Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

A.no

A.no

16-07-2013 om 19:15

Mirena

Ongeveer 1,5 jar geleden Mirena laten plaatsen ivm ongesteldheidsklachten rond overgang. Eerst niet zo veel klachten, maar ik realiseer me nu dat ik in die 1,5 jaar vier kilo zwaarder ben geworden, ik altijd een zeurende pijn in mijn buik en rug heb en een schimmel die maar niet overgaat. Ik voel me gewoon niet goed en dat ben ik niet gewend.. Zou dit kunnen samenhangen met de Mirena?

Vic

Vic

16-07-2013 om 19:48

Om erachter te komen

Ik had ook allerhande klachten toen ik een mirena had. De meeste verbond ik niet eens aan die mirena, tot ik hem liet weghalen vanwege de ergste bijwerkingen en alle klachten verdwenen.

Sammy Jo

Sammy Jo

17-07-2013 om 10:53

Hier ook veel klachten

Ik reageerde ook heftig op Mirena. Google eens op bijwerkingen Mirena. Dan vind je via een forum de vertaalde bijsluiter uit ... (Weet ik zo even niet uit mijn hoofd) die veel uitgebreider is dan die in NL. Daar kon ik minstens de helft van aanstrepen. Na verwijdering waren die bijwerkingen heel snel weer verdwenen. Mijn HA zei toen dat sommige vrouwen nu eenmaal heftiger reageren dan anderen op hormonen.

Het zou dus heel goed kunnen dat jij er ook heftig op reageert?

A.no

A.no

17-07-2013 om 11:24

Goed nadenken...

Dank voor de reacties, ik ga er eens goed over nadenken... Kan de huisarts zo'n ding verwijderen of wordt het ziekenhuis

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-07-2013 om 20:06

Mirena

De klachten die je hebt kunnen heel goed door de Mirena veroorzaakt worden. Ik heb zelf de Mirena vijf jaar probleemloos gedragen maar zoals met alles zijn er mogelijke bijwerkingen. Zie http://www.mirena-us.com/safety-considerations/

Zowel de huisarts als de gyn kan een Mirena verwijderen. Het eruit halen is snel en pijnloos. Succes!

Sammy Jo

Sammy Jo

17-07-2013 om 22:19

Huisarts

Bij mij heeft de huisarts hem er uit gehaald. Peulenschil: eendenbek en dan met tangetje via de draadjes die uit de baarmoedermond hangen, eruit.

Hier geen problemen!

Ik vindt de Mirena de beste uitvinding van de eeuw! Al 5 jaar geen ongesteldheid gehad, heerlijk! Moet m nu laten vervangen. Ben niet aangekomen door spiraaltje.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

A.no

A.no

06-09-2013 om 10:41

En weg..

Mirena is eruit, gisteren bij gynaecoloog geweest om te overleggen en die stelde voor om 'm er meteen maar uit te halen.. Ik ben benieuwd..

K. Dootje

K. Dootje

07-09-2013 om 23:11

geen succes

Bij mij was de mirena ook geen succes: haaruitval onder andere. Ook een schimmelinfectie kan hardnekkiger zijn bij een spiraaltje. Hopelijk voel je gauw beterschap!

A.no

A.no

08-09-2013 om 15:04

bloedverlies..

Heb nu wel al een paar dagen bloedverlies sinds Mirena eruit is, wat donker bloed, maar dat zal er wel bijhoren.. Het is waarschijnlijk inbeelding, maar ik voel me direct beter..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.