Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

29-02-2008 om 11:59

Leven tussen aanhalingstekens, een update


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kring

Lieve Kaatje de kring blijft bestaan, ik sta er ook nog steeds in.

Liefs, Mick

WiekeB

WiekeB

03-07-2008 om 09:10

Ook hier

zijn jullie nog dagelijks in onze gedachten!
Liefs, Wieke

Tineke

Tineke

03-07-2008 om 09:31

Kopje onder

Afgelopen week gingen we allemaal kopje onder, maar het was goed om met z'n viertjes veel te huilen en heel veel te praten, praten, praten. Over het gemis, het verdriet en de moeilijkste momenten van het laatste jaar.
En zo komen we langzamerhand in vakantiestemming, we hebben er echt enorm veel zin in om even weg te zijn, zin in het avontuur, trein, vliegtuig, trein, echt spannend.
tot later,
liefs, Kaatje Heksenvet

reina

reina

03-07-2008 om 10:19

Kaatje

Als er iemand een goede vakantieweek gegund wordt is het jullie wel!! Tot horens!

Nog iets voor mee op reis

Als je alleen ligt 's nachts
naast een wakker geschrokken angst
voor het aanstondse ogenblik
waar geen leven meer mogelijk is
of het moest zijn het echoloze
uit uitgeholde waarom en waar:
schrijf een cheque uit op huid en haar
schrijf een cheque uit op vlees en bloed
op adem en aandacht, alles
zal worden verzilverd in de
klinkende munt van de liefde
want hemelsbreed zijn we maar
een ademtocht van elkaar.
(helaas weet ik niet wie de dichter is)

En natuurlijk

Goede reis, veel rust en een fijne vakantie. We wachten hier op jullie.

tonny

tonny

03-07-2008 om 19:55

We zwaaien jullie uit

en wensen jullie veel licht, lucht en ruimte!

tonny

Witje

Witje

03-07-2008 om 21:40

Lieve allevier

We wensen jullie een mooie vakantie in de bergen. Jullie zijn dagelijks in onze gedachten. We hopen dat de frisheid van de bergen jullie goed zal doen.

Liefs van Witje

Lieve allevijf

al ga je met zijn vieren, in jullie harten en gedachten is hij erbij, jullie papa, jouw man.

Hij gaat waar jullie gaan, het verdriet om hem neem je mee. Maar ik hoop dat jullie, naast het gemis, ook een beetje (al is het maar een heel klein beetje) kunnen genieten, van de bergen, van de sneeuw, van de wandeling, van de koeienbellen in de mistige morgen..

Kortom sterkte en een goede reis!
Mien

Ik wens jullie

... een heel fijne vakantie toe!
Liefs, Mick

Jullie zijn in zwitserland

En jullie zijn ook nog steeds in onze gedachten.

Jullie zijn...

nu in Zwitserland. Ik hoop dat jullie de rust kunnen vinden die jullie zoeken. Wat dat betreft is Zwitserland een goed land daarvoor. Ik voel me altijd zo klein, zo nietig tussen die grote massieve bergen. Heerlijk even geen moeten meer. De natuur in. Even alleen met gezin.
Knuf, Pisa

WiekeB

WiekeB

11-07-2008 om 09:26

Kaatje

ik hoop dat de lucht, het licht en de ruimte jullie wat extra adem geven.
Dikke knuffel, Wieke

Zwitserland

tussen die prachtige bergen (met sneeuw?) die mooie natuur (met die rottige horzels...!) het zangerige taaltje..

Ik denk aan jullie en hoop dat jullie het goed hebben!
Mien

Zwitserland

Zwitserland is een heerlijk land, ik hoop dat het jullie goed doet.

Witje

Witje

14-07-2008 om 09:51

Veel liefs en warmte

Hoop dat jullie ook zon hebben gehad. De warmte van de zon kan soms zo goed doen. Hier hebben we vaak aan jullie gedacht.

Liefs van Witje en gezin

WiekeB

WiekeB

14-07-2008 om 15:14

Speciaal voor vandaag

ik hoop dat deze dag niet alleen maar ijk en zwaar, maar ook warm, mooi en memorabel zal zijn.
Dikke knuffel, Wieke

Veel liefs

... van ons. Ik hoop dat Zwitserland jullie goed zal doen. Bas neem je met je mee, waar je ook gaat. Dat lijkt me ook fijn.
Liefs Geerke

Gisteren

Gisteren zag ik de kaarsjes in V&V en dacht aan jullie. Eigenaardig hoe jullie speciale dagen steeds samenvallen met feestjes hier... de wereld die maar gewoon doordraait.
Hopelijk hebben jullie samen een fijne dag gehad gisteren!

Liefs, Mick

Ik geloof mijn ogen niet...

Ik kom eigenlijk nooit in deze rubriek, en ben ook wat minder trouw op OO de laatste anderhalf jaar.

Sinds vanmiddag heb ik deze hele draad gelezen.

Lieve Kaatje, wat een tijd!

Ik wens je heel veel sterkte.

(Ik zag je naam op de lijst voor de recordpoging a.s. dinsdag staan, hoop dat dat je wat afleiding geeft).

WiekeB

WiekeB

18-07-2008 om 08:59

Kaatje

Weer even een berichtje om jullie te laten weten dat we aan jullie denken, ook in de vakantietijd...
Liefs, Wieke

Kaatje

Gewoon alleen een berichtje om te laten weten dat we jullie niet vergeten.

Tineke

Tineke

20-07-2008 om 22:52

Terug dus thuis

Ik ben er weer, terug op zeeniveau, terug van weggeweest. Het was heerlijk om even heel beschermd te worden door de bergen die ons omringden, een heel klein stukje wereld waarin zoveel mag, niets echt moet.
We hebben gewandeld, geklommen, gerodeld, geschaatst, gezwommen, sneeuwballen gegooid, etc. En we hebben met stenen heel groot 'Bas' en 'papa' in de eeuwige sneeuw geschreven.
De verjaardag van Bas was behalve verdrietig ook heel erg raar. Een verjaardag zonder jarige, zonder ook maar een mogelijkheid de jarige te feliciteren. En zo duidelijk te voelen dat hij het niet gehaald heeft, die 39 jaar. Toen realiseerde ik me opeens hoe oprecht tevreden hij was toen hij ouder was geworden dan Mozart (35), terwijl ik dat nogal wiedes vond, niet zo moeilijk toch, om Mozart voorbij te gaan in leeftijd. Wél dus!
Bizar was dat onze favoriete lunchroom versierd was met zilveren cello's met zwarte strikken. Alsof ze het wisten...
De frisse, ijle lucht zonder allergenen werkt voor ons haast verslavend. Geen extra pufjes, gewoon alles kunnen alsof astma niet bestaat. Ook eczeem beduidend minder. Zelfs twee weekjes geeft dus al letterlijk lucht.
Dat is nu meteen weer anders, echt, alsof je stroop inademt hier, zo dik is de lucht. Maar daar raken we vast wel weer aan gewend.
Thuiskomen was eigenlijk gewoon afschuwelijk. Bas had ons moeten opwachten, hij had naar onze avonturen moeten luisteren, hij had ons moeten missen...maar het was stil thuis, met overal de bewijzen van zijn afwezigheid, zijn dood, zijn echt nooit meer terugkomen.
We kunnen het best, met z'n viertjes, voor eventjes, maar we zijn zo ontzettend incompleet, en dat doet onverminderd hartverscheurend pijn.
En nu zou Bas een paar dagen met de kinderen alleen zijn, dan was ik in Amsterdam, bij het World Harp Congress, me lekker uitleven in de harpwereld, idd zoals Dirksmama zei, met de recordpoging meedoen, 500 harpen samen spelen. Maar ondanks dat de kinderen nu best bij opa en oma kunnen logeren, kán ik het niet.
Ik kan niet met muziek bezig zijn, ik kan het niet horen, ik kan er echt niet tegen, laat staan zelf spelen. Het idee alleen al bezorgt me paniekaanvallen. Muziek raakt me te direct in mijn pijn.
En dat maakt me opnieuw verdrietig. Ik verheugde me al zeker twee jaar op het congress. En nu ben ik uitgeschakeld.
Dus Zwitserland, ja, dat zouden we vaker en langer moeten doen. Thuiskomen, dat is onvermijdelijk, maar duidelijk minder geslaagd. Toch is er ook iets positiefs aan thuiskomen: er was veel post voor de verjaardag van Bas, veel lieve brieven en kaarten van verschillende mensen. Ook jullie berichtjes hier en in V&V deden me echt goed. Nu niet meer omringd en beschermd door de bergen, maar duidelijk wel door vele mensen en eigenlijk is dat veel meer waard.

En die kring...

... die kring om jullie heen, die blijft, Kaatje! Welkom thuis, welkom in je veilige kring.

Liefs, Mickey

Tinus_p

Tinus_p

20-07-2008 om 23:42

Welkom terug Kaatje.

Welkom terug

Waar thuis thuis niet is, maar toch thuis is. Een heftige vakantie, ontspannend en confronterend. Fijn dat het een goede vakantie was.

Roos

Roos

21-07-2008 om 01:02

Lieve kaatje

Welkom thuis, welkom in de kring....
Liefs Roos

Bastet

Bastet

21-07-2008 om 08:58

Welkom thuis

Welkom thuis meis,ik hoop zo voor je dat het later weer gaat,muziek luisteren,muziek maken,het kan zo troosten.Maar nu raakt het teveel,dat begrijp ik.
liefs,Bastet

liedewij

liedewij

21-07-2008 om 09:04

Kaatje

Je bent er weer.
Wij zijn er ook weer ;voor jou.

Liedewij

WiekeB

WiekeB

21-07-2008 om 09:49

Kaatje

Welkom thuis! Een vreemde thuiskomst, dat lees ik wel... maar ik ben blij voor jullie dat Zwitserland jullie letterlijk en figuurlijk wat adem heeft kunnen geven en ik hoop dat jullie dat gevoel nog weer kunnen terug roepen als het weer moeilijker dan gewoon moeilijk is.
Liefs, Wieke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.