Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rowan1

rowan1

08-07-2013 om 22:44

Muggenbeten! wat helpt wel?

De zomer is eindelijk gekomen en ja hoor.. Ik zit onder de muggenbeten. En jeuken dat ze doen. Maar die middeltjes zoals Azaron, Prikkweg, enz. Het helpt niet. De bulten worden alleen maar groter. Wie heeft een goede tip voor mij?

rowan

Inge M

Inge M

08-07-2013 om 23:10

Hier werkt anti-histaminegel

Die wordt geacht de allergische reactie tegen te gaan. Wij kopen het onder de naam fenistil.
Helaas is het in NL niet te koop, wel in Duitsland en nog veel andere Europese landen. Als we op vakantie zijn, slaan we altijd enkele tubes in.

Het kan misschien ook via de huisarts op recept. Dat weet ik niet.

Ik heb gehoord

dat haarlak helpt tegen de jeuk.

amk

amk

09-07-2013 om 09:19

Huisarts

dochter krijgt hier elk jaar een tube corticosteroiden zalf met fucidine zuur. Alleen dan lopen de bulten niet uit de hand tot grote zwerende wonden.

Preventie blijft het beste natuurlijk, maar zo af en toe is er een mug die door ons DEET-scherm heen komt.

2 dingen

Voorkomen is natuurlijk het beste. Dus horren voor de ramen en/of een klamboe. DEET is vergif en zou ik niet aanraden. Wat behoorlijk goed werkt, is de bodylotion van Avon "skin so soft". Klinkt raar misschien, maar het werkt echt!
Als je erg veel jeuk hebt en erg grote bulten krijgt ben je wellicht (net als 1 van onze kinderen) allergisch. Onze zoon slikt dan altijd 'telfast' (een anti-histamine) en dat helpt erg goed. Vraag het eens bij je huisarts!

Zyrtec

Bij dochter, die enorm reageerde op muggebeten, heeft de dokter Zyrtec voorgeschreven. Is een anti-histaminicum, ook zonder recept bij de apotheek te krijgen. Het helpt de symptomen (enorme bulten, opgezwollen lichaamdeel, en heel veel jeuk) te verminderen. Maar zoals al eerder gezegd: voorkomen is beter.

mix

mix

09-07-2013 om 12:03

Nestosyl

werkt goed tegen de jeuk, in drogisterij/apotheek te verkrijgen.

Ja, mix

wij zweren ook bij Nestosyl! Azaron en consorten doen bij ons helemaal niets, maar nestosyl haalt vrij snel en effectief de jeuk weg! Hier standaard een tubetje in huis...

Thursday Next

Thursday Next

09-07-2013 om 14:52

Ook nestosyl,

of "aru-balm", een tibetaanse kruidenmix-zalf die niet te koop is in NL. Wij nemen hem mee uit Engeland.

rowan1

rowan1

09-07-2013 om 16:28

Wakker van de jeuk

Vannacht weer wakker van de jeuk. Ik ga al jullie tips proberen. En laat het resultaat horen
rowan

Vitamine b

Ik had vroeger verschrikkelijk veel last van muggenbulten. In de zomer telde ik er vaak meer dan 100 tegelijk. Opgezwollen enkels, ondraaglijke jeuk, grote zwellingen op onmogelijke plaatsen. Tegenwoordig word ik nog maar zelden geprikt, vermoedelijk omdat ik een sterk vitamine B-complex slik (van De Tuinen, daar hebben ze hoge doseringen). Daardoor lusten ze je niet meer, naar het schijnt, je zweet gaat anders ruiken. Voor de bulten die je nu hebt is het geen oplossing, voor de toekomst misschien wel. Azijn op muggenbeten hielp me trouwens wel een beetje, misschien kan je dat nog proberen.

Rafelkap

Rafelkap

09-07-2013 om 19:07

Ze lusten mij ook niet meer

Ze lusten mij ook niet meer, of in ieder geval stukken minder, maar dat komt omdat ze mijn kinderen lekkerder vinden
Ik ga ook eens zoeken naar nestosyl.

Lekkere types

Grappig, hier prikken die muggen nou ook juist het allerliefst onze allergische zoon. De rest van de familie wordt -zeker als we in 1 ruimte slapen bijv. in de vakantie- nauwelijks geprikt. Dan hebben wij hooguit hier en daar eens een bultje en onze zoon zit helemaal onder. Dus Rowan: misschien is de beste tip wel om iemand met een muggenallergie te zoeken en die naast je in bed te leggen

Woensdag

Woensdag

09-07-2013 om 21:44

Elke zinkzalf

Ik ben ook een groot fan van nestosyl. Ik ben echt overgevoelig voor insectenbeten maar met dat spul zwelt de plek zelfs nauwelijks op. En geen jeuk. Wat je ook kunt nemen, als je het toevallig nog in huis hebt: babybillenzalf. Als er maar zink in zit. Werkt net zo goed als Nestosyl.

Puck

Puck

10-07-2013 om 08:27

T wordt saai: nestocyl

Ook hier een nestocyl-fan. Werkt beter dan azaron en soortgenoten. Komt volgens mij niet door de zink zoals Woensdag aangeeft, maar door de jeukstillende stoffen die erin zitten. Anyway, nestocyl zou standaard in ieder huishouden aanwezig moeten zijn voor kleine ongelukjes (brandnetels, schaafwondjes, etc.) en muggenbulten.

rosa

rosa

10-07-2013 om 08:30

Afterbite?

Ik gebruik dat eigenlijk nooit voor muggen (maar wordt ook bijna nooit gestoken), maar een wespen of horzelsteek - daar zijn we niet meer bang voor. Meteen AfterBite erop werkt heel goed tegen de jeuk. Of het een dag later ook nog helpt weet ik eigenlijk niet.

Verdovingszalf

Om te voorkomen dat het bij mij theeschoteltjesgrote schijven en vervolgens blazen worden gebruik ik sinds een jaar og 4 zalf met verdoving. Antihistamine hielp maar beperkt, maar mits tijdig gesmeerd werkt verdovende zalf heel goed.
Ik koop het in Australie, deze is het beste: http://www.itchezeplus.com.au/info.asp
Met als goede tweede:
http://www.stingeze.com/stingeze-formula.html

Ik heb in het verleden ook wel Emla gebruikt, dat krijg je soms om de huid van je kind minder gevoelig te maken bij een vaccinatie.

rowan1

rowan1

11-07-2013 om 10:47

Het werkt!

Nestosyl gehaald en het werkt! Wat heerlijk. Wel voortaan de muggensteek proberen te voorkomen.

rowan

mix

mix

11-07-2013 om 19:39

Fijn!

en je kunt het voor zoveel meer gebruiken, altijd handig om bij de hand te hebben

ilsepilse

ilsepilse

15-07-2013 om 16:48

Care plus click-away tegen jeukende muggenbeten

helpt goed hoor ik van klanten die naar de tropen gaan.
of after bit gel van Care plus, alleen weet ik niet of die nog in het assortiment zit.

Click werkt van geen meter

Echt niet

Fianna

Fianna

17-07-2013 om 04:17

Hier enorm veel muggen

en ik heb me laten vertellen door de plaatselijke bevolking dat honing helpt. er direkt opsmeren. Heb het zelf nog niet geprobeerd omdat ik steeds honing vergeet te kopen

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-07-2013 om 20:13

Azijn

Ik zit deze zomer ook onder de enorme muggenbulten terwijl ze me anders nooit lekker vinden;-( Hier helpt even deppen met (natuur)azijn heel goed. Extra vitamine B nemen schijnt ook goed te helpen als preventie.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-07-2013 om 00:38

Hier

After bite extra werkte deze vakantie heel goed. Nestosyl, fenestil en oncteose uit Frankrijk werken ook goed. De click away niet.

Oh uit frankrijk ook synthol gel

Werkt super tegen jeuk van prikken en tegen pijnlijke plekken in het algemeen. Kost niets, re koop in ieder farmacie!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lidocaine-levomentgel

bij ons werkt dat heel goed. Wij gebruiken het zowel bij muggenbeet als bij zonneallergie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.