Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nog 9 weken tot de vakantie, wie doet er met ons mee?

Wij willen graag voor de vakantie nog wat laatste kilo's kwijt, we hebben nog 9 weken. Wie doet er met ons mee? 


Ik ben ook bezig; met name door glucose pieken en dalen te voorkomen volgens Jessie Inchauspe; de Glucoserevolutie. Heel interessant.

ik wil over 9 weken 18 kg kwijt zijn. Dan weeg ik weer 68kg. Top. Is me 2 jaar terug ook gelukt dus hopelijk dit keer weer. 

Hoe doen jullie het?
Uh...afvallen dus.

dan

dan

02-06-2024 om 14:27

Hier net een week vakantie achter de rug in Noord Frankrijk maar wil graag nog zo'n 12 kg kwijt raken in anderhalf jaar tijd dus doe mee. 

Er is overigens nog een draadje actief over gezonder leven. 
 

ja...ik doe mee. Net een app geïnstalleerd die bijhoudt wat ik eet op een dag en ben begonnen met ( bijna) dagelijks te wandelen. Het was echt schrikken toen de weegschaal 91 kilo aangaf. Nu inmiddels 88.8.

Op naar nog meer kilo's.  
Even een note...ik laat niet alles staan. Probeer gezond te eten maar mag ook wel een wijntje of een biertje. Zoetigheid raak ik even niet aan. De knop is om.

Ronald39

Ronald39

02-06-2024 om 15:27 Topicstarter

Ik ben van de alles of niets mentaliteit (ja ik weet dat het niet goed is) maar voor mij werkt dat het beste. Ik sport nu 5 keer in de week krachttraining en mijn vriendin doet 1 keer groepsles en 1 keer bootcamp met een personal trainer. En we lopen dagelijks ruim 10000 stappen. Qua voeding proberen we veel eiwitten te eten voor extra spieropbouw.

Ronald39

Ronald39

02-06-2024 om 15:27 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 02-06-2024 om 14:24:

ik wil over 9 weken 18 kg kwijt zijn. Dan weeg ik weer 68kg. Top. Is me 2 jaar terug ook gelukt dus hopelijk dit keer weer.

Dat zou ik heel knap vinden, hoe ga je dat doen?

Ronald39 schreef op 02-06-2024 om 15:27:

[..]

Dat zou ik heel knap vinden, hoe ga je dat doen?

Ik speel een beetje vals. Ik pers er eerst nog een flinke baby uit, placenta, vruchtwater, dan wat bloed en vocht minder en nog wat vet eraf. Ik denk dan met een nieuwe baby niet aan snoepen en op de bank hangen met een zak chips, ik ben er te druk en te verliefd voor. Ik was vorige keer na 6 weken weer op gewicht. Ze zeggen dat het moeilijker wordt na elk kind. Het is altijd opletten, voor niks gaat de zon op. We zullen het zien.

Ronald39 schreef op 02-06-2024 om 15:27:

Ik ben van de alles of niets mentaliteit (ja ik weet dat het niet goed is) maar voor mij werkt dat het beste. Ik sport nu 5 keer in de week krachttraining en mijn vriendin doet 1 keer groepsles en 1 keer bootcamp met een personal trainer. En we lopen dagelijks ruim 10000 stappen. Qua voeding proberen we veel eiwitten te eten voor extra spieropbouw.

Ja..ik.zou ook wel heel snel af kunnen vallen. Ik weet dat ik dat kan. Alleen als je erna weer redelijk gewoon gaat eten krijg je het jojo effect. Het moet wel vol te houden zijn. Ik wil wel gewoon Lekker/ gezond eten zonder dat het ongezond is( dus te weinig) en op deze manier is het ook vol te houden denk ik.

Denk dat sporten ernaast al heel goed is. Sowieso bewegen. 

Mijn doel is overigens. 75 kilo. Daarna kijk ik wel weer even hoe ik me daarbij voel. Dus in totaal 16 kilo afvallen.

Nu al binnen een paar dagen 1.2 kilo eraf. Ik weet in het begin gaat het altijd snel maar je raakt er wel gemotiveerd van💪

Ronald39

Ronald39

02-06-2024 om 16:05 Topicstarter

owh heerlijk die eerste dagen/weken de kilos vliegen er vaak af! Nu gebruik ik wel dagelijks creatine voor wat extra uithoudingsvermogen in de sportschool, dat heeft wel voor wat gewichtstoename gezorgd in de spieren. (3 tot 4 kilo) 

Helaas ook hier veel te veel overgewicht. Voor Corona in het land kwam, ging het juist weer beter. Ik werkte fulltime, ging altijd op de fiets naar het werk en sportte 2 a 3 keer per week. Ik was niet mager, maar ook niet obese en was tevreden met mijn conditie.

En toen kregen we te maken met Corona…. Hele dagen thuis, de dagelijkse fietsritjes verdwenen en de sportscholen gingen dicht. Door extreme hooikoorts lukte het mij niet om buiten te gaan hardlopen en de kilo’s vlogen eraan. Na de Corona tijd kwam ik met een burn-out en ptss thuis te zitten. Totaal geen puf om iets te doen en de kilo’s bleven dus komen. Overigens denk ik niet dat het puur door het eten kwam. Deels wel natuurlijk, maar echt een extreme eter ben ik niet geweest. De beweging werd echter een stuk minder en ik denk dat ik te makkelijk drinken uit de koelkast ben gaat pakken. Op mijn werk dronk ik overdag altijd thee, maar thuis wachtte ik vaak met drinken tot ik dorst had en dan nam ik snel een beetje appelsap of fris ofzo. Eerder kon dat geen kwaad, omdat dat de meeste dagen niet ging, maar nu werd dat dus ongemerkt vaker en inmiddels had ik zwaar overgewicht.

Over 5 weken ga ik een weekje op vakantie en toevallig keek ik er 4 weken geleden net zo tegen aan als jij beschrijft. Ook ik wilde voor de vakantie nog graag een paar kilo kwijt, gewoon als begin. Beetje op internet zitten kijken wat realistisch was en daar zag ik staan dat 0.5 - 1 kilo per week een goed streven was. Ik had mezelf daarom voorgenomen dat ik voor de vakantie tussen de 5 en 10 kilo af wilde vallen. Dan tijdens de vakantie even nergens over nadenken en dan weer verder.
Thuis geen of bijna geen frisdrank of fruitsap meer, was de eerste stap en weer meer bewegen. Lopen deed ik al best wel veel, als ik naar het afgelopen jaar kijk, zit ik op een gemiddelde van 15000 stappen per dag, maar heb dat toch wat uitgebreid (afgelopen maand gemiddeld 21000 stappen). Ook heb ik de sportschool weer opgepakt. Ben deze maand gemiddeld 5 of 6 keer per week gegaan en ik red het inmiddels weer om een half uur achter elkaar te rennen. Nog niet in het tempo dat ik wil, maar pauzes zijn niet meer nodig.

Ben nu 4 weken bezig en er zijn 7 kilo af. Goed op schema dus, met nog 5 weken te gaan tot de vakantie. Voor een jojo effect ben ik niet heel bang. Dat ik nu bijna iedere dag naar de sportschool ga, zal ik niet vol blijven houden, maar dat is ook niet nodig om op gewicht te blijven. Als ik dan gewoon 2 of 3 keer per week blijf gaan, zoals ik altijd deed, is het prima. En dat drinken is een makkelijke aanpassing, zonder dat ik ergens last van heb.

Moederkareltje schreef op 02-06-2024 om 15:36:

[..]

Ik speel een beetje vals. Ik pers er eerst nog een flinke baby uit, placenta, vruchtwater, dan wat bloed en vocht minder en nog wat vet eraf. Ik denk dan met een nieuwe baby niet aan snoepen en op de bank hangen met een zak chips, ik ben er te druk en te verliefd voor. Ik was vorige keer na 6 weken weer op gewicht. Ze zeggen dat het moeilijker wordt na elk kind. Het is altijd opletten, voor niks gaat de zon op. We zullen het zien.

Haha moederkareltje, ik dacht ook “hoe dan!” en toen herinnerde ik me dat je zwanger bent. Goed plan van je! Ik was na de geboorte van mijn jongste lichter dan voor de zwangerschap.

Ik heb nu trouwens griep en longontsteking. Goed voor de lijn maar kan het toch niet aanbevelen. 

dan

dan

02-06-2024 om 18:22

Zelf eet ik sinds half augustus 2023 koolhydraatbeperkt, dat bevalt me goed. Tijdens onze vakantie afgelopen week was het niet altijd koolhydraatbeperkt maar vaak nam ik wel yoghurt met fruit als ontbijt. Ook wel wijn gedronken maar geen grote hoeveelheden. Wel heel veel gewandeld en in die omgeving was het nogal heuvelachtig. 

Over 5 weken heb ik 2 weken vakantie en ook weer het weegmoment in de sportschool, het zou fijn zijn als er tegen die tijd toch weer een paar kilo af is, vooral vet maar natuurlijk geen spiermassa. Ik sport meestal zo'n 2 keer per week, 1 keer per week pilates en verder circuit training of soms doe ik mee met spinning. Verder wil ik het wandelen (3 kwartier per keer) op de dagen waarop ik de sportschool niet bezoek weer wat meer oppakken.

Ronald39

Ronald39

02-06-2024 om 18:22 Topicstarter

Anoniemst schreef op 02-06-2024 om 17:36:

Helaas ook hier veel te veel overgewicht. Voor Corona in het land kwam, ging het juist weer beter. Ik werkte fulltime, ging altijd op de fiets naar het werk en sportte 2 a 3 keer per week. Ik was niet mager, maar ook niet obese en was tevreden met mijn conditie.

En toen kregen we te maken met Corona…. Hele dagen thuis, de dagelijkse fietsritjes verdwenen en de sportscholen gingen dicht. Door extreme hooikoorts lukte het mij niet om buiten te gaan hardlopen en de kilo’s vlogen eraan. Na de Corona tijd kwam ik met een burn-out en ptss thuis te zitten. Totaal geen puf om iets te doen en de kilo’s bleven dus komen. Overigens denk ik niet dat het puur door het eten kwam. Deels wel natuurlijk, maar echt een extreme eter ben ik niet geweest. De beweging werd echter een stuk minder en ik denk dat ik te makkelijk drinken uit de koelkast ben gaat pakken. Op mijn werk dronk ik overdag altijd thee, maar thuis wachtte ik vaak met drinken tot ik dorst had en dan nam ik snel een beetje appelsap of fris ofzo. Eerder kon dat geen kwaad, omdat dat de meeste dagen niet ging, maar nu werd dat dus ongemerkt vaker en inmiddels had ik zwaar overgewicht.

Over 5 weken ga ik een weekje op vakantie en toevallig keek ik er 4 weken geleden net zo tegen aan als jij beschrijft. Ook ik wilde voor de vakantie nog graag een paar kilo kwijt, gewoon als begin. Beetje op internet zitten kijken wat realistisch was en daar zag ik staan dat 0.5 - 1 kilo per week een goed streven was. Ik had mezelf daarom voorgenomen dat ik voor de vakantie tussen de 5 en 10 kilo af wilde vallen. Dan tijdens de vakantie even nergens over nadenken en dan weer verder.
Thuis geen of bijna geen frisdrank of fruitsap meer, was de eerste stap en weer meer bewegen. Lopen deed ik al best wel veel, als ik naar het afgelopen jaar kijk, zit ik op een gemiddelde van 15000 stappen per dag, maar heb dat toch wat uitgebreid (afgelopen maand gemiddeld 21000 stappen). Ook heb ik de sportschool weer opgepakt. Ben deze maand gemiddeld 5 of 6 keer per week gegaan en ik red het inmiddels weer om een half uur achter elkaar te rennen. Nog niet in het tempo dat ik wil, maar pauzes zijn niet meer nodig.

Ben nu 4 weken bezig en er zijn 7 kilo af. Goed op schema dus, met nog 5 weken te gaan tot de vakantie. Voor een jojo effect ben ik niet heel bang. Dat ik nu bijna iedere dag naar de sportschool ga, zal ik niet vol blijven houden, maar dat is ook niet nodig om op gewicht te blijven. Als ik dan gewoon 2 of 3 keer per week blijf gaan, zoals ik altijd deed, is het prima. En dat drinken is een makkelijke aanpassing, zonder dat ik ergens last van heb.

Wat een stappen zet je! Loop je voor je werk ook veel? En het sporten in de sportschool vind ik ook heerlijk, koptelefoon op standje maximaal en lekker een uurtje je ding doen. Lekker bezig!

Ronald39 schreef op 02-06-2024 om 18:22:

[..]

Wat een stappen zet je! Loop je voor je werk ook veel? En het sporten in de sportschool vind ik ook heerlijk, koptelefoon op standje maximaal en lekker een uurtje je ding doen. Lekker bezig!

Nee, momenteel zit ik nog vooral thuis en als ik werk, is het een kantoorbaan. 
Wat wel meehelpt is dat ik al 10 jaar een alleenstaande moeder ben en pas 3 jaar een rijbewijs heb. Tot die tijd moest ik wel alles lopend doen en daarna ben ik nog meestal blijven lopen. Plus dat we een hond hebben en ik dus de enige in huis ben, die met hem wandelt. Tel daarbij op dat bewegen mij helpt om de stress een beetje uit mijn lijf te krijgen en dan kom je op flink wat stappen Dat laatste is trouwens ook een extra reden om meer naar de sportschool te gaan. Gewoon lekker mijn hoofd leeg maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.