamol + ibuprofen eerst wel proberen.
Betablokkers heb ik ook geprobeerd, omdat ik 2 a 3 aanvallen per maand heb (die ik dus meestal stop). Maar daarvan zakte mijn hartslag van 60 naar 49 en daar moest ik mee stoppen na een week.

-Flupke-

-Flupke-

08-07-2013 om 17:41

Bij mij

werkt anti migraine medicatie niet. Het zorgt er alleen voor dat de aanval wordt uitgesteld en ik me rot blijf voelen totdat die geweest is. Ik vraag me wel eens af of ik enigzins versuffende medicatie zou kunnen krijgen om het allemaal wat minder bewust te maken tijdens zo'n aanval; dta je een beetje kan slapen.
Iemand dat wel eens geprobeerd?

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2013 om 18:26

Flupke

Voor mij geldt hetzelfde. Als ik migraine krijg, neem ik ibuprofen en sterke koffie, dat haalt de scherpe randjes eraf. Ik sukkel wat door de dag heen, half dommelend enzo.
Ik weet niet of versuffende medicatie zou helpen.

Advies van de dokter

een tijdje terug van een dokter op de huisartsenpost het advies gekregen om een diclofinac met 2 paracetamols te nemen als ik migraine voel op komen. Dat doe ik dus nu voortaan ook. Ik neem ze in,kruip me bed in en na 2 uurtjes alleen nog lichte hoofdpijn waarmee ik de dag goed kan doorkomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.