Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kleine moeder met kleine dochter

kleine moeder met kleine dochter

28-10-2009 om 13:54

Naar de huisarts? Dochter erg klein.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-11-2009 om 13:51

Groei

Mijn zoontje was met vijf jaar 105 cm. en 16 kilo. Volgens het CB niks aan de hand; hij is aan de kleine kant maar groeit gewoon volgens die lijn ook al is het onder het gemiddelde. In de puberteit halen die kids meestal de achterstand wel in en tja, met een moeder en een oma van 1.58 en vader en opa die ook geen reuzen zijn zal hij wel geen twee meter worden Hij is nu bijna 9, 128 cm en 23 kg. Ik was nog veel kleiner, zat onder de onderste lijn met gewicht en lengte, vaak ziek en heb toch nog de 158cm gehaald. Veelvuldig onderzoek door de kinderarts toonde geen afwijkingen aan. Ik zou zeggen, als je je zorgen maakt en zeker als je kind vaak ziek is danwel niet gestaag doorgroeit danwel afbuigt naar een lagere groeilijn gewoon even naar de kinderarts gaan. Simpele onderzoekjes kunnen gauw genoeg aantonen of er iets aan de hand is en of er ingegrepen moet worden. Die keus is toch altijd aan jou als ouder. Maar ik heb begrepen dat er pas ingegrepen wordt met groeibevorderende behandelingen als er echt iets aan de hand is en als verwacht wordt dat je kind duidelijk geen aanvaardbare lengte zal halen.

Hier

Twee van de vier klein. Oudste zoon is 14, 1,48 en 38 kg. Altijd de kleinste. Meeste leeftijdsgenoten ruim kop groter. Als 1 jarige 72 cm, met 4 jaar 98. De vierde doet het zelfde, met 1 jaar 72½ en met 4 jaar 97 cm. Klein maar fijn. Alleen onze 14 jarige vind het niet leuk dat ze denken dat zijn 11 jarige broertje zijn tweelingbroer is. Of ze schatten hem 10 of zo. Schoenmaat vind wel heel lastig, broertje van 11 heeft nu 37/38 hij nog 36. Volgens schoolarts, hopen dat hij laat in pubertijd komt (lijkt erop) dan zou hij waarschijnlijk zo'n 1,65-1,70 m. kunnen worden nog. Vroeg (wat niet lijkt) 160-165 m.
Denk dat het misschien toch nog wel losloopt bij jullie.
Ben zelf ook altijd kleiner geweest, nu 165. Met een man van 1,83. Zoon van net 16 is 1,85 en groeit gestadig door (zou de 1,90 halen) de derde is 11 en even groot als 2de zoon.
Gr. Rymcke

Guinevere

Guinevere

04-11-2009 om 20:27

OK, ik ben wel een beetje meer overtuigd van het nut van de kinderarts. Inderdaad voor het uitsluiten van simpele zaken. Ik heb allemaal van die vreselijke scenario's in mijn hoofd dat ze dan gelijk uitgebreide onderzoeken gaan doen waarbij hij elke zoveel uur geprikt wordt, en meer van die ellende. Ik ga de kinderarts maar eens bellen voor een afspraak dan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.