Gezondheid
Tineke
29-02-2008 om 11:59
Leven tussen aanhalingstekens, een update
Het liefste zou ik schrijven dat het hier zo goed gaat, dat we de boel op de rit hebben. Zoiets hadden we onszelf immers ook beloofd, de tijd van de Mattheuspassion is aangebroken, en dan zouden we veel procentjes 'gewoon leven' herwonnen hebben.
Maar dat is niet zo. Het lijkt alleen maar beroerder te gaan. Bas heeft steeds zwaardere medicatie nodig tegen de pijn. Komende week wordt er een scan gemaakt, voor de zekerheid, om te kijken of er niet opnieuw gruwelijke dingen aan de hand zijn. Het zou z'n klachten wel verklaren, maar tegelijkertijd was er gelukkig wel een arts die het zich niet voor kon stellen dat het opnieuw foute boel zou zijn.
Het is moeilijk nu de lichtpuntjes te zien, het is moeilijk om moed te houden. Bij mij is de energie eigenlijk wel diep onder het nulpunt gezakt.
Zoiets gaat het dus, ik had echt een ander berichtje willen plaatsen.
Julia70
16-04-2008 om 09:38
Lieve kaatje en kinderen
Ook ik ben vandaag in gedachten bij jullie en wens jullie veel sterkte en kracht.
In mijn beleving moet het heel troostrijk zijn dat jullie altijd kunnen luisteren naar Bas' muziek, dat hij iets blijvends heeft achtergelaten als scheppend kunstenaar, naast al jullie herinneringen aan hem als geweldige echtgenoot en lieve papa. Ik hoop dat dat inderdaad zo voor jullie geldt.
Liefs,
Julia
Mickey
16-04-2008 om 09:45
Vandaag
Op deze koude zonnige dag ben ik in gedachten bij jullie, Kaatje, Ianthe, Mirte en Merlijn.
Heel veel sterkte vandaag, maak er een mooi, Bas-waardig afscheid van.
Liefs, Mick
*
Afscheid nemen bestaat niet,
Ik ga wel weg maar verlaat je niet.
Maar lief je moet geloven al doet het pijn.
Ik wil dat je me los laat,
En dat je morgen weer verder gaat.
Maar als je eenzaam of bang bent,
zal ik er zijn.
-
Kom als de wind die je voelt en de regen,
Volg wat je doet als het licht van de maan.
Zoek me in alles dan kom je me tegen,
Fluister mijn naam en ik kom eraan.
mirreke
16-04-2008 om 10:05
Een mooie dag...
voor een mooie man.
Lieve Kaatje, lieve kinderen, vandaag vieren jullie het leven van je maatje Bas, jullie papa.
Ik denk aan jullie...
Piedjee
16-04-2008 om 10:25
Afscheid
Van een markante man, van een bijzondere man, van een geliefde man, vader, zoon, vriend, musicus.
Lieve, lieve Kaatje, heel veel sterkte vandaag met alles wat komen gaat. Een dikke knuffel voor je kindertjes, ik denk aan jullie..
Petra-
16-04-2008 om 10:29
Kaatjes en kids
vandaag brengen jullie BAs naar zijn laatste rustplaats.... kracht en liefde voor jullie!
mijk
16-04-2008 om 10:42
Voor vandaag
rust en kracht en de hoop dat het gaat zoals jullie het willen.....
Mijk
Susan
16-04-2008 om 11:08
Kaatje, kinderen en familie
Ik wens jullie allemaal veel sterkte vandaag.
Ik hoop dat het een mooi en gedenkwaardig afscheid wordt.
Veel liefs,
Susan
Nikaya
16-04-2008 om 11:16
Vandaag...
Een heel bijzondere dag....
Heel veel sterkte, en warm je aan de zon vandaag!
Liefs Christine
Vera*
16-04-2008 om 11:16
Vandaag
ben ik in gedachten bij jullie. Ik hoop dat jullie troost vinden bij het door jullie gecomponeerde afscheid van Bas.
Sterkte voor vandaag en morgen en ...
Vera*
Lean1
16-04-2008 om 11:42
Vandaag op deze zonnige dag
Denk ik aan jullie en hoop dat de stralen jullie verwarmen.
Lean
Boromir
16-04-2008 om 11:47
Chris the burg - spirit
I was an eagle but I cannot fly,
I was a lion, but I run no more,
I was a river, but the river's dry,
And soon the spirit is coming to take me home;
I've seen the sunrise in a thousand ways,
I've seen the wonder of a summer storm,
I've seen a mountain that touched the sky,
Do not cry for me - I am with the stars,
Do not cry for me - I am in the wind,
Do not cry for me - I am with the rain,
I have my children, I have seen them grow,
I have a garden that is all the world,
We come with nothing, that's how we'll go,
Do not cry for me - I am with the sun,
Do not cry for me - I am in the wind,
Do not cry for me - I am with the stars,
I was an eagle, but I cannot fly,
And now the spirit has come to take me home.
--------------------------------------------
Sterkte Kaat
Heirthe
16-04-2008 om 12:45
Gedicht
Ook vandaag denk ik aan jou en je kinderen Kaatje. Ik weet hoe moeilijk dit laatste afscheid is, ben zelf mijn vader verloren op jeugdige leeftijd. Dit vind persoonlijk een heel mooi gedicht:
.....en toch steeds weer
zullen we je tegen komen.
Zeg nooit: "Het is voorbij"
Slechts je lichaam werd ons ontnomen
niet wat je was en ook niet wat je zei.....
Ik wens je heel veel sterkte en kracht vandaag, ook voor je kinderen.
groetjes, Foske
reina
16-04-2008 om 16:50
Kaatje
Ook hier is vandaag veel aan jullie gedacht. Ik moet steeds denkenaan wat je schreef 'ik had zo graag samen oud willen worden'.... Het leven is soms zo onbeschrijfelijk onbegrijpelijk.
Geerke
16-04-2008 om 17:23
Ja reina
daar moet ik ook steeds aan denken - zo erg, dat dat niet kan.... het gaat dwars door je hart als je daaraan denkt....
IngridT
16-04-2008 om 19:47
(((kaatje en kinderen)))
.....
De muziek was zo mooi en indrukwekkend....
Ik ben in gedachten nog bij jullie.
Ingrid
bibi20
16-04-2008 om 19:52
Kaatje
Ik wens jullie heel veel sterkte toe voor de tijd die gaat komen.
Er wordt aan jullie gedacht.
Bibi
Faith
16-04-2008 om 21:59
In het heelal van je hart
In het heelal van je hart, op de allerkleinste ster,
Ik zou graag weer iemands hand willen vasthouden om de kring om Kaatje te blijven verbinden , Faith
Dozenschuiver
16-04-2008 om 22:06
Indrukwekkend
Indrukwekkend was de uitvaart van Bas. Zoals Boeb het vertelde heb ik het ook ervaren. Kaatje, lieve Kaatje, er was maar weinig tijd om je even te spreken en ik kwam niet uit mijn woorden. Maar weet dat je er niet helemaal alleen voor staat. Ik hoop dat dit ook voor jullie een goed afscheid was.
En de andere mensen van OO die er waren, bedankt, ik vond het fijn dat we steun aan elkaar hadden.
Geerke
16-04-2008 om 22:33
Lieve kaatje
Lieve Kaatje
Ook in de tijd die nu komt
onvermijdelijk
zullen we bij jullie zijn
margje van dijk
16-04-2008 om 23:26
Beeld
Lieve Kaatje,
De beginklanken van dat Requiem, dat niets aan de verbeelding overlaat, waarna de vurig gekleurde kist naar binnen werd gedragen door grote gezonde sterke mannen, en dan jullie vieren in elkaar gestrengeld daarachter, dat beeld zal ik niet snel vergeten. Heftiger kon het niet zijn, en mooier ook niet.
Het hele stuk was zo mooi. Het Dies Irae, met het uitrazen van woede en machteloosheid, en dan meteen daarna het sprankelende Tuba Mirum met die rustige lage bas en die mooie trompet. Ik hield het opnieuw niet droog bij 'voca me, voca me cum benedictus', 'roep mij, roep mij bij de gezegenden', zo zacht gefluisterd door de vrouwenstemmen, zo zacht dat je niet meer weet waar je het moet zoeken, zo mooi. En dan eindelijk de Lacrimosa, de tranen, nooit mooier gehoord dan bij Mozart. Vervolgens de bevrijding en het troostende Benedictus, en tenslotte het allermooiste laatste: Lux perpetuam luceat eis, laat het eeuwige licht op hen schijnen.
En dan de handen van de dirigent, die ze nog heel lang niet liet zakken, alsof hij het laatste moment niet los wilde laten, alsof het niet afgelopen mocht zijn.
Ik vond het ook zo mooi om te zien dat die musici zo'n hechte club waren, die eerst zo vreselijk mooi en bevlogen speelden en zongen, en die ik na het slotakkoord, toen iedereen z'n spullen pakte, elkaar in de armen zag vallen en op elkaars schouder zag huilen. Van die groep heeft Bas deel uitgemaakt en het was zo mooi om dat te zien.
Het was de taal van Bas, en de taal van jou, Kathelijne, en ik weet geen betere manier waarop jullie het hadden kunnen doen.
Lux perpetuam luceat eis, jullie allemaal, niet alleen Bas, maar ook jullie.
Margje
margje van dijk
16-04-2008 om 23:41
Ik wil nog graag de tekst noemen die Boeb en Dozenschuiver en Tihama op het OO-bloemstuk hadden gezet(ik weet niet wie het bedacht heeft dus ik bedank jullie daar alledrie voor en als dat niet terecht is dan is het tóch niet erg om jullie te bedanken). Ik zeg het vast verkeerd maar er stond ongeveer dit op: "Lieve Bas, het Ouders Online Legioen vormt een kring rondom jouw geliefden". Ik vond dat erg mooi.
Anna :-)
16-04-2008 om 23:59
Mooi...
maar jeetje het had niet zo moeten zijn ... Margje en Boeb, bedankt voor jullie berichten.
Kaatje en kinderen..tja, ik denk aan jullie, wens jullie alle sterkte voor de komende tijd. Het lijken zulke loze woorden, maar ze komen uit een goed hart.
Liefs, Anna
Bastet
17-04-2008 om 07:53
Vandaag....
Ik ben onder de indruk van de uitvaart,wat een waardig afscheid van Bas.Maar lieve Kaat,nu begint het pas,weet ik uit ervaring,en ik wens je daarbij alle goeds en veel kracht.
liefs,Bastet
WiekeB
17-04-2008 om 08:01
Stil
was ik, en ben ik nog. Indrukwekkend was het afscheid, stil zal het nu zijn....
Wieke