Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Magnesium tekort (door plasmedicatie) Na aanleiding van menopause en moe (


Marie

Marie

21-04-2017 om 16:39

Poeder

Magnesium is er ook in poedervorm. Kun je oplossen in water. Niet lekker, maar goed alternatief als pillen slikken lastig is.

Sup

Sup

21-04-2017 om 17:09

die heb ik

Net gekocht, ingenomen, citroensmaak, prima te doen.
Van het zakje hoef je er maar eentje, van de pillen zou je er 2 moeten nemen.
De zakjes waren nu 1 + 1 gratis bij Trekpleister.
Magnesium 400 forte (20 zakjes)

Alison

Alison

21-04-2017 om 22:48

Iets gevonden

Die actie van de apothekersassistente vond ik ook bijzonder maar het was goed bedoeld. Ik heb ondertussen wat informatie opgezocht over magnesium en het blijkt dat je aan oxide niks hebt behalve als je verstopt zit. En nu herinner ik me ook weer dat de assistente het had over een soort die niet werkte.
Vanmiddag heb ik de rekken met de supplementen in de Etos eens bekeken. Of er zat oxide in of het waren weer van die enorme pillen. Zucht. Die zakjes heb ik ook gezien maar zoiets heb ik eerder gehad en dat kreeg ik ook niet naar binnen.
Ik wilde het al opgeven toen ik een fles zag staan. Van Floradix. Ik kende die alleen van het ijzer maar ze hebben ook magnesium. Die fles was niet heel duur dus ik heb de gok gewaagd en het is niet lekker maar wel te doen. Het is maar een beetje wat je hoeft te nemen en ik had het in drie slokken weg.
En nu maar hopen dat het wat doet. Ik heb 's nachts en overdag veel krampen, vooral 's nachts veel spierschokken en ik val heel snel in slaap maar wordt na een paar uur weer wakker en kan dan niet meer slapen. Mijn gemiddelde nacht is 3, 4 uur en dat is voor mij echt veel te weinig.
Op naar een betere nachtrust voor ons allemaal

Sinilind

Sinilind

22-04-2017 om 11:27 Topicstarter

alison

De dosering dat je volgens de huisarts nodig heb is rond 350mg per dag. Met een bekertje Floradix kom je op rond de 250mg. Hopelijk genoeg maar misschien wat meer gebruiken ala het niet werkt? Maar anders: huisarts!
Sini

Half a twin

Half a twin

22-04-2017 om 12:47

Lees geïnteresseerd mee.

Volgens mijn fysio heb ik ook extra magnesium nodig en omdat de pillen niet werkten (waren waarschijnlijk met oxide) drink ik nu van die blauwe aquarius sportdrank om de spierkrampen onder controle te houden elke 2 a drie weken een fles en dan gaat het weer een poosje. Nu ik hier lees dat het ook goede nachtrust oplevert ga ik nog maar eens kijken naar pillen zonder oxide.

Pirata

Pirata

22-04-2017 om 14:37

oxide

Die van mij blijken ook oxide. En die werken toch, kennelijk.

Pirata

Pirata

28-04-2017 om 09:49

En nog steeds

Geen beroerde nacht meer gehad sinds ik weer aan de supplementen ging. Ben veel fitter nu!

Sup

Sup

28-04-2017 om 11:05

Ik zou na 2 a 3 weken vertellen hoe het ging. Ga ik ook doen, maar even een tussenstand: ik merk er helemaal niets van, eerder verslechtering dan verbetering, maar dat kan door zoveel dingen komen. Wel last van de laxatie, voor mij een reden hierna te stoppen.
Ik maak het doosje leeg en zal dan nog eens vertellen of er voordeel is.

Pirata

Pirata

28-04-2017 om 12:29

Sup

Jij zat toch alleen aan de bloeddrukverlagers zónder plasmedicatie? Dan zal er bij jou dus geen magnesiumtekort spelen..
Wat zegt je arts ervan?

Sup

Sup

28-04-2017 om 15:52

Niet de enige reden

Klopt, ik gebruik geen hct, maar dat is niet de enige reden voor een tekort en daarnaast heb ik heel veel van de genoemde klachten, veroorzaakt door diverse aandoeningen, en ook door een medicijn dat ik slik dat bv versneld dingen in mijn lichaam afbreekt. Had mooi geweest als ik een keer een nacht had doorgeslapen, dat vond ik het wel waard te proberen!

Pirata

Pirata

04-05-2017 om 18:19

bloed laten controleren

Ik heb mijn bloed laten controleren. Mijn magnesium was nu op orde, dus het advies is doorgaan met slikken.
Helaas bleek mijn Hb niet in orde. En mijn ijzer wel. Nader onderzoek naar andere (nog te prikken) bloedwaarden volgt nu. Nog even een beetje moe blijven dus. Maar slapen gaat weer goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.