Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Menstruatie blijft uit

Dochter van 15,5 menstrueerde de eerste keer op haar 14e, 2 x regelmatig. Daarna niet meer  nu al 8 maanden niet. Ze is niet zwanger, gelukkig maar.. ze heeft een normale lengte  rond de 1,70 met gezond gewicht. Geen ongezonde stress. Wat kan het zijn? Hebben jullie er ervaring mee? Ze wil niet naar de dokter, op thuisarts lees ik weinig verhelderends.

Bijtje82

Bijtje82

03-11-2022 om 22:22

Tja, toch maar eens naar de huisarts. 
Zeker met zulke dingen zou ik het toch altijd na laten kijken. 
Heeft ze ook geen buikpijn of andere pijntjes?

Niet teveel zorgen maken nog, dit gebeurt volgens mij wel vaker bij jonge meiden. Maar ik zou wel ff langs de huisarts gaan.

---

---

04-11-2022 om 00:08

Hier kun je via gezondheidsnet een vraag stellen aan je huisarts. Misschien wil ze dat wel? Ze zal wel bang zijn dat ze zich moet uitkleden. 

Dat het in het begin wat onregelmatig is, is niet gek. En bij sommige mensen wordt het nooit regelmatig. Maar acht maanden helemaal niet meer, dan zou ik toch een keer langs de huisarts gaan. Soms heeft een kind even niks te willen.

dochter had op haar 13e haar eerste menstruatie, daarna 11 maanden niet, weer één keer en daarna 5 maanden later pas weer. Nu is ze 15 en is het eindelijk regelmatig met precies 4 weken ertussen. Volgens mij is het normaal dat het in het begin zo wisselend is, maar als je er niet gerust over bent kun je altijd de huisarts vragen.

Ze is niet zwanger, ze gebruikt wel de anticonceptiepil?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.