Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Negatieve coronatest van maximaal 48 uur oud


Emmawee, dat is echt niet realistisch hoor, dat testen bij alle klachten! Ik heb constant last van hooikoorts. Ik kan me echt niet iedere week laten testen! (om diverse redenen wel al een aantal malen getest.)

Momenteel is het klachtenpatroon om te laten testen nog breder: ook bijv hoofdpijn kan een reden zijn. Woeha, ik zie het al voor me..

En dat gaat alleen nog maar over mezelf. Ik ken heel veel mensen, privé en beroepsmatig, met chronische klachten. (Astma, copd etc) Het is echt geen doen alles te tackelen, dat gaat gewoon niet. 

Ik heb alweer de hele dag verder niet gehoest, dus ik ga er maar van uit dat de antihistaminica werkt en dat het allergie was, pollen of huisstofmijt. Maar je houdt het zeker in de gaten.

ik heb me in dit jaar 1 keer laten testen, in september, toen ik inderdaad weer nies-aanvallen had (als wanneer ik in kasten bezig ben geweest met veel stof, huisstofmijtallergie). De anti-allergietabletjes hielpen goed dus ik liet me testen omdat ik wilde proberen onderscheid te kunnen maken tussen de bekende kriebels en mogelijke corona-kriebels. Negatieve test gelukkig en de kriebelperiode ging redelijk snel voorbij. Maar als het weer terugkomt dan ga ik toch weer testen, gewoon om beter te kunnen beoordelen wanneer het misschien toch niet allergie is .

gr Angela

Stelle, ik weet het hoor. Ik heb ook chronisch allergische neusverkoudheden, maar heb tegenwoordig gelukkig een prima neusspray. Ik heb me nu vier keer met milde klachten laten testen op Corona en dat kwam echt niet altijd handig uit. Maar in het verleden zou dat véél vaker zijn geweest.

Dat thuisblijven en testen bij klachten is wel een regel die ik erg serieus neem. Ik kijk het een dag aan en niet langer.

Ik vind de impact van laten testen op dit moment erg klein. Afgelopen week om 10 uur ‘s ochtends de afspraak gemaakt, om half 6 dezelfde middag had ik de uitslag al. Los van de tijd om heen en weer te rijden naar de teststraat heb ik er geen last van gehad. Voordat ik überhaupt de deur uit had willen gaan was ik alweer "goedgekeurd". Ik zou niet weten waarom je je niet zou laten testen bij lichte twijfel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.