Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

slaapkop

slaapkop

02-07-2013 om 19:37

Melatonine aan kind geven

Mijn kind is s avonds erg lang wakker, er spelen ook angsten mee, daaraan 'wordt gewerkt'. Intussen blijft hij tot half 11 bezig en wakker en uit bed komen.. Afspraken, beloningen: wil hij wel maar puntje bij paaltje durft hij zijn ogen niet te sluiten. En komt er steeds maar uit.

Door de zomertijd is hij sowieso al wakkerder.

Nu gaan we bijna kamperen en ik vraag me af of het raadzaam is melatonine mee te nemen/ uit te proberen.
Nota bene: hij heeft zijn slaap wel nodig, hij is versleten s avonds.

Knurf

Knurf

03-07-2013 om 07:42

Ander draadje

er loopt net een draadje over in de rubriek basisschool.

Tango

Tango

03-07-2013 om 14:13

Ik zou

Daar dan eerst thuis mee beginnen, want dan weet je tenminste of het werkt. Je kunt met de lichtste dosering beginnen, 0,1 mg, bij de drogist verkrijgbaar. Als je gaat kamperen is de situatie zowiezo weer anders en weet je niet of hij daardoor juist slechter of misschien wel beter slaapt.
Zie verder inderdaad het draadje in basisschoolleeftijd. Want werken doet het, dat is daar wel te lezen.

O suf

Ik zat te slapen
Ik heb t andere draadje bijgelezen en ik denk dat ik gewoon wat haal bij de apotheek. Mocht er in de tent niet geslapen worden, kunnen we het proberen. Maar meestal gaan ze dan toch al laat naar bed.
Dan is t wel fijn als school enz weer begint, want tot 22.30 malen en wakker lighen is inderdaad voor niemand fijn.

Nog een tip

Mijn dochter heeft ADD en slaapproblemen.

Haar begeleidend arts heeft geadviseerd om naast haar medicatie voor ADD 12 uur voordat ze opstaat melatonine in te nemen, het liefst dagelijks op hetzelfde tijdstip. Ze slikt 0,2 mg (2 tabletjes van 0,1 dat je bij de drogist/apotheek kunt kopen).

Slaaphygiene is ook erg belangrijk. Huh slaaphygiene? Tja, daar had ik nog nooit van gehoord en dacht gelijk aan wassen enz. Maar nee, dat heeft te maken met de omstandigheden voordat je kind naar bed gaat. Hoe meer indrukken voor het naar bed gaan, hoe slechter. De rust erin brengen dus, en een vast ritme aanhouden.

Het kan zijn dat de aanmaak van melatonine in het lijf heel laat pas wordt aangemaakt, waardoor hij gaat slapen. Dat is bij mijn dochter aangetoond.

Maar tijdens de vakantie is dat lastig, een ritme aanhouden, zeker op een camping. Toch lukt ons dat altijd wel redelijk goed. De buitenlucht doet altijd een prettige duit in het zakje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.