Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-11-2018 om 22:09
Ik houd er inmiddels serieus rekening mee dat zoon van 14 een vorm van migraine heeft. Hij is regelmatig misselijk en heeft hoofdpijn. Is ook vaak daarna nog moe. Vorige week was het heftiger. Hij had uitvalverschijnselen in zijn handen en ook in zijn mond en daarnaast hoofdpijn. Ik had toen de huisartsenpost gebeld omdat ik eerst dacht dat het te maken had met een harde val bij gym (niet op zijn hoofd maar op zijn rug/billen). Uiteindelijk dacht de assistente toch aan migraine en niet aan een gevolg van de val.
Man wijdt het aan het eten van zoon. Zoon is geen grote eter en hij denkt dat zoon daardoor tekort komt en dus last van migraine krijgt. Maar soms is het ook een wisselwerking denk ik. Gisteren was zoon misselijk en had op school ook niets gegeten en gedronken. Dat vind ik dan niet goed, maar ook wel weer logisch.
Wat ik vervelend vind is dat zoon veel mist door zijn klachten. Gisteren de voetbaltraining weer over moeten slaan. Tot ongenoegen van de trainer overigens.
Tot nu toe geven we alleen paracetamol als hij veel last heeft. Soms helpt dit, soms ook niet.
Hebben jullie verder nog tips?
Zelf heb ik vroeger in de puberteit en ook daarna ook last gehad van deze kenmerken, ook vlekken voor mijn ogen, daar hoor ik zoon niet over. Nooit heftige migraine gekregen overigens. Ik hoop dat dit zoon ook bespaard blijft. Bij mij werd het sterk minder na mijn zwangerschappen. Een tijdje terug had ik toevallig weer een lichte aanval, met inderdaad die vlekken voor mijn ogen en daarna lichte hoofdpijn en moeheid. Absoluut geen heftige aanval.
12-11-2018 om 23:29
Vogel
Hou er wel rekening mee dat vage onvoorspelbare klachten als migraine een fantastische voedingsbodem voor ongefundeerde verklaringen bieden. Ik ben sceptisch aangelegd, maar zelfs dan...
13-11-2018 om 07:14
Flanagan (migraine sans migraine)
Thnx, het lijkt idd heel veel op wat zoon heeft. Al googelend kom ik erop uit dat een bezoekje naar de huisarts geen zin heeft, Er is in feite niets tegen te doen en het is 9bij zoon) niet ernstig genoeg voor bètablokkers.
Het is wel een goed extra argument tegen roken, zag ik :S
13-11-2018 om 11:58
Koffie
Het is ook weer niet zo dat zoon geen koffie mag van mij. Hij vindt het gewoon niet lekker. En om hem dat nou op te gaan leggen tegen zijn klachten lijkt me niet nodig. Cola drinkt hij overigens wel, maar met mate. Zoals hij alle frisdrank met prik met mate drinkt, want eigenlijk vindt hij prik maar niets. En hij heeft de voorkeur voor sinas maar daar zit niets helpends in natuurlijk.
Ik heb de apc-tabletten gekocht. Ik zag die duurdere ook liggen bij Kruidvat, maar die heb ik nog even laten liggen. Vond ze overigens qua prijs nog wel meevallen. Als het helpt heb je er best iets voor over.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.