Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Migraine na bevalling

Sinds de bevalling heb ik last van migraine aanvallen, hebben jullie tips?


Yamina

Yamina

16-11-2022 om 16:37 Topicstarter

Lees dat een botox behandeling kan helpen. Ben inmiddels gestopt met de borstvoeding dus dat zou kunnen. Hebben jullie ervaring met botox tegen hoofdpijn?

Nog een keer bevallen... 😬. Ik heb sinds de overgang migraine, het is vaak hormonaal, helaas geen tips

Wat afschuwelijk, kun je net niet gebruiken met zo'n kleintje. Heb je al overlegd met je arts? Is het mogelijk om de pil een poosje e slikken?

Yamina schreef op 16-11-2022 om 16:37:

Lees dat een botox behandeling kan helpen. Ben inmiddels gestopt met de borstvoeding dus dat zou kunnen. Hebben jullie ervaring met botox tegen hoofdpijn?

Ik niet, maar een collega vertelde mij er laatst over. Zij heeft er enorm baat bij gehad, met éen behandeling was zij verlost van hoofdpijn waar ze eerder maar niet afkwam. Alsof haar lichaam door de botox was gereset. Ik zou er zeker navraag naar doen. Haar hoofdpijn kwam trouwens niet door/ na zwangerschap/bevalling. 

Ik vermoed dat botox alleen bij bepaalde soorten hoofdpijn helpt, maar dat kan je navragen. 

Yamina

Yamina

19-11-2022 om 01:19 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties, heb de stap genomen een afspraak in te plannen.
Deze kliniek heeft er een speciale behandeling voor 

Knip reclame



Ben benieuwd!

Beetje rigoureus om bij migraine meteen naar botox te grijpen. Maar aangezien het je alleen om het maken van reclame gaat 🙄

Goh, ben ik er toch met open ogen ingetuind 

Jesse_1 schreef op 19-11-2022 om 12:35:

Beetje rigoureus om bij migraine meteen naar botox te grijpen. Maar aangezien het je alleen om het maken van reclame gaat 🙄

Nou met dat eerste ben ik het zeker niet mee eens. Bij migraine ben je bereid om alles aan te grijpen. Botox is altijd nog beter dan met je hoofd tegen de muur aan bonken in de hoop dat die verschrikkelijke pijn stopt (hoe wanhopig kun je zijn…).

Of botox ook hiervoor echt de beste remedie is, is natuurlijk een tweede (want waarom zou je er dan reclame voor moeten maken, bijvoorbeeld).

Jesse_1 schreef op 19-11-2022 om 12:35:

Beetje rigoureus om bij migraine meteen naar botox te grijpen. Maar aangezien het je alleen om het maken van reclame gaat 🙄

Waarom is dat rigoureus? De pijnstilling bij migraine is een stevige. Botox is een spierverslapper, dus als je dan 4-6 maanden minder en minder heftige aanvallen hebt, zodat je misschien afkunt met minder zware pijnstilling, wat is dan naast de kosten, het probleem?

Als botox een spierverslapper is, dan werkt het toch helemaal niet tegen hormonaal veroorzaakte migraine? Het doet immers niks met je hormonen, noch met de reactie van je hersenen op die hormonen.

Het lijkt me dat botox werkt tegen spanningshoofdpijn, dus veroorzaakt door gespannen of verkrampte spieren.
Zeg het maar als ik het mis heb.

Marianne76 schreef op 21-11-2022 om 12:55:

Als botox een spierverslapper is, dan werkt het toch helemaal niet tegen hormonaal veroorzaakte migraine? Het doet immers niks met je hormonen, noch met de reactie van je hersenen op die hormonen.

Het lijkt me dat botox werkt tegen spanningshoofdpijn, dus veroorzaakt door gespannen of verkrampte spieren.
Zeg het maar als ik het mis heb.

Ik reageerde op Jesse die het over migraine had.

Ik denk ook dat het bij hormonale oorzaak minder effect heeft. Mijn dochter heeft jaren migraine/chronische hoofdpijn gehad, nam enkel paracetamol ervoor op de heftigste momenten. Heeft nu botox geprobeerd en het is minder hevig aanwezig.

Ik denk zomaar dat je alles uitprobeert, want een hormonale migraine is een vrij heftige heb ik begrepen, kan ne best voorstellen dat je dat dan toch even probeert.

De visie van artsen is dat het beter is om te starten met orale medicatie, of de overmedicatie af te bouwen en pas dan te kijken naar andere middelen. 

Maar als iemand migraine krijgt na een zwangerschap/bevalling wil dat toch niet per se zeggen dat die migraine door hormonen wordt veroorzaakt? Spierspanning lijkt me dan ook nog altijd een mogelijkheid, zo relaxed is die periode na een bevalling nou iha ook weer niet. 

Of mag je het geen migraine noemen als spierspanning een rol speelt? Ik weet het niet, ik ben gelukkig zelf geen hoofdpijnklant.

Inderdaad, het is geen migraine als het door spierspanning veroorzaakt wordt. Migraine komt uit de hersenen. Wikipedia noemt het een hersenaandoening.

Dat is te makkelijk Marianne. Spanning kan wel degelijk een trigger zijn. Dat grijpt ook in op de spierspanning.
De kettingreactie die daarop volgt in je lichaam is wat de migraine veroorzaakt.

Sorry, misschien was ik niet duidelijk (of misschien zijn jullie het niet met me eens, dat kan ook . Ik bedoelde dat ik niet als eerste optie voor botox zou gaan. Er zijn meer manieren om migraine tegen te gaan en mij is niet duidelijk of TO überhaupt al wat had geprobeerd.

Het ging mij dus om het meteen naar botox te grijpen, niet de optie van botox an sich.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.